Vraag

webruimte wordt betalend

  • 6 April 2021
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1

- de service "gratis domeinnaam" is vanaf 1 april vervangen door een "betalende oplossing" (29,04€ per jaar)
- de service "gratis webruimte" wordt vanaf 1 mei stopgezet. Ik kan die webruimte behouden mits overstap naar Bizz Online.
- Bizz Online : vanaf 180€ per jaar begin ik aan "mijn digitaal avontuur", mét een domeinnaam ("dubbel betalende oplossing"?).
- huidige situatie = gratis beperkte webruimte, input via FTP, output via HTTP, simpele homemade html, css en javascript
- ik zou die webruimte willen behouden "as is", een amateuristische knutselruimte met paginas voor beperkte kring, die niet "geïntegreerd" wordt in een professioneel harnas: ik ben gepensioneerde en heb geen bedrijf dat via audit, digitale strategie, SEO, zijn producten en diensten aan de man/vrouw moet brengen.
→ Kàn dat ? En, zo ja, kan dat eventueel aan een meer redelijke prijs ?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@twiede 

Hier heb ik zelf ook weinig kaas van gegeten

Ik stuur je vraag door naar de betrokken dienst en vraag of ze je de nodige info sturen.

groeten

Tina

ja, een domme zet van Proximus..
terwijl alle andere bedrijven proberen aan klantenbinding te doen heeft Proximuis hier een blunder van formaat geschoten met het afschaffen van die zogezegde gratis producten (niets is gratis , dat was mee in gecalculeerd in de prijs van het pack Bizz All In)

ik ging er niet aan denken van bij Proximus weg te gaan juist omdat ik dacht dat het een ganse rompslomp ging zijn van mijn domeinnaam en gekoppelde mailboxen te verhuizen.
heb eerst nog onderhandeld met de Bizz-expert van mijn regio maar het voorstel dat ik kreeg was gewoon een tijdelijke korting dewelke overeenkomt met de korting die je krijgt indien je als nieuwe klant intekent op een nieuw internet-pack. Ze doen dus helemaal geen moeite om iemand die al meer dan 20 jaar klant is te behouden.

voor wat betreft de verhuis van een domeinnaam > dit gaat vanzelf en heb ik ondertussen afgerond. Sterker nog , ik ga nu gewoon met alles weg bij Proximus (vaste lijn, internet,TV) . Ze verliezen dus een Bizz-All-in klant 

ik heb gekozen voor OVH.fr voor het huisvesten van mijn domeinnaam > komt op 6,99 euro/jaar + btw > en “gratis” inbegrepen 10 Mb webruimte en mailbox van 5Gb  »https://www.ovh.nl/domains/dotbe.xml 

ook voor de vaste lijn van mijn bedrijf is de portatie naar OVH lopende > aangevraagd 4 april en zou op 8 april moeten rond zijn. Een vaste lijn kost daar 0,99 euro/maand en daar is inbegrepen onbeperkt bellen naar gans Europa naar vaste lijnen. Mobiel neem ik een forfait van 3h00 aan 9,99 euro/maand + btw  > https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/decouverte.xml

voordeel van alles te nemen bij OVH (of een andere hoster) = je bent onafhankelijk van uw internet-provider en je kan al eens makkelijker wisselen van provider wanneer de één of de ander een interessante promo lopen heeft...

daarom dat het in België nog duurder gaat worden :wink::relaxed:

is de nieuwe CEO van Proximus geen Fransman ?

Reageer