IKEA-toestanden bij Belgacom

  • 23 December 2016
  • 3 reacties
  • 547 Bekeken

Enkele weken voor de verhuis meld ik dat wij gaan verhuizen van het 9de naar het 8ste verdiep. Ik melde de persoon aan de andere kant van de lijn, dat er een kast was aan de liften,maar dat ons nieuw bureau helemaal aan het einde van de gang was, ca. 30 meter kabel zal nog moeten gelegd worden. Geen probleem zei men mij, er wordt een kabel gelegd naar uw bureau.
Op 23 december komt er iemand van Belgacom zich aanbieden voor de aansluiting, hij heeft enkel een kastje bij, geen kabels niets. Als ik hem uitleg dat er nog een kabel moet getrokken worden, zegt hij dat hij dat niet doet. Dat is aan de klant om deze kabel te leggen..... Wij kunnen dat voor u doen, maar dan moet er een ploeg van min. 2 personen komen, ik kan dat niet alleen. Dat moet u eerst aanvragen, misschien kan er volgende week iemand komen....
We gaan toch maar eens kijken waar de telefoonaansluiting moet komen. De vorige huurder van dit pand had diverse telefoonlijnen en meer dan 150 "internet connectors". Misschien ligt hier nog een telefoonlijn opperde de Belgacom-man. Weet ik veel, dus vraag ik hem dit even na te kijken, wie weet is er wel verbinding, probleem opgelost. Met veel tegenzin kruipt hij op de ladder die ik hem gegeven heb, om na te gaan of er een telefoonkabel licht boven de plafondplaten. Hij heft 1 plaat ca. 2 cm op en ziet dan al de internetkabels van de vorige huurder, hoe kan ik hier de telefoonkabel in terugvinden zegt hij en laat de plaat terug vallen. Door potverdikke de plaat volledig weg te nemen en eens goed te kijken, denk ik zo. Veel initiatief zat er niet in, in uw medewerker. Dan maar naar de box aan het begin van de gang gaan kijken of we ergens een kabel vinden die vertrekt naar het bureel. Er was maar 1 kabel aangesloten, volgens de Belgacombediende. Maar er is nog een andere firma actief op het verdiep, dus dat moet dan de kabel van die firma zijn. Hij vond ook een doorgeknipte kabel, dat moet dan de kabel geweest zijn naar ons bureel, vond hij. Dus hij kon niet verantwoordelijk gesteld worden voor een kabel die doorgeknipt is....
Verder komt er niet veel initiatief van de bediende om het probleem op te lossen. Als ik hem vraag hoe we dit probleem kunnen oplossen, komt geen antwoord. Als ik hem vraag wie ik moet contacteren, die misschien wel het probleem kan oplossen, krijg ik het antwoord dat ik de 0800-lijn van Belgacom moet opbellen. Ge begrijpt dat het gesprek moeilijker en moeilijker wordt. Als ik hem vraag of ik zijn verantwoordelijke dan mag bellen, krijg ik het antwoord dat u zeker al kent, mag niet. Uiteindelijk belt hij zelf zijn verantwoordelijke en na een gesprek met de andere kant van de lijn krijg ik hetzelfde antwoord. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden als er iemand een kabel doorknipt. Waarop ik antwoord, ik heb niet gezegd dat er een kabel lag, ik heb gezegd dat er nog een kabel moest getrokken worden. Waarop ik het antwoord krijg, mijnheer u luistert niet naar mij, ik zeg toch dat wij niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden als een kabel is doorgeknipt. Het gesprek liep in dovemansoren van beide kanten, hij wou geen moeite doen om maar ergens een oplossing te vinden, ik zit met het probleem dat volgende dinsdag het alarm geplaatst wordt en er is geen telefoonaansluiting. Omdat ik absoluut een verbinding moet hebben tegen dinsdag 27 december, zie ik geen andere oplossing dan de kabel zelf te leggen. Hij is naar zijn wagen gegaan, heeft een kabel afgerold over de vloer en de verbinding gemaakt. Ik mocht dan de verbinding zelf terug losmaken de kabel over het plafond leggen en terug aansluiten. Dat is dan Belgacom, het lijkt meer op IKEA dan op een degelijk bedrijf dat zijn klanten service bied. Ik, als onkundige, heb met mijn kostuum aan de kabel gelegd op 1 uur tijd. Hij kon het niet, had min. 2 personen nodig..... Ik had zeer de indruk dat hij niet graag zijn handen vuil maakte.
Verbeten gelijk ik was zei ik op het einde: Ik was misschien beter naar Telenet gegaan. Dan had u dat zeker moeten doen, kreeg ik als antwoord.
Heb ik er spijt van dat ik dit niet gedaan heb.
Als u echt een verbetering wilt bij uw bedrijf zijn er 2 problemen die bekeken moet ten worden
1. Als een klant zegt dat hij gaat verhuizen en er nog een kabel moet getrokken worden, dan moet de bediende aan de telefoon de klant fatsoenlijk inlichten hoe de zaak zit. Als het leggen van de kabel voor de klant is, moet dat gemeld worden en niet zeggen dat alles OK is. Zolang ze maar een nieuw contract kunnen afsluiten.
2. Stuur mensen die hun mouwen willen oprollen om het probleem van de klant op te lossen.

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
De medewerker aan de telefoon had je inderdaad moeten zeggen dat de binnenbekabeling voor de klant is.
Reputatie 7
Badge +3
Beste ruppenthal,

Bedankt voor je feedback, wij beschouwen dit als een nuttige bron van informatie die ons helpt om onze dienstverlening permanent te optimaliseren

Je kunt er zeker van zijn dat Proximus als bedrijf aanzienlijke inspanningen levert om haar medewerkers efficiënt tegemoet te laten komen aan de vragen en verwachtingen van de klanten.

Deze info wordt doorgegeven aan de verantwoordelijke van de betrokken dienst, die je opnieuw zal contacteren.

Onze excuses voor het ondervonden ongemak.

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 2
Badge
Er lopen ook goede medewerkers rond maar de oude staatskultuur zit er nog steeds in.
Een iemand maakt de put, een andere legt de kabel en nog een andere maakt de put terug dicht. Oooo ik was nog vergeten dat
er iemand de tent moet recht zetten.