Vraag

Engelengeduld vereist

  • 23 September 2017
  • 28 reacties
  • 759 Bekeken

Alles behalve evident om bij P een klacht in te dienen. Kort samengevat: 1.ik vind het niet aanvaardbaar dat P geen reserve onderdelen meer aanbiedt in zijn eigen winkels 2. Dat wegens een defecte decoder op vrijdag namiddag er minstens moet worden gewacht tot dinsdag om eventueel via B Post een nieuwe decoder te ontvangen 3. Dat je die nieuwe decoder dan maar zelf moet installeren 4.als die decoder al van tevoren defect is kan je de hele lijdensweg herbeginnen 5.als ipv de decoder de modem defect is moest ik minstens tot dinsdag wachten om die eventueel eigenhandig te vervangen, dan had ik noch telefoon noch internet noch TV
5.Dat ik voor 30 dagen abonnement betaal +huur decoder, maar minstens 4 dagen waaronder een weekend geen TV zal kunnen zien. 6. Ik merk aan de topics op dit forum dat er weinig kans bestaat op een schadeloosstelling en of op het voorkomen van dergelijke vervelende situaties.
7. Ik ben al 50 jaar klant bij Proximus maar overweeg nu serieus van naar de concurrentie over te stappen.
8. Weet iemand een minder omslachtige weg om bij Proximus klacht neer te leggen ?

28 reacties

Het is zowiezo een ramp om een Proximus medewerker aan de lijn te krijgen. SCHANDALIG!!!😠
Ik geef hier louter ter verder info mee op welke manieren proximus kan gecontacteerd worden:
    Er zijn verschillende manieren om met Proximus in contact te komen:
  • via dit Forum, door het versturen van een privébericht aan Het Proximus Team via     https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679     (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
  • via Helpdesk op gratis nummer0800 22 800
  • via contactpagina: https://www.proximus.be/contact
  • via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus (wel een account vereist)
  • via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/ (wel een account vereist)
  • via Mail: affinity.mobile.nl@proximus.com / replyproximus@skynet.be (door een forumlid hier gepost)
  • via de chat op onze supportpagina's:     https://www.proximus.be/support/nl/id_zwpr_support/particulieren/support.html     ( deze chat optie is ook mogelijk via http://proximustv.be )


 
    Hoe de optie "Mail Ons" vinden op de pagina http://proximus.be/contact
  • zie hiervoor naar de screenshots (het voorbeeld gaat hier omtrent vraag ivm Factuur) , via onderstaande link: "Mail Ons"
  • Onderaan deze screenshots staan ook al de andere mogelijkheden om proximus te contacteren. zoals onder ander een privébericht sturen aan Prox hier op 't forum en ook op twitter en facebook
  • En (bv. voor formeke klachten) kan het kan ook altijd per aangetekende brief naar Proximus - Klantendienst Koning Albertlaan 27 1030 Brussel
Reputatie 6
Badge +3
Ik kan Socrates alleen maar gelijk geven, proximus heeft zoveel unieke verkooppunten en is zoooo dom om er geen gebruik van te maken.

De klant moet de keuze krijgen ; ofwel zelf afhalen in een verkooppunt ofwel door een koerier laten bezorgen.

Zo kan ELKE klant een tevreden klant zijn, en de klant is toch wel diegene die het loon van de CEO en de winst betaalt.
Proximus heeft inderdaad zelfs meerdere verkooppunten in mijn stad, de drogreden die wordt opgegeven om geen wisselstukken in die winkels te stockeren, is dat klanten erover klagen dat ze door de circulatieplannen die centraal gelegen winkels nietm eer kunnen bereiken; Larie en apenkool, je kan zeker in een stad een parkeergarage vinden in de buurt van een winkel, je kan met een bus komen of al wie in die stad woont kan zelfs te voet een Proxi winkel bereiken. Het voorraadbeheer in zo'n winkel en het bijhorende" papierwerk" valt dus weg, de klant moet alles zelf doen ook het installeren van in mijn geval een nieuwsoortige decoder. Hoe dan ook betaal ik voor een service met een abonnement dat in dit geval 30 dagen bestrijkt waarvan al vier dagen niet kan worden genoten, weekend inbegrepen.
Bij Telenet kan men in geval van defect nog altijd een vervangstuk ophalen in hun winkel.
Mijn decoder zal worden gebracht door een postbode aan wie ik uiteraard ook niet moet vragen om te helpen bij installatie. Maar ik kan 7/7 bellen met de 0800 tenminste als mijn modem het doet en anders met een gsm. Benieuwd of ik als klant van RTT sinds begin 70, een credit nota zal krijgen voor de niet genoten TV uren ?
socrates
ik versta u ervaring ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zoveel stress heb gehad van een leverancier aan huis wij zelf zijn nu nog net geen 1jaar klant bij px omdat 1 in onze woning geen tele-net is en ook voor het gemak van 2de tv aansluiting gewoon via wifi-bridge plug and play geen coax kabel meer trekken tot de kamer ext

we gaan bij px en vertellen dat we willen klant worden dit was allemaal geen probleem alles besteld mijn partner kreeg een join offer (samsung galaxy S6 voor 50euro) ik ga eerlijk zijn het was het juiste moment we waren van plan om een nieuwe te kopen dus wij dachten ok 2vliegen in 1klap we moesten enkel 3weken wachten aansluiting aangevraagd in 11/2016
effectief een paar dagen erna waren we pxklant en wachten nog enkel op de smartphone van mevrouw maar daar begint het we wachten in totaal een 5tal weken en bellen om gewoon te vragen hoe het zit met de smartphone en daar wisten ze van niet werd besteld en gingen hem weer 3weken later ontvangen en weer wachten 3weken later weer niets en we bellen weer (vriendelijk) naar px en daar verassing weeral wisten ze van niet en dit heeft tot 06/2017 tot mijn stoppen zijn doorgeslagen en heb gewoon mijn lever geledigd op sociale media ik ben heel hard geweest maar wek respectvol geweest tegenover werknemer. dit is een hype geworden massaal gedeeld het ergste is wel dat 3dagen na mijn bericht gsm op salontafel lag en dan ook nog is geleverd op een zaterdag.

dus socrates om mijn zeer lang verhaal kort te maken kun je misschien ook sociale media gebruiken om geholpen te worden spijtig dat je soms deze weg moet afleggen om iets te krijgen waar je recht op hebt !!! anders moet je misschien ook 7maanden wachten 😂 nu kan ik er wel mee lachen maar het is vermoeiend geweest altijd alles opnieuw uitleggen nooit zelvde medewerker ext ext... succes en laat on iets weten hoe het afloopt 😉
Beste TToSs
Bedankt voor uw medeleven en uw goeie raad, ik weiger evenwel principieel om een beroep te moeten doen op de zogenaamde "sociale media"
Een bedrijf als Px zou minstens een makkelijk bereikbaar kanaal moeten openstellen voor het opvangen van klachten. Nu moet iemand die een zogenaamd formele klacht wil indienen, een aangetekende brief via de Post verzenden Hallo een multimediabedrijf eist dat je een verouderd systeem als een brief per post gebruikt. Het meest tergende is dat ik not perfect ons TV gebrek had kunnen oplossen als het nodige onderdeel gewoon kon worden afgehaald in een Proxywinkel of anders wel in een Kiali afhaalpunt maar nergens was dat toestel "decoder" in voorraad. Mogelijk is PX zinnens de nodige voorraden en hun beheer in handen van onderaannemers te geven zoals ze dat nu trouwens al doen voor de aansluitingen. Voor vele ouderen die weinig of niet mobiele klanten is TV hun band met de buitenwereld;die moeten missen, zeker tijdens een weekend, is voor ouderen omzeggens even frustrerend als het uitvallen van stroom of drinkwater
ja en als je dan aan zo'n mensen moet wijs maken dat ze dan eventueel ondertussen als noodoplossing via een wifi hotspot naar proximustv (tv Overal) kunnen kijken via de computer ....... en dan is het nog niet eens zeker dat je goede ontvangst gaat hebben om een hotspot te kunnen gebruiken .... dan zullen die daar zeker ook niet mee echt kunnen lachen !

Mijn pa is daar ook tegen om via sociale media proximus te contacteren die noemt dit trouwens "asociale media" 😉 en die belt of gaat liever naar een proximus center, langs de andere kant moet ik zeggen dat ik persoonlijk altijd heel vlug met mijn problemen via Twitter vooruit geholpen geweest ben, als blijkt dit ook niet altijd voor iedereen het geval te zijn als ik soms de reacties hier lees!
@socrates ik deel u mening echt waar en eventjes terug te komen van sociale media dit heb ik enkel na 7maanden gebruikt omdat we radeloos waren,

maar inderdaad als je nu gewoon naar een proxywinkel zou kunnen gaan zou dit al veel sneller opgelost zijn..🙁

ik hoop voor u dat dit snel opgelost is want het is pas als je geen tv meer hebt dat je beseft dat het eigenlijk wel belangrijk is niet allesn tv internet en telefoon ext succes 🤞 🤞🏻 🤞🏼 🤞🏽 🤞🏾 🤞🏿
Ouderen die verloren lopen in de razendsnel ontwikkelende technologie en de toenemende robotisering, lopen verloren in het bos van nieuwe media. Overal; in de bank, bij de spoorweg, in de supermarkt, bij de diverse klantendiensten, op het gemeentehuis enz; wordt verwacht dat iedereen kan omgaan met automaten die werknemers vervangen. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat die automaten af en toe ook wel eens een steek laten vallen. Bij de NMBS in kleine stations staan automaten in alle weer en wind, daardoor is het scherm soms onleesbaar, de treinwachter volgens de info waarover de treinwachter beschikt zijn die automaten echter wel in orde en de reiziger die omwille van de onbruikbaarheid van de automaat geen kaartje kon kopen, moet niettemin een supplement van 7 euro betalen voor een kaartje dat 6,20 kost.
De Px klant wier decoder het op een vrijdag namiddag laat afweten kan ten vroegste op dinsdag ?? weer TV kijken, tenminste als hij zelf de nodige installatie kan uitvoeren;
Reputatie 7
Badge +3
Hey Socrates2, als je een defecte decoder hebt, dan bel je de storingsdienst 0800 22 800 keuze 4 en dan TV volgen in de menu. Heb je iemand te pakken, dan zeg je dat je decoder defect is. Dan geven ze je normaal gezien een "storingsnummer" en met dat nummer en je defecte decoder, kan je in elke Proximuswinkel je defecte decoder ruilen. De decoder installeren kan je zien op YouTube, daar staan veel filmpjes met een heel duidelijke uitleg. Deze bvb. https://www.youtube.com/watch?v=peNQ_c9FwMs&t=22s
Wat in dit filmpje niet gezegd werd is dat je de decoder moet aanmelden, maar die schermen komen automatisch op je tv scherm te staan en die moet je gewoon volgen (oa je telefoonnummer ingeven waarop de decoder moet werken).
Succes.
Elma,
sedert wanneer kun je in elke Proximus winkel je defecte decoder terug ruilen?
Dat moet dan toch heel recent weer veranderd zijn!
Reputatie 6
Badge +3
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/support/klantenzone/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html#/decoder1
Daarom dat ik de vraag stel, of ze moeten het terug veranderd hebben en nog niet aangepast hebben op hun site.
In ieder geval het moet dan toch heel recent veranderd zijn wat tot nu toe hebben de medewerkers altijd gezegd dat het alleen via UPS access point (kiala vroeger) kon. (en per uitzondering in test regio's eventueel aan huis met Bpost)
Wie denkt nog in een Px winkel een nieuwe decoder te kunnen halen moet dringend zijn illusie vergeten. in een px winkel kan je geen wisselstukken meer krijgen enkel via KIALA OF b post, alsje toestel het op een vrijdag namiddag opgeeft kan je dinsdag misschien een vervangtoestel bemachtigen, tot zo lang zal je het zonder TVmoeten stellen. Tenzij je zoals volgens Px de meeste mensen toch twee tv en dus twee decoders hebben, die kunnen zichzelf depanneren via hun extra decoder.
Als het de modem is die defect is dan liggen alle decoders er uit en dan kunnen alleen de mensen die bijvoorbeeld zowel PX als TN in huis hebben, nog TV kijken of zoals ik reeds gezegd heb, als er hotspot binnenkomt dan via pc/laptop/tablet/smartphone, als noodoplossing nog wat proximusTV kijken!
Vraag is dan: hoeveel dagen zit je dan zonder internet en TV ? Werkt je vaste lijn los dan van de modem ?
Worden die niet genoten diensten afgetrokken van je volgende factuur of als een credit nota behandeld of helemaal niet vergoed ?
Als de modem defect is kan je wel nog via vaste lijn bellen.
Je kan natuurlijk altijd om enige vorm van compensatie vragen, want als je het niet doet zullen ze het ook niet automatisch doen volgens mij.
Reputatie 7
Badge +3
Beste, vaste lijn werkt los van de modem. In samenspraak met de klant is er vergoeding mogelijk. Alles hangt ook af van levertijd post/kiala, al dan niet weekend enz. mvg, tina
Beste Tina hoe kan ik dan een vergoeding krijgen, waar moet ik die via welk kanaal aanvragen? Waarom wordt dat niet spontaan afgerekend, Proximus weet toch dat de klant niet geleverd kreeg waarvoor hij betaald heeft ? Mijn decoder liet het afweten op vrijdagnamiddag, toen ik na enkele pogingen via klantendienst een technieker aan de lijn kreeg, wou deze me eerst niet geloven en zou wat tests uitvoeren wat "even kon duren" daaruit werd geconcludeerd dat het probleem niet in de decoder zat maar in de kabel tussen modem en decoder, die kabel zit in de muur en daar is niet aan geraakt, dat was dus klinkklare nonsens. Vervolgens werd mij gevraagd alle stroom uit te schakelen en 15 minuten te wachten, op mijn vraag om na die 15 minuten gebeld te worden werd positief geantwoord maar ik wacht er nog altijd op dat telefoontje; Ik mocht dus herbeginnen met de klantendienst en weer het phishing verhaal aanhoren en de nummertjes af te lopen om nog eens een technieker aan de lijn te krijgen. Die gaf mij na enig tijd gelijk en vertelde me dat ik dinsdag een vervangtoestel zou kunnen afhalen in een Kiala of het via B Post laten bezorgen. Verdere informatie over he toestel, eventuele kabels en software, manier van,installeren enz; werd mij niet mee gedeeld, om dat uit te vissen belde ik s"anderendaags nog eens via de phising en kies dan 1.2.3.4. Een vriendelijke limburger legde mij dan uit dat ik de oude kabels kon gebruiken, dat ik die gewoon moest inpluggen en dat er inderdaad geen display op die decoder zit maar alle info op het tv scherm zou verschijnen.Oef, Morgen misschien weer TV hopelijk laat nu de modem het niet afweten.
Reputatie 7
Badge +4
@ socrates2

Via dit kanaal en meer specifiek met een privé bericht (met klantennr en/of telefoonnr
Zie info van Martin
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ik stuurde een privé bericht naar dat adres, weet niet of het ook effectief is verzonden
Reputatie 7
Badge +4
Klik op je naam rechtsboven (zie onderdeel privé-berichten)
Ik zie rechtsboven helemaal geen naam.
Is OK heb ondertussen begrepen dat ik helemaal naar boven moet scrollen.
Mijn lijdensweg met de diensten van openbaar nut is nog niet ten einde. Omdat mij werd gemeld dat de postbode mijn decoder zou afleveren tussen 08.00 en 15:00 uur, zat ik om acht uur klaar om meteen naar beneden te stormen als de bel zou overgaan. Ik woon in een appartementsgebouw met twintig brievenbussen in de inkomhal.
Rond 11 uur had ik nog niets gehoord, toen dacht ik eraan de postbus te gaan lichten en wat bleek: de postbode was om 10.37 gepasseerd maar kon het pakje niet afleveren "omdat het postbusnummer niet op zijn document vermeld was." Dat volledige nummer had ik nadrukkelijk wel opgegeven aan de klantendienst maar ofwel werd het niet genoteerd ofwel konden die cijfers niet meer op de tekstregel van het document. Hoe dan ook de postman had dat nummer helemaal niet nodig, het volstond om op de bel te scrollen naar mijn naam om aan te bellen. Hij liet zonder boe of ba een briefje achter bovenop het meubel met brievenbussen. Gelijk wie had het kunnen opnemen en weg gooien.
Hoe dan ook mogen wij het nog een dag langer zonder TV stellen. Bij de post zei een loketbediende mij vriendelijk daar nikst te kunnen aan verhelpen maar dat ik mocht klagen bij een betalend tel.nummer "voor al uw vragen" 022 12345.
Wat een modelservice van die beide diensten van openbaar nut;
Badge +4
Het verwonderd mij dat ze dit met een postbode zouden doen ? Het is nu al een tijdje dat alles werkt met een UPS afhaal punt.

Reageer