Business corner

  • 30 July 2018
  • 1 reactie
  • 220 Bekeken

Heeft een business corner zin als je langer moet wachten ,werkloze andere bedienden je niet willen helpen en achteraf toch nodig blijken om je vragen op te lossen?
Wordt business niet te breed gedefinieerd (als je als KMO verantwoordelijke eindeloos staat te wachten achter klaarblijkelijke hobbymensen met vragen over 1 lijn maar ook veel niet-essentiële praatjes) ? Meerdere keren trof ik in de winkel van Gent-Kouter een aantal lege plaatsen aan bij bedienden voor niet-business, die pertinent weigerden een business klanten te helpen, ook al ging het bvb om aankoop van gsm-toestellen, een modaliteit die m.i. voor elke klant idem verloopt, en ook al was de wachttijd bij business onaangenaam lang (> 30 min, waarbij sommige zgn. business klanten NIETS met business leken te maken te hebben, en de bedienden " business "gretig hielpen "tijd verliezen" tot en met roddels over andere klanten.
Toen ik eindelijk aan de beurt was mocht ik 15 min. meeluisteren naar de wachtmuziek om punten in te ruilen (wat uiteindelijk niet lukte, ik betaalde zonder inruilen van mijn 50 000 punten), terwijl de bediende administratie deed voor anderen. Een andere bediende hoorde ik zeggen dat hij zijn kassa niet open kreeg. Toen ik de twee gsm's liet "overzetten" bleken daar bedienden voor nodig van de niet-business kant, want die konden dat technisch blijkbaar beter. De eerste wou zijn collega niet komen helpen wegens bijna-rookpauze. de tweede , een van de mensen die mij eerst expliciet niet wou helpen - intussen een uur tevoren - wegens mijn business statuut, kwam dan wel, met de mededeling in mijn richting "als ik een collega kan helpen doe ik dat WEL". Men ging zgn. mijn PINnrs instellen zoals ik ze wou. Na 1u 40 minuten kon ik de winkel uit, simpelweg om twee gsm's te kopen en de SIM kaart over te plaatsen (contacten overplaatsen e.d.hoefde niet). Tijdens mijn lang wachten hoorde ik klanten na mij tegen elkaar vergelijkbare misnoegde commentaren geven.
Thuisgekomen merkte ik dat de PIN nrs van twee gekochte en "ingestelde" smart phones niet klopten. Hoewel ik al zoveel tijd besteed had, moest ik hen bellen. De winkel bellen is niet mogelijk, zoals ook al veel klanten stellen op fora. De hulplijn had maar 1 oplossing: 3x foute PIN ingeven, PUK opvragen en dan zelf PIN instellen. De opeenstapeling van foute services leek zonder einde en heel moeilijk te begrijpen.
Ik begrijp niet dat Proximus op deze wijze klanten behandelt. Wil men business klanten nodeloos isoleren om ze slecht te bedienen, wil men hen weg ? Dit is bij mij bij elk bezoek zo , alvast in Gent-Kouter.
Beseffen deze werknemers niet dat ze hun tewerkstelling in gevaar brengen als ze geen vergelijkbare service leveren als vergelijkbare bedrijven ? In welk bedrijf duurt het 1u40 minuten om twee smart phones te kopen ? In welk bedrijf praat een zgn.business expert eindeloos ( 40 minuten) met iemand uit zijn woonbuurt over koetjes en kalfjes zonder de minste blik op andere ("business" ) wachtenden ?
Het omgaan met klachten is niet OK bij Proximus. de hulplijnen (3 nrs) zijn soms uren onbereikbaar, dus "out". De website misleidt met een titel "mail je klacht", die enkel leidt naar pagina's: "hier vind je een antwoord" (zonder mailmogelijkheid). Proximus heeft nood aan een grondige kwaliteitszorg op basis van goed beluisterde en goed verwerkte feedback van klanten ,zoals ook andere bedrijven, ook overheidsdiensten, dat al lang (met betere resultaten) doen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Dag LDPR,

Mijn excuses voor deze onaangename ervaring.

Om lange wachttijden als business klant te vermijden kan je online een afspraak maken met een Proximus shop naar keuze. Hieronder stuur ik jou de link door.

Groetjes,

Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/producten/webshop/vind-een-proximus-center.html

Reageer