Beantwoord

Easy Switch ID

  • 16 January 2018
  • 15 reacties
  • 4575 Bekeken

wat is easy switch ID
icon

Beste antwoord door Wim 16 January 2018, 18:19

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo Edorleg,
Dit is de ID die je nodig hebt om de overstap te maken van de ene naar de andere operator.
Alle info vind je op deze pagina
en op deze FAQ.

Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +3
Hallo edorleg,


Zie info:



Informatie in verband met Easy Switch



Nuttige codes voor de Easy Switch-procedure:

Installatie adres - B

- Voor Internet Maxi

- Voor Proximus TV

Groetjes,Joel
Reputatie 7
Badge +4
@ Community Mgr, ik vermoed dat bovenstaande (privé-)gegevens best snel verwijderd worden
Ik wil overstappen naar andere provider, maar heb op proximus nog geen easy switch id zegt de site
Staat die dan ook niet op je factuur vermeld
nee,op geen enkele, heb op alle facturen van dit jaar gekeken en nergens te vinden. en de my proximus zegt: er is nog geen easy switch code voordit account
Reputatie 7
Badge +4
Vraagje: hebt u enkel een mobiel abo? Indien ja, hebt u geen easy switch code nodig. Easy switch werd in eerste instantie opgezet voor internet & TV & vaste lijn
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch

Mocht dit niet het geval zijn is Px niet conform en dient dit door betrokken operator asap te worden rechtgezet
Gaat over internet, tv en vaste telefoon.die wil ik naar andere provider overzetten. en daar heb je dus wel de easy switch id voor nodig omdat ik alles graag mee verhuis met behoud van nummer etc
stuur anders eens een Privébericht (klik hier) naar de proximus medewerkers, zodat ze u kunnen verder helpen.
dank je,heb ik gedaan
Reputatie 6
Badge +3
Nick, je bent een bizz-klant, daar hoort geen easy switch-code bij. Groeten. Jan
en hoe kan ik dan makkelijk overstappen naar een andere provider? met behoud van nummers etc?
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2016090608&table_name=wet
Betreffende het type klanten die door Easy Switch zouden worden betrokken zijn alle operatoren met één uitzondering het eens dat de procedure van toepassing zou moeten zijn op alle residentiële klanten en op alle klanten die een product onderschreven hebben dat bestemd is voor de residentiële markt (bv. SOHO's - "Small Office - Home Office"-gebruikers);
Nu concreet, om eventuele verdere discussies/vertraging te voorkomen
kunt u bv. aan operator X vragen uw vaste telefoonnr over te nemen (portering) vanaf datum A
bij operator X/Y een nieuw internetabo aan te gaan vanaf datum A/B
bij operator X/Y/Z een nieuw TV abo aan te gaan vanaf datum A/B/C
bij Px uw TV abo op te zeggen vanaf datum D > A/B
bij Px uw intenet abo op te zeggen vanaf dum E > A/B/C (uw e-mail adres/e-mailbox blijft wettelijk nog 18 maand actief en raadpleegbaar na opzegging, zodat u enige tijd hebt uw contacten in te lichten over uw nieuwe gegevens)
Reputatie 6
Badge +3
Dat is geen enkel probleem, enkel moet je er rekening mee houden dat de annulatie niet automatisch gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Zulke zaken bespreek je best op dat ogenblik eerst bij de nieuwe en oude operator.

Zij kunnen dan zien wat op dat moment de mogelijkheden zijn technisch en administratief.



Groetjes,Joël

Reageer