Kerstfeest zonder tv/internet/telefoon

  • 24 December 2017
  • 10 reacties
  • 392 Bekeken

Tijdens kerstdagen mag je niet klagen maar dit gaat er over. Van zaterdagmorgen 23 tot dinsdag 26 zullen we zonder tv/ internet/ telefoon zitten. Dit is geweten bij proximus maar daar doen ze niks aan. Er waren werken gepland, zonder communicatie naar ons toe, en die moeten gewoon verder uitgevoerd worden. Klantendienst zegt simpel; geduld hebben tot dinsdag. Situatie = Op zaterdagmorgen 23 december om 10 u wordt er in onze straat en net voor onze deur ineens een andere kabel (?) gestoken. Gevolg; alles tijdelijk (!) afgesloten. Maar smiddags blijken de werkmannen weg te zijn. Helaas hebben we dan nog steeds geen tv/internet/telefoon. Gelukkig heb ik een gsm dus stuur een bericht naar proximus om mij te contacteren en een probleem te melden. De technische dienst belt mij maar zegt enkel dat er werken gepland staan en dat die eerst volledig afgerond moeten worden voor dat proximus iets wilt doen. Dus "geduld tot dinsdag mevrouw" en ook zelfs "als proximus u niet verder wilt helpen dan moet u daar maar de conclusies uit trekken". Dit is dus geen manier om een klacht te behandelen.....

10 reacties

De kans is waarschijnlijk klein maar het zou je mss ondertussen een klein beetje kunnen verder helpen, moest je nu voldoende Wifi signaal binnen krijgen van je dichte buren , van hun proximus-fon hotspot (van hun bbox) zodat je nog wat kunt surfen en naar proximus tv kijken op laptop of ander toestellen met de proximus TV applicatie of webbased proximus TV.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen Kristine, dit is daar inderdaad een algemeen probleem die nog steeds in behandeling staat bij onze lassers. Men is daar dus nog steeds mee bezig. De kans is heel groot dat men daar moest wachten op een aannemer om daar een stuk tussen te plaatsen alvorens ze daar verder konden. Onze excuses voor het ongemak, we doen onze uiterste best dit zo snel mogelijk op te lossen. Groeten, Charlotte.
Sorry. Maar sinds zaterdagmiddag is hier geen enkele lasser/ arbeider of wat dan ook te zien. Ik krijg sinds zaterdag al te horen dat de oplossing voor vandaag 26 december ingepland staat. Helaas is er vandaag nog niemand te zien. Dus heb ik opnieuw gebeld naar de technische dienst om te horen dat het pas MORGEN ingepland staat. Hopelijk is dit nu wel waar ! Intussen maar weer een dag zonder internet/ tv/ telefoon. Maar de factuur loopt wel door .....
Reputatie 7
Badge +4
Kristine, de lasploeg komt niet naar jullie persoonlijk langs, maar gaat naar het algemeen probleem. Waar meerdere mensen bij zijn betrokken. Groeten, Charlotte.
En even voor alle duidelijkheid; wie heeft de beslissing genomen om op een zaterdag voor een verlengd weekend zo'n grote werken uit te voeren? En hoe komt het dat de buren in het begin van de straat wel nog internet/tv/ telefoon hebben na de werken ? Ook bij hen was er een probleem maar zij hebben de lasser direct aangesproken en niet verder laten werken in de straat tot het bij hen thuis opgelost was. Wij hebben hem laten verder werken om dan te moeten vaststellen dat ie vertrokken is zonder de verbinding te herstellen. We waren dus te braaf. Dus moest de lasser wachten op stukken van aannemer? Neeneen. Het was 3 u en hij wou aan zijn kerstweekend beginnen!
Update. Geen lasser gezien maar de algemene storing zou opgelost zijn. Helaas. Nog steeds geen internet/ tv/ telefoon. Dus weer maar eens gebeld. Eindelijk krijg van technische dienst bevestiging van technieker op donderdagavond 28 dec! Dat is dan 6 dagen al zonder aansluiting! En dat in een vakantieperiode. Geweldig toch!
Update; Op donderdagavond 28 dec is de aansluiting eindelijk terug gemaakt, maar intussen wacht ik nog steeds op de beloofde compensatie!!!

in reply op de mail van de technieker heb ik volgend antwoord verstuurd, omdat ik al 2 keer in wacht gestaan heb op het algemeen nummer om nogmaals een klacht in te dienen, maar dit na bijna een uur toch maar opgegeven heb
én helaas, via de website een mail sturen lukt niet meer !!

Beste,

Gezien ik via geen enkele andere manier een mail kan sturen naar Proximus, moet ik u hiermee lastig vallen.
(via de website bestaat de mogelijkheid gewoon niet meer !!!)

Ik heb net de nieuwe factuur gekregen over het verbruik in december 2017 en het abonnement voor januari 2018.
Ten eerste vind ik niks terug van de 14-dagen gratis die nu aan alle klanten beloofd wordt voor het uur storing op maandagavond 8/1/2018. Er staan gewoon 2 bundels vermeld op mijn factuur van 9,95eur per stuk voor een maand. Gezien 14 dagen gratis telt, is dit een halve maand dus dient hier al een creditnota van 9,95eur voor te volgen.
Ten tweede vind ik helemaal niks terug van de beloofde compensatie voor de 6 dagen storing die ik de laatste week van december mocht ondervinden. De dame van de klantendienst heeft mij verzekerd dat hiervoor automatisch een compensatie zou volgen. Gezien deze storing wel duurde van zaterdagmorgen 10u tot donderdagavond 17u, heb ik blijkbaar recht op 127 uur compensatie.
(volgens uw compensatie systeem voor dat uurtje van maandagavond)
Dus 127 keer de bundels gratis gedurende 14 dagen of in geld uitgedrukt 127 keer een creditnota van 9,95eur = 1.263,65eur.

Kortom, ik verwacht minstens een creditnota voor de factuur van december en een serieuze compensatie voor de komende maanden gezien de dagenlange storing en de verschrikkelijke behandeling via uw klantendienst.

Ik verwacht duidelijk een antwoord tegen 19/1/2018 of ik zal mijn conclusies trekken en de klacht naar de ombudsman sturen en ineens mijn abonnement opzeggen.

Concreet verslag van de storing in december;
Op 23/12/2017, de zaterdag voor Kerstmis (!), werd in onze straat ineens door een onderaannemer van Proximus werken uitgevoerd. Om 10.00u ’s morgens werd alles afgesloten, dus geen telefoon/tv/internet meer. Vooraf hebben wij hier niets over vernomen, dus gebrek aan communicatie is er hier zeker.
’s Middags waren de werkmannen ineens verdwenen maar bleek onze aansluiting nog steeds niet te werken.
Toen heb ik dus een eerste keer gebeld naar de klantendienst om de storing te melden (15.54u – 8min-6sec). Er werd simpelweg gezegd dat de werken gepland stonden tot en met dinsdag 26 december en dat intussen proximus niets zou komen doen. Die medewerker vertelde mij dat er geen technieker bij mij thuis moest zijn, maar dat de werken in de straat gewoon afgewerkt moesten worden.
Dat wij (en nog +/- 30 andere gezinnen in de straat) heel het weekend zonder tv/internet/telefoon zouden zitten was dus spijtig, “maar sorry, niets aan te doen, geduld hebben tot dinsdag” was de boodschap.
Die dinsdagmorgen 26 december had ik om 9.30u nog geen werkman gezien dus nam ik maar terug contact op met de klantendienst. Om 9.33u heb ik 38min-17sec met een behulpzame medewerker gesproken die verder navraag zou doen en mij dan wel weer moest vertellen dat de geplande werken geannuleerd waren door de onderaannemer en verzet waren naar woensdag 27 december. Hij heeft excuseerde zich voor de slechte behandeling maar kon helaas niet meer doen.
Diezelfde namiddag, om 15.34u, kreeg ik een sms met de melding dat de algemene netwerkstoring voorbij was en dat alles terug optimaal werkte. Maar helaas was dit bij mij niet het geval. Dus om 18.55u heb ik opnieuw naar de klantendienst gebeld (26min-0sec) om een zeer onvriendelijke dame te treffen die koudweg bevestigde dat er een technieker bij mij thuis moest komen en dat dit ten vroegste voor donderdag 28 december zou ingepland kunnen worden. Dat wij intussen al 4 dagen zonder enige aansluiting zaten, was totaal niet van belang. Ik hoop dat u dit gesprek kunt terug beluisteren want deze dame heeft meerdere beloftes gemaakt die zonder meer gewone leugens blijken te zijn.
Ten eerste zou zij doorgeven aan de technieker dat wij pas vanaf 18.30u aanwezig zouden zijn; wij kunnen onmogelijk op zo een korte termijn verlof nemen in een drukke vakantieperiode.
Ten tweede zou zij zorgen voor de aanpassing van de factuur van december én voor een compensatie voor de komende factuur voor alle last.
Gezien de technieker op donderdag 28 december reeds om 11.00u aan onze deur stond en niets wist van de afspraak na 18.30u, weet ik dat die onvriendelijke dame niets genoteerd heeft van al haar loze beloftes aan de telefoon.
Gezien de technieker beweerde niet om 18.30u te kunnen komen, maar ten laatste om 16.30u heb ik die namiddag op mijn werk verlet moeten regelen, over en weer naar huis moeten rijden voor de technieker en nadien de verloren uren nog moeten inhalen.
Ik werd letterlijk afgesnauwd met de boodschap dat als ik niet die middag naar huis zou komen dat er dan een nieuwe afspraak moest ingepland worden en dat zou dus weer pas na dat verlengde weekend van Nieuwjaar zijn dus pas op dinsdag 2/1/2018.
Dus nog eens extra 5 dagen zonder tv/internet/telefoon, boven op de 6 dagen die we al zonder zaten. En dit in een vakantieperiode met kinderen thuis!
Dus ik had geen andere keus dan over en weer te rijden.
Dit alles voor de “2 minuten-werk” die ook weer een half uur bleken te duren, die de technieker binnen zou moeten zijn.

U begrijpt dat mijn ergernis zeer groot is na deze schandalige behandeling en nu dan ook te moeten vaststellen dat ik nog steeds geen compensatie heb.

Graag spoedig reactie aub.

Kristine Jacobs
Reputatie 7
Badge +3
Beste Stin,



Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.

Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link
Reputatie 7
Badge +3
Info verstuurd via privébericht.

Reageer