Klacht over levering verkeerd toestel

  • 12 September 2018
  • 4 reacties
  • 225 Bekeken

Op 11/9/2018 heb ik mijn online bestelling van Proximus (iPhone en iPad) ontvangen. Alleen is de iPad niet wat ik had besteld; het betreft nl een toestel voor intern gebruik bij Proximus waarvan alleen een Proximus beheerder rechten op heeft. Op mijn vraag om deze om te ruilen voor een correct toestel kan geen antwoord worden gegeven
Ik heb contact gehad met de klantendienst, de klachtendienst, de webshop (op aanraden van de klantendienst) en ben persoonlijk naar een Proximus winkel geweest om om te ruilen (ook op aangeven van de klantendienst) Op geen enkele manier wordt ik hierbij geholpen Iedereen van Proxilus zegt dat dit probleem nog niet is voorgekomen en dat ik dus niet kan worden geholpen. Blijkbaar rest mij alleen nog het toestel te retourneren waarvoor ik dan zelf de verzendkosten moet dragen. Ik vindt het niet kunnen dat mij een verkeerd toestel wordt geleverd en dat er geen manier is om dit om te wisselen of te retourneren zonder extra kosten te maken.
Mijn ervaring met Proximus kan ik als volgt samenvatten: Wij (Proximus) leveren jou een verkeerd toestel -> Brute pech voor jou, salut en de kost.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Johan,kan je even toelichten wat je bedoeld met een toestel bestemd voor intern gebruik waarvan een alleen proximus beheerder is? Dat is me niet helemaal duidelijk. Welk probleem ondervind je concreet met de Ipad, bij welke acties, aan de hand daarvan zal ik een dossier proberen opmaken voor de bevoegde dienst. Groetjes Freya
Beste Freya, het toestel is geblokkeerd en kan alleen worden vrijgegeven door een beheerder van Proximus. Contact met de klantendienst heeft heeft niets opgeleverd buiten het -nogal grove- advies "als het toestel je niet bevalt kan je het binnen de 14 dagen terugsturen".
De hersteldienst geeft aan dat er aan dit toestel niets kan worden hersteld. Het is bedoeld voor intern gebruik bij Proximus waarvan de beheerder bepaald welke apps en settings er worden toegepast. De gebruikers krijgen hiervoor geen rechten. Ik heb maw een verkeerd toestel gekregen en omruilen kan niet, zowel volgens de klantendienst als tijdens een bezoek bij een Proximus winkel.
Ik heb ondertussen de bestelling gemarkeerd voor herroeping omdat dit de enige mogelijkheid is om niet te blijven zitten met een onbruikbaar toestel.
Ik vind het gewoon intriest dat ik de kosten moet dragen voor een fout tijdens de verzending. Zoals ik heb aangegeven op de tevredenheidsvraag, zal ik middels een klacht bij de ombudsdienst deze kosten verhalen op Proximus.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,bedankt voor de bijkomende info. Aan de hand van deze gegevens maakte ik dossier 35554999. De bevoegde dienst zal je verder contacteren betreffende een oplossing voor dit probleem. Groetjes Freya
OK - dank je wel.

Reageer