Beantwoord

Webinterface W60b Yealink

  • 27 February 2023
  • 8 reacties
  • 226 Bekeken

Wij hebben IP telefonie met ons bedrijf en huren een W60b van Yealink bij Proximus.

Al goed en wel, maar ik wil toegang tot de webinterface van dit toestel.

Het ip adres van dit toestel is gekend. Ik kan ook pingen naar dit toestel.

Als ik http://192.168.1.28 intyp in een webbrowser, kom ik niet op de webinterface terecht.

Alles wijst er op dat die webinterface op één of andere manier geblokkeerd is.

Ik heb de webinterface nodig want ik wil de mogelijkheden m.b.t. LDAP onderzoeken en gebruiken.

Kunnen jullie me helpen?

icon

Beste antwoord door VeerleLangbeen 9 April 2023, 17:23

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

Het is simpel, PXS verhuurt jou liever toestellen waar je zelf niets kan aan wijzigen. Afzetterij. Idem hier...Heb mijn Yealink al 2 keer betaald ondertussen.

Reputatie 7
Badge +5

@keyboard Als je dit wenst kan ik je nog eens laten contacteren door onze collega’s. 

Deze vraag is gelijkaardig aan wat in deze thread wordt besproken enkele jaren geleden.

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3v-phonebook-50265

Eén van de antwoorders verwijst naar pagina 42 van het handboek van de Yealink. En er wordt verwezen naar de mogelijkheid om een xml-bestand te gebruiken dat op het lokale netwerk staat. Dit zou mij al een heel eind vooruit brengen. 

Enig probleem, het veldje dat men moet invullen dat verwijst naar de locatie van dit XML bestand zit in de Web interface van het Yealink toestel, en daar heb ik momenteel geen toegang toe.

Het kan toch zo moeilijk niet zijn om hier een oplossing te voorzien…
Waar een wil is is een weg

 

Ik mag hopen dat er hier een echte oplossing komt...

Er heeft mij daarnet iemand van Proximus opgebeld. Ik moet zeggen dat ik bijzonder ontevreden ben.

Het was onmiddellijk duidelijk dat de webinterface door een op afstand bediende instelling onmogelijk is gemaakt. Deze mogelijkheid bestaat trouwens want het is beschreven in de technische handleiding.

De persoon aan de lijn vertelde dat enkel een Proximus technieker die instellingen kan veranderen. Toen ik hem vervolgens vroeg om dit dan te laten wijzigen door een Proximus technieker veranderde hij plots van toon en het was plotseling niet mogelijk om die instelling te veranderen. Hij vroeg herhaaldelijk wat ik met die web interface wou doen alsof ik een indringer ben. Ik ben nochtans computeringenieur van beroep. Toen ik aandrong vertelde hij dat het de policy was dat de klant die webinterface niet kon gebruiken en dat hij ook niet wist hoe die instelling te veranderen.

Toen ik hem vertelde dat dit toch niet kon, omdat het mijn toestel is, vertelde hij dat het toestel enkel te huur is en dat die IP telefonie enkel kan met een gehuurd toestel.

Toen wij het toestel huurden hebben wij de handleiding bekeken en er staat duidelijk in dat men een lokale LDAP server kan gebruiken.  Is er ook de mogelijkheid om XML-contactlijsten te gebruiken die beschikbaar zijn binnen het netwerk. Al deze mogelijkheden blijken niet bruikbaar, omdat Proximus dit blijkbaar expliciet blokkeert.

De medewerker van Proximus verwees ook naar een cloud oplossing waarvoor men dan moet betalen, maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd, want ik heb mijn contacten beschikbaar in mijn lokaal netwerk. En deze contacten worden elke nacht opgedatet. En ik wens die contacten dus elke nacht laten updaten op automatische wijze.

Ik huur een toestel met LDAP ondersteuning, maar die ondersteuning maakt men expliciet onbruikbaar…

Ik vind dit echt niet kunnen.

  

Er heeft mij daarnet iemand van Proximus opgebeld. Ik moet zeggen dat ik bijzonder ontevreden ben.

Het was onmiddellijk duidelijk dat de webinterface door een op afstand bediende instelling onmogelijk is gemaakt. Deze mogelijkheid bestaat trouwens want het is beschreven in de technische handleiding.

De persoon aan de lijn vertelde dat enkel een Proximus technieker die instellingen kan veranderen. Toen ik hem vervolgens vroeg om dit dan te laten wijzigen door een Proximus technieker veranderde hij plots van toon en het was plotseling niet mogelijk om die instelling te veranderen. Hij vroeg herhaaldelijk wat ik met die web interface wou doen alsof ik een indringer ben. Ik ben nochtans computeringenieur van beroep. Toen ik aandrong vertelde hij dat het de policy was dat de klant die webinterface niet kon gebruiken en dat hij ook niet wist hoe die instelling te veranderen.

Toen ik hem vertelde dat dit toch niet kon, omdat het mijn toestel is, vertelde hij dat het toestel enkel te huur is en dat die IP telefonie enkel kan met een gehuurd toestel.

Toen wij het toestel huurden hebben wij de handleiding bekeken en er staat duidelijk in dat men een lokale LDAP server kan gebruiken.  Is er ook de mogelijkheid om XML-contactlijsten te gebruiken die beschikbaar zijn binnen het netwerk. Al deze mogelijkheden blijken niet bruikbaar, omdat Proximus dit blijkbaar expliciet blokkeert.

De medewerker van Proximus verwees ook naar een cloud oplossing waarvoor men dan moet betalen, maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd, want ik heb mijn contacten beschikbaar in mijn lokaal netwerk. En deze contacten worden elke nacht opgedatet. En ik wens die contacten dus elke nacht laten updaten op automatische wijze.

Ik huur een toestel met LDAP ondersteuning, maar die ondersteuning maakt men expliciet onbruikbaar…

Ik vind dit echt niet kunnen.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@keyboard Ik heb deze vraag doorgespeeld naar onze specialisten van deze toestellen. Zij zullen je telefonisch contacteren. 

in afwachting van een reactie van een PX forummedewerker ….

Om de GUI te openen, is het op de volgende manier dat je het IP adres gevonden hebt 

1. Pick up one of the handsets registered to the base station, then press OK.
2. Navigate to Status > Base.
3. The IP address of the Base will be displayed on the screen.

Reageer