Beantwoord

Contact gegevens gezocht i.v.m. klacht over behandeling aanvraag verhuis

  • 26 December 2017
  • 9 reacties
  • 343 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties
Hallo,

op 4 december contacteerde ik Proximus voor de eerste keer i.v.m. mijn verhuis.
Na al drie maal contact genomen te hebben met de helpdesk (0800 22 800) krijg ik vandaag te horen dat de afspraak nog niet gepland is "want niet doorgekomen. "Morgen zullen ze wel contact nemen met u".

Graag had ik dit persoonlijk besproken met iemand die mijn een correcte stand van zaken kan geven. Ik wil hier niet alles op het forum gooien (dient ook tot niets) en vraag gewoon een correcte dienstverlening. En aangezien het nu wel stilletjes aan genoeg begint te worden en er geen email adres is te vinden waar ik dit kan bespreken op een serene manier daarom deze -laatste- poging.

Kan iemand van Poximus mij helpen?

Dank
icon

Beste antwoord door HeidiE 9 January 2018, 09:16

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste, kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan kijken we na wat we via deze weg voor je kunnen doen. Groetjes Freya
Aangezien ik absoluut geen reactie meer krijg en de helpdesk van niks weet:

-/ Op 2 December eerste contact met de helpdesk ivm een verhuis: "ze gaan u terug bellen"
-/ Op 6 December finaal de verhuis bevestigd (na te horen hebben gekregen "ah dat is hier precies niet doorgegeven"). Te horen gekregen dat er enkel op straat "iets in een kast moet worden gelast"). De verhuis wordt per brief bevestigd, met mijn GSM nummer als contact. Leuk, nu heb ik al iets. Er staat wel nog geen datum op, maar goed, we hebben toch al iets.
-/ Op 26 December gebeld met de vraag "Hoe zit het met mijn afspraak ?" Antwoord van de helpdesk "Ah, er is een fout gebeurd, ze hadden het nog niet doorgekregen (tweede maal !). Men zal u morgen zeker terug bellen dag meneer".
-/ Op 27 December in de late namiddag zelf maar gebeld naar de helpdesk (ik zag de bui al hangen): "ah meneer ik zie dat men u heeft proberen te bellen deze middag maar u nam niet op, men zal u terug bellen omstreeks 19 uur. Dag meneer". Raar, geen gemiste oproep gehad, maar wie ben ik.
-/ Zelfde dag, 19:26. Ik blijf met een raar gevoel zitten en besluit zelf nog maar eens te bellen, mat de vraag op welk telefoonnummer men mij heeft gecontacteerd. "Ah meneer ik zie hier een vaste lijn 016/ XX.XX.XX als enig contactpunt". Ach zo, dat vast nummer van Proximus dat een maand geleden al opgezegd is, dus niet dat gsm nummer dat ik overal duidelijk (en dus ook bij de verhuisaanvraag )heb achter gelaten? "Ah ja meneer dan zal dat inderdaad niet gaan (gniffelt), maar kijk ik heb het hier veranderd en genoteerd dat ze u vandaag zeker tussen 20 en 22 uur moeten bellen".
-/ 28 December: geen antwoord op directe boodschappen op het forum. Geen telefoontje gehad gisterenavond. Nergens informatie te vinden.

Besluit: de organisatie van Proximus draait niet. De klant staat alleen.

Ik zal mijn conclusies maar zeker trekken?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Sam, dit is geen leuke situatie. Van hieruit kunnen wij niets forceren, maar ik stuur wel een dwingend bericht naar de betrokken dienst, in de hoop dat de boodschap aankomt. Wordt vervolgd. Jan
Goedemorgen liefste Proximus...

Gelukkig nieuwjaar zullen we maar zeggen.... gezien ik dit over een 4G verbinding stuur!
Een week mijn kids in het huis.... zonder internet of TV. Er zijn andere dingen in het leven maar hier betaal ik niet voor.

De laatste communicatie met de helpdesk was hilarisch: "Ah maar inderdaad er hoeft niemand langs te komen maar aangezien het al door gegeven is in het systeem moet er nu wel iemand langskomen. En ik heb dit nu van medium naar urgent gezet. U kon die aanvraag ook via internet doen maar dat gaat nu niet meer". Euh..... da's exact wat ik gedaan heb !

Ik beklaag echt de medewerkers van het support team. Ofwel is het een gebrek aan opleiding, ofwel zijn de processen zwaar manklopend maar dit is FUBAR. Het personeelsverloop moet gigantisch zijn op die dienst. De link om een klacht in te dienen heb ik ook nog altijd niet gevonden..

En het ergste is: niemand kan iets doen. De klant staat machteloos en om eerlijk te zijn: welke resultaatsverbintenis heeft Proximus eigenlijk? Geen. Niets. Nada. Dus een ingebrekestelling sturen zal ook wel niks uithalen. Na 15 jaar klant te zijn is dit mijn beloning.

Ik heb het begrepen liefste Proximus, ik zal de rit moeten uitzitten tot op het einde - of tot wanneer Telenet hier komt installeren.

Gedegouteerd ben ik. Geert Hoste had gelijk..... https://www.youtube.com/watch?v=MaTKBL-V4iI
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

spijtig om dit te moeten vernemen. Dit is zeker niet de bedoeling. Waarvoor ook onze excuses voor al het ongemak.

Een bijkomend dossier ( Ticket IM8792358 ) is hiervoor aangemaakt. Dit wordt probleem wordt spoedig opgelost voor u. Onze bevoegde dienst zal u spoedig terugcontacteren hierover.

Mvg,

Aw
Dag Aki

Dank voor je hulp. Het enigste wat ik vandaag mocht ontvangen is een factuur van Proximus ter waarde van 208 EUR, waarin het verbuik beschreven staat vanaf 1 December tot nu. Verbruik van een dienst waarvan ik dus niet heb kunnen genieten. Satire ten top.

Ik heb er meer dan genoeg van, die rekening zal dus ook niet betaald worden tenzij iemand MET MIJ contact opneemt om alles uit te leggen en EINDELIJK eens een deftige klantenservice te geven. En ik zal dit uiteraard met veel plezier desnoods aangetekend laten weten.

Dit is meer dan belachelijk. Dit is KAFKA. Dominique Leroy zal nog veel jaartjes werk hebben om de bedrijfscultuur bij Proximus om te draaien, de enkelingen die hun best doen verzinken in het niets bij de logge massa.

Sam
He mannen en vrouwen van de helpdesk,

vinden jullie het normaal dat je gewoon geen armslag hebt om klanten tijdig en correct te informeren?
De man die ik aan de lijn had vandaag kon me enkel zeggen dat "de case" was toegewezen aan iemand en dat ze binnen 5 dagen zou worden behandeld.

Wie die persoon was, hoe die te bereiken was en vanaf wanneer die persoon de case ging aanpakken en dus de 5 dagen lopen --> niet mogelijk/geen idee. Een status van de case: ook niet mogelijk.

Bij deze dus dan ook mijn excuses aan de persoon zelf dat ik ontploft ben. Het is niet tegen hem gericht, wel tegen een systeem dat niet functioneert en waar blijkbaar ook geen incentive is om de zaken ten gronde aan te pakken....

Sam
Hier dan ook mijn venijn ter aanvulling van deze topic... na een geschil.

De "klantendienst" van proximus... ja, met een kleine "p"... een schandalige dienst die de"Klanten" van het kaske naar de muur te stuurt... een externe call center (geen proximus personeel) die geen bevoegdheid heeft, weinig moeite doet, en misschien nog commissies opstrijkt voor wat ze aan de klanten aansmeren...

Dan maar een "case" laten opmaken in een proximus shop... zij gaanu bellen... geen reactie!!!

Nogmaals via de klantendienst protest indienen... "ah, wij gaan er een case van maken, u wordt gebeld... , dat zijn er 2 ! Geen reactie...

Toppunt van al, ik krijg een mail, een "enquète", "ben u tevreden...?"
Ik maak gebruik van het formulier om mijn klacht nogmaals in te dienen...

Eindelijk een reactie, per brief, proximus heeft 20 dagen nodig om de zaak te onderzoeken... getekend "het proximus team", geen naam, geen e-mail adres, geen telefoon nummer, ja, die van de klantendienst!!! ONPERSOONLIJK en tot niets leidende

Een dood spoor, een enkel richtings gesprek, het monoloog van proximus...

Twintig minuten heb ik nodig om cijfers bijeen te krijgen en een afrekening te maken, poog een "reply" en... krijg deze prompt terug, geen antwoordrecht!!! Dood spoor...

Deze houding van proximus in gewoonweg SCHANDALIG, klachten willen ze niet inzien, geen "klacht" link op hun site !

"Contact", ja 3 mogelijkheden, "kom langs", zeg ons eens waar?, "forum"... vraag het aan de community... proxmus schuift het probleem op naar zijn klanten...!!! of.... "bel de klantendienst"... en je bent weer "á la case départ" !!!!

Hierop zal de moderator waarschijnlijk een zoveelste op niets leidende reactie geven...

Zoals Dominique Leroy. (in CC) zei, " gebrekkig, pijnlijk"... maar niets veranderd mevrouw Leroy, uw team is niet van niveau...

Jean Van der Linden
Reputatie 7
Badge +3
Dag Sam, er zijn momenteel 4 dossiers in behandeling bij onze technische dienst, onze IT'ers en de facturatiedienst. We doen het nodige om dit zo snel en correct mogelijk op te lossen en houden je op de hoogte. Grt, Heidi

Reageer