Beantwoord

Geen Internet, tv, telefoon tot 11/6


Beste, vandaag kom ik thuis en er is geen verbinding met Proximus voor tv, internet en telefoon. Dit was ook het geval van vrijdag 11u30 tot maandag. Er zijn werken in de straat en vrijdag is de kabel geraakt. We hebben dit zelf moeten uitzoeken. Niemand heeft ons verwittigd. Maandag is het dan hersteld. Vandaag is het weer afgesloten. Als je naar de klantendienst belt krijg je te horen dat er een storing is tot 11/6 via een voicemail. Verder geraak je niet en er wordt ook geen oplossing aangebodenen. Moeten wij dan voor al die dagen betalen om niet s te kunnen doen? Hoe weet ik of er een compensatie is? Wat het probleem is? Welke oplossing er bestaat? Ik ben ook bang een hoge rekening te hebben voor 4 G omdat dit de enige mogelijkheid is om internet te gebruiken.
Telenet werkt hier wel, waarom kan Proximus dit niet sneller oplossen? Waarom geven jullie niet meer info? We moeten dit zelf allemaal uitzoeken Mvg, Sarah
icon

Beste antwoord door LinosD 6 June 2018, 11:52

Bekijk origineel

11 reacties

TUI: ivm compensaties > compensaties kun je pas eventueel toegekend worden nadat het probleem opgelost is.
Morgen zullen de prox medewerkers je verdere info op je vragen kunnen geven als ze hier terug op het forum langskomen.
Het gaat me zelfs niet zozeer over compensatie (al moet ik toch niet betalen voor iets die ik niet heb gekregen natuurlijk). Maar die non-communicatie is niet fijn en een week zonder verbinding is toch extreem lang. We moeten zelf steeds op zoek gaan naar info en bellen naar de klantendienst. En is er echt geen oplossing?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ssvvddbb, het betreft infrastructuurwerken waarbij een lasploeg aan te pas komt. Dergelijke werken duren -door de aard ervan- langer dan een "gewone" interventie. Ik doe navraag bij het bevoegde team en laat je bericht van zodra ik meer weet.

Een compensatie kan je, zoals Martin al aangaf, steeds bevragen nadat het probleem is opgelost (zo hebben wij ook een goed zicht op hoe lang je zonder verbinding hebt gezeten).
Beste Linos,

ik hoor graag snel hoe dit zal aflopen.
Ik ben ook zeer ontevreden van de opvolging van mijn Bizz-service. Niemand neemt contact met me op te luisteren hoe we de volgende dagen moeten overbruggen. Dit is toch zeer lang.
En waarom moeten wij zelf weer vragen achter een compensatie. Kunnen jullie dat eigenlijk niet zelf opvolgen? Wat een klantenservice is dat toch? Het moet altijd maar van ons zelf uit gaan.
Ik ben ook al 2 maanden bezig om 718 euro terug te krijgen wegens een technische fout bij een bestelling van jullie kant. Ook daar heb ik zelf al uren zelf ingestoken. En ik heb niets fout gedaan hé. Ik voel me een zaag en een vervelende klant maar als ik niets doe ben ik mijn geld kwijt. Jullie doen gewoon niets uit jullie zelf. Dat snap ik niet. Dat is echt geen service... Nu deze panne nog. En ook hier blijkt dat ik zelf moet uitzoeken hoe en waneer ik geholpen zal worden. Telenet komt hier vandaag mijn buren aan de overkant aansluiten, tijdens de tegenwerken. Zij kunnen dat wel. We zijn nog maar met 2 proximusklanten in ons deel van de straat. 2 onnozelaar precies. Wij betalen het meest, hebben de slechtste service en ook nog geen verbinding...
Reputatie 7
Badge +4
Helemaal begrijpelijk, hier kunnen we beter! Ik krijg van de technische dienst verantwoordelijk voor de infrawerken door dat de storing inmiddels zou moeten opgelost zijn. Kan je even de modem herstarten en kijken of je inderdaad terug verbinding hebt? Zo kan ik ook terugkoppelen als er zich toch nog een probleem voordoet.

Wat het bedrag betreft dat je nog moet terugkrijgen van ons: dit laat ik onmiddellijk nakijken door een collega van de klantendienst, die via deze weg contact met je opneemt.
Beste Linos,

ondertussen is er een technieker langgeweest. Ik had zelf nog eens gebeld naar de klantendienst en had een vriendelijke behulpzame medewerker aan de lijn. Nog geen 20 minuten later stond de technieker hier. De melding dat het probleem is opgelost zal nog zijn van het defect van vrijdag. Maar dat was maandag al opgelost. Wij hadden opnieuw een probleem sinds dinsdag. Dus er zit wel wat achterstand op de info maar ja. Op het moment dat de technieker hier is kreeg ik een sms-bericht dat het was opgelost. Grappig want op hij was net aan het uitmeten en was er duidelijk een probleem op de lijn. Ook de aannemer had ondertussen een melding gedaan van het feit dat ze de kabel hadden doorgetrokken (nu duidelijk zichtbaar, gisteren vermoedelijk nog niet). Twee problemen op een paar dagen tijd, genoeg voor miscommunicatie en dubbele opvolging. Beetje begrijpelijk. Soit, momenteel dus echt weer geen verbinding en wachten op een nieuwe lasploeg dan. De technieker was ook een zeer aangename en behulpzame man en ook aan hem deed ik mijn verhaal van de dubbele betaling. Leuk eens tegen iemand te praten die je begrijpt en je verder helpt. Het kan dus wel maar met een groot aantal medewerkers van de telefonische klantendienst of de winkel in Eeklo heb ik dat gevoel nog niet gehad. Ondertussen merk ik dat er maar één schakel moet tussenzitten die niet doet wat hij moet of niet op de hoogte is en gans jullie ondersteuning valt in duigen. Dus zoals je zelf zegt, dat kan echt beter. Wij zijn al jaren vaste klant, Bizzklant, en daar voel ik weinig appreciatie voor. Een nieuwe klant heeft precies soms meer voordeel dan de trouwe... . Soit, ik hou nog even vol bij jullie. Mijn geloof in het feit dat het opgelost geraakt is weer wat toegenomen. Wat de tegenwerken betreft zullen we wat geduld moeten hebben (vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn). Ik begin te weten nu hoe ik het moet aanpakken om geholpen te worden. Wat die dubbele betaling betreft hoop ik dat het niet te lang meer aansleept . En ooit eens een sorry of een klein kadootje voor al mijn geduld en tijd zou wel eens leuk zijn Proximus-team;-) Sarah
Reputatie 7
Badge +3
Sarah,

ik stuur dit bericht opnieuw door naar technische dienst voor opvolging.

Wat de dubbele betaling betreft : dit is blijkbaar nog niet opgelost. We gaan dit verder onderzoeken. Kan je ons via een privébericht volgende info doorsturen :

Betaald bedrag:

Datum betaling:
Bankrekeningnummer klant:
Naam betaler:
Op welk bankrekeningnummer betaald:
Mededeling:

Graag ook nog het bewijs dat het geld wel van jullie rekening is afgegaan. Dat vinden we niet terug in het vorige dossier. Het spijt me. We maken een nieuw gefundeerd dossier op voor afhandeling en opvolging.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden

We hopen dat we dit wel gaan oplossen.

Vriendelijke groeten,

Tina
Dag Tina, ik heb alles nog maar eens doorgestuurd via de link die je doorgaf. Heb je alles goed ontvangen?
Mvg,
Sarah
En toen was het weer stil? Iedere keer als ik het bewijs doorstuur dan stopt het.
Mijn geduld is op.
Straks probeer ik nog 1 keer via de proximuswinkel in Gent en als ze me daar vandaag niet kunnen helpen laat ik het over aan een advocaat via mijn rechtsbijstand.
Wij zijn volledig in ons recht dus de kosten zullen voor Proximus onnodig duurder zijn.
Jullie hebben meer dan 2 maanden tijd gehad om dit uit te zoeken of betere hulp aan te bieden.

Sarah
Reputatie 7
Badge +3
Sarah, mijn collega heeft vrijdag nog een antwoord via privébericht gestuurd. Kan je eens zien ?

bedankt

Tina
Beste Tina,

ik ben vrijdag dan maar zelf naar de Proximuswinkel in Gent gestapt. Telefonisch en via mail heb ik alles geprobeerd.
Een privébericht van je collega vind ik nergens terug.
Een behulpzame medewerker daar heeft voor mij de nodige stappen genomen en de belofte gemaakt dat het nu normaal in orde zou komen.
Ik vertrouw er op dat dit zo is dan. Na 4 keer opnieuw de klacht te moeten openen zou het nu de laatste keer geweest moeten zijn.
Wel jammer dat alle uren tijd die ik hier heb ingestoken nergens gecompenseerd worden al is het met een gratis filmticket of zo. De medewerker gaf toe dat ik volledig in mijn recht was.
Dat blijft toch wel een beetje hangen. Moest mijn man mij niet gehad hebben dan was dit voor hem zeer dure en kostbare tijd geweest als zelfstandige. Ik heb dit nu op mijn vrije dag moeten doen.
Bij deze wil ik je toch bedanken voor je tijd.

Met vriendelijke groeten,

Sarah

Reageer