2x afgesloten in 1 week

  • 4 October 2018
  • 3 reacties
  • 333 Bekeken

Vandaag werd ik voor de 2de maal afgesloten op 1 week tijd omdat ik mijn factuur zonder mededeling heb betaald op 17/09!! Dit is in onderzoek en daarom besluiten jullie van me nog eens af te sluiten terwijl ik alles vereffend heb! Ik heb reeds een klacht ingediend maar vind het nergens terug! Ik eis dan ook een rechtzetting hiervoor. Ik belde het gratis nummer en ze gaven toe dat dit onterecht was en hebben me onmiddelijk opnieuw aangesloten! Dit kan toch niet hé. Ik heb alles doorgegeven, rek nr waarop gestort, rek nr van waar het komt...het bedrag! Op 17/09 betaald en nog steeds niet gevonden op 04/10?!!

3 reacties

@nicocary

Wat een toeval, ik heb een heel gelijkaardig voorval die een vriendin tegen kwam. Hier volgt mijn verhaal over Orange
Geachte,

28/08/2018 factuur augustus via de orange app aan hun eigen terminal 01410206 die geregistreerd staat op naam van Orange Belguim NV de factuur betalen. (Detail : als via app betaald wordt de gestructureerde mededeling automatisch ingevuld )

11 dagen later op 07/09/2018 krijg ik een aanmaning voor het niet betalen van deze factuur. Onmiddellijk via hun dienstnummer 5000 contact genomen waar ze geen betaling konden terug vinden. Daar zou men een uitstel van betaling doen tot 20/09/2018 om hun een kopie van bankafschrift op te mailen via hun site. Het betaald bewijs opgestuurd via hun eigen site contactformulier waar ik een no-reply had ontvangen eveneens met welk bestand geüpload was.

Nog 2x via 5000 gebeld voor als de zaak in orde was waar zij beweren geen betaling of bewijsstuk ontvangen te hebben maar dat ik mij geen zorgen moest maken dat dit enkele dagen tot verwerking nodig had.

De nieuwe factuur van september betaald op de zelfde manier, de zelfde term ID, dag nadien zie ik op mijn account dat de factuur september aangeduid staat als betaald terwijl de maand augustus nog steeds als onbetaald. Wederom naar 5000 gebeld wederom zelfde uitleg.

24/09/2018 GSM afgesloten, ik kon enkel inkomende oproepen doen en 5000 bellen. Geen internet geen sms. Terug 5000 gebeld waar ze beweren geen betaling, geen mail te ontvangen hebben. Op 24/09/2018 terug via orange site bewijs + bewijs mail + no-reply van 07/09/2018 waarop ik een no-reply met de geüploade stukken.

25/09/2018 via het betaald nummer 02/7459500 (kost 0.62 euro ) contact met Orange genomen met vraag of ze de mail hadden ontvangen van 24/09/2018 en mysterieus terug onvindbaar. Ik was dan genoodzaakt een GSM abonnement aan te gaan bij een andere operator.

01/10/2018 via Facebook probeer ik wederom een schriftelijk bewijs te krijgen waar ze de erkenning doen van die niet terug te vinden mails. Daar wordt weer om het betaalbewijs gevraagd die ik via Facebook dan ook heb verstuurd. Verder vermelde de persoon dat het dossier van 07/09/2018 nog niet behandeld is door de financiële dienst. Ik vermelde ook dat ik het abonnement liet afsluiten op 25/09/2018 en dus ook het nummer niet meer in gebruik was. Wederom (voor de 3x keer ) vroeg ik of de persoon kon bevestigen dat de geüploade bestanden van 07/09 en 24/09 niet kon terug vinden en confronteer hem met de 2 no-reply's. Hierop kreeg ik wederom geen antwoord (uiteraard om de bewijslast te minimaliseren, einde gesprek was om 12u37 )

02/10/2018 via Facebook krijg ik om 08u36 volgende bericht van Orange "Ik zie dat de betrokken dienst jou en sms hebben gestuurd." waarop ik hem wijs op het vorig gesprek waar ik vermelde dat mijn nummer sinds 25/09 niet meer in gebruik was. De persoon stelde voor een dossier op te maken want het vorig dossier is afgesloten omwille ik op 01/10/2018 (de dag voordien) niet op hun sms had gereageerd (verstuurd naar dat nummer waar ze heel zeker wisten dat deze niet meer in gebruik was ) Het dossier zou nu ten laatste tegen 05/10/2018 behandeld worden.

05/10/2018 via mijn account zie ik om 11u47 dat de factuur nog steeds als onbetaald staat. Hierop neem ik terug contact op met Orange Facebook om 15u12 waar er om 15u21 word geantwoord met de vraag naar dossier nummer die mij de dag voordien niet werd medegedeeld. Ik geef het vorig nummer op en om 15u25 staat de factuur geregistreerd als betaald. Natuurlijk vraag ik de reden voor heel deze toestand. Men verwijst dat ik een verkeerd "communicatie" had gebruikt, dus dat de verantwoordelijkheid bij mij lag. Vraag naar uitleg wat hiermee werd bedoeld bleef onbeantwoord. Ik wees hem erop dat op het betaalbewijs een terminal ID nr staat dus dat deze enkel maar kon via de orange app kon uitgevoerd zijn. Trouwens dit was om 06u19 en had ik om dit uur een online overschrijving uitgevoerd had er het terminal ID niet opgestaan. Men verzekerde mij dat dit niet meer zou gebeuren (HAHA). Wederom vermelde ik dat ik het abonnement met de mail van 24/09 en nogmaals op 26/09 had opgezegd en welke compensatie orange in overweging neemt. Hierop kreeg ik geen antwoord meer. Einde gesprek om 16u07.

eindconclusie : Verloren betalingen, verloren mails, manier van handelen wijst alles erop dat moedwillig afstand probeert te nemen van de in toe afgesloten contract waar o.a. onbeperkt Facebook en Twitter mee inbegrepen was. Vermits ik tot 3 maal toe het betaalbewijs had opgestuurd, op 07/09 alle details van het betaalbewijs door gaf had men op ze mits mij de voordeel van de twijfel moeten geven. Ik was meer dan 12 jaar klant.
Reputatie 6
Badge +3
Goededag,
onze diensten probeerden jouw vrijdag en vandaag te bereiken in verband met het dossier. Kan je doorgeven wannneer je wel bereikbaar bent? Dan laat vraag ik aan de dossierbeheerder dat ze jou dan belt.

Groetjes,
Lorentz.
@Lorentz
Mijn ervaring is met Orange, ik ben enkel Proximus klant met internet. Mijn email adres van bij Proximus zelf ben ik al lang vergeten en GSM heb ik niet. Er is bij Proximus wel een ander email adres van mij gekend waar U mij dagdagelijks kunt op bereiken.

Reageer