Beantwoord

8826 Oplichters

  • 6 February 2018
  • 18 reacties
  • 2264 Bekeken

Hallo,

deze nacht terwijl ik sliep om 4.10am ben ik blijkbaar ingeschreven op 'GameStore'.
"Gratis bericht van iKangoo: U bent ingeschreven voor de dienst van GameStore aan 3.99 EURO/WEEK. Om te stoppen: http://be.game-store.mobi of bel 02/2900256"

Blijkbaar ben ik van de velen slachtoffer van deze oplichters. Het forum staat hier vol van. Ik heb inmiddels STOP gestuurd en volgende sms terug gekregen:
"U bent uitgeschreven van de dienst GameStore. U ontvangt geen kosten meer. Toegang tot de inhoud is geldig tot: 2018-02-13."

Op MyProximus staat nu wel een kost van 3,99€ die ik uiteraard niet wens te betalen. Ik speel geen spelletjes op mijn gsm, noch klik ik op verdachte content.

Proximus graag wat inspanningen om uw klanten te beschermen aub. Dit is duidelijk geen geïsoleerd geval. Blokkeer 8826 diensten alvast maar voor mijn GSM 0470....
icon

Beste antwoord door yannick86 10 July 2018, 12:30

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 1
Beste bij ons is hetzelfde overkomen. Ik heb al met Proximus gebeld maar daar wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. De dienst in kwestie is inderdaad een valse onderneming. Ik heb naar het nummer vermeld op mijn proximus factuur gebeld. Als je hierop belt krijg je eerst in gebrekkig nederlands te horen "welkom bij de klantendienst" en nadien een slecht nederlands sprekende persoon aan de lijn. Ik probeerde te weten te komen wat de naam van de onderneming was of welk ondernemingsnummer zij hadden maar dat kon de persoon niet geven. Het adres wilde zij mij ook niet doorgeven. Ik kon enkel met vragen terecht op een e-mailadres: info.be@ccsupport.biz. Ik heb een e-mail met vragen gestuurd maar wacht nog steeds op response...

Ondertussen is er al 5 keer een bedrag van 3,99 euro aangerekend terwijl wij nooit een contract gezien hebben. Ik heb de dienst kunnen stopzetten maar ik 20 euro aangerekend gekregen. Dit omdat Proximus onze gegevens niet voldoende beschermt. Ik vind het schandalig dat zij geen actie ondernemen. Zij willen mij hierover zelf niet te woord staan... dien maar een klacht in was de reactie van de tele medewerker. Die 20 euro weiger ik in elk geval te betalen.
Reputatie 3
Als ik jullie een raad mag geven dien dan onmiddellijk een klacht in bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie, dit kan gewoon via het internet (even googlen of via FB) en is volledig gratis.

De kans dat er daadwerkelijk iets aan het probleem zelf gedaan wordt is in ieder geval groter dan door contact op te nemen met de klantendienst waar je nog het geluk moet hebben om juist iemand te treffen die capabel genoeg is om het probleem te verstaan en het ook probeert op te lossen....
Reputatie 6
Badge +2
De ombudsman kan hier niets aan doen, ik heb dit voorgehad en het is de provider die dit moet oplossen.
Ik had mij ook niet ingeschreven en had ook niets aangevinkt en toch.
Let er op dat sommige websites plots een pop-up - in de vorm van reclame - vertonen en dat je dit automatisch weg klikt ( het kan ook zijn dat je browser bevriest tot je deze ad wegklikt ) klik het niet weg. CTRL-ALT- DELETE kies taakbeheer, in taakbeheer je browser sluiten.

8826
NTH MEDIA GMBH
info.be@ccsupport.biz
+32 2 290 02 56

Dit nummer is al jaren gekend en zou bij de betreffend provider al geblokkeerd moeten zijn, de provider moet de klant terug betalen en het verlies terugvorderen bij NTH Media.
Reputatie 7
Badge +4
@Peter66... uit andere berichten blijkt ontegensprekelijk dat Px systematisch verwijst naar de betrokken "leverancier"; indien deze "derde" partij niet kan aantonen dat u wetens en willens de dienst hebt onderschreven stapt de "gefactureerde" best naar de ombudsman voor een (voorstel van) oplossing
vroeg of laat komt dit (en andere gelijkaardige) probleem opnieuw terecht op het bureau van dhr Decroo (die 2016 een wettekst hierover ging fabriceren) en/of FOD Economie (consumentenbescherming/oplichting)

P.S.
Evenwel eens dat Px had uit eigen initiatief reeds lang geleden commerciële overeenkomsten met de betrokken "leverancier" moeten stopzetten (= medeplichtig conform letter en geest van de wet "consumentenbescherming?)
Reputatie 6
Badge +3
Dag beste Forumleden,

Uiteraard is jullie veiligheid en comfort een prioriteit voor ons. Helaas worden wij als provider beperkt op het vlak van aanrekeningen door derde diensten en dienen wij hier slechts als betaalmethode. Reactief kunnen we ervoor zorgen dat alle derde diensten geblokkeerd worden en indien je de shortcode doorgeeft van de dienst die je kosten aanrekent, kunnen we alle beschikbare contact informatie meedelen. Indien je de activatie (en aanrekening) van een derde dienst betwist, raad ik aan hen te vragen naar een bewijs van jouw akkoord, aangezien ze dit eerst dienen te hebben vooraleer ze je kosten mogen aanrekenen.

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 6
Badge +2
Is al jaren bezig steeds hetzelfde nummer. +3222900256
support@mevida.me
Hebben onder dit nummer tal van emails en staan bekend als scammers.

De correcte email voor dergelijke klacht is:
customercare.be@silverlines.info

Gelieve ook de volgende link te lezen: Direct Operator Billing

https://www.orange.be/nl/hulp/facturen-gebruik/premium-partners

Orange biedt een uitschrijving link aan http://mdsp.mobistar.be/w-ha/app-am-oml/node?l=nl

De link voor Proximus heb ik niet gevonden.

Wel:
http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/Repository/jaarverslag-2010.pdf?ID=845&saveFile=true
En:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html
En:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html
Reputatie 6
Badge +2
Er moet mij toch iets van het hart, ik was voor Proximus bij Orange, en ik heb dit bij Orange meegemaakt.
Ik had mij ook nergens ingeschreven, dit kan eenvoudig onderzocht worden maar Orange zat daar zelfs niet op te wachten.

Orange lost het zo op:

Zij betalen hun klanten onmiddellijk terug en onderzoeken de rest zelf, Orange heeft het geld teruggevorderd van NTH MEDIA GMBH.
De nodige blokkeringen van het misbruikende korte nummer ect hebben zij in mijn plaats opgelost.

Natuurlijk is het gras altijd groener aan de andere kant, maar als je je gazon goed onderhoud gaan de grazers niet naar een andere weide.

Je kan er boos om zijn of naar luisteren.
Reputatie 7
Badge +6
Van de site van telecomminister Decroo:



Ik merk daarin vooral op:

1) De minister wil ... dat de telecomoperatoren het UNIEKE AANSPREEKPUNT ZIJN VOOR DE CONSUMENTEN EN NIET DE DIENSTENLEVERANCIERS.
- Bij Proximus is dit dus niet zo.

2) Operatoren zouden dienstenleveranciers met wie ze samenwerken in de toekomst PROACTIEF MOETEN EVALUEREN OP DE KWALITEIT VAN HUN DIENSTVERLENING.....
- Bij Proximus is er weinig of geen 'kwaliteitscontrole', bij de concurrenten wel, vandaar dat er veel meer klachten zijn over misbruik bij Proximus

3) verder moet het voor telecomklanten makkelijker worden omm-commercediensten SELECTIEF TE BLOKKEREN ....
- Bij Proximus moet de klant het ganse M-Pay systeem laten blokkeren, maar dan kan hij geen busticket of parkeerticket meer kopen via sms.
Uit:
www.alexanderdecroo.be/minister-de-croo-wil-betere-klachtenbehandeling-m-commercediensten-door-operatoren

Misschien toch een mailtje sturen?
Mail: alexander@alexanderdecroo.be
Of Twitteren. Zeer gevoelig voor sociale media die politici.
Er zijn ten slotte binnenkort wel weer verkiezingen ...
@Peter, Nog een geluk dat het niet gedateerd is van 1 april 2016 ☺️
Maar één ding is zeker er wordt echt werk van gemaakt.
Reputatie 3
Badge +1
Oei, ik heb nog slechts een aanrekening van €0,06 welke ik niet kan thuisbrengen, vermoedelijk op het nummer van de simkaart voor mijn gratis internet bundel, deze kaart wordt dan ook totaal niet gebruikt voor telefonie en het apparaat waar hij in steekt ligt al sinds december met een platte batterij in de la
Als ik dit zo lees kan ik best deze kaart direct laten blokkeren ...
Reputatie 7
Badge +4
Herinnering aan actiepunt vandaag doorgestuurd naar dhr Decroo (telecom) & dhr Peeters (consumentenbescherming)
& voor Px medewerkers oud nieuws ter info:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160212_02124449
Reputatie 7
Badge +6
Houd het proper aub. Geen persoonlijke aanvallen. Ik heb het topic wat opgekuist. Je mag hier gerust over discussiëren maar doe dit op een vriendelijke manier.
Reputatie 7
Badge +6
Denk er trouwens aan dat je deze content reeds kan blokkeren via de Premium/Gaming Content. Via deze blokkering zal je dus enkel deze betaal SMS'en blokkeren maar kan je nog steeds gebruik maken van andere mobile payments zoals ticketing van DeLijn.
Meer info hierover op deze pagina.

Op deze pagina vindt je trouwens nog wat extra informatie omtrent de betaaldiensten door derde, hoe je het kan nakijken en het bedrag kan betwisten. Je vind hier ook een contactmiddel om de contactgegevens van de dienstenleverancier op te zoeken.
Ik denk dat dit heel nuttig kan zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Vandaag dit antwoord gekregen van het ministerie van o.a. Telecom:



En dit is hier voor mij het einde van deze discussie.
Reputatie 5
Badge +1
En dit is hier voor mij het einde van deze discussie.
Ach, laat me hieraan nog dit addendum breien.
Wat een blamage - dit opgelegd wettelijk kader - voor hardleerse telecomoperatoren; vooral voor Px , dat zelf(s) een simpele zelfregulering niet kan/wil realiseren.
Voor de geïnteresseerden, ik ben destijds als oplossing van nummer veranderd.
Reputatie 7
Badge +4
De trein had vertraging maar komt heel langzaam in beweging (om de cowboys eruit te gooien)
http://www.bipt.be/public/files/nl/22516/2018-05-25_116-1-par-2_NL.pdf
Als het kabinet A. Decroo (of hijzelf) er nog een gebruikshandleiding bij zetten, zijn we een stap(je) vooruit
Het gaat vooruit zoals in de Processie van Echternach bedoel je zeker!

Reageer