Beantwoord

TV stopt elke dag met werken tot we decorder resetten

  • 14 February 2021
  • 14 reacties
  • 193 Bekeken

Al 3 dagen na elkaar stopt ineens de t met spelen. Reset van de decoder is de enige oplossing. Eergisteren was zelfs een reset van de modem nodig. Mijn indruk is dat het telkens rond 22u30 was. Graag een reactie met een voorstel tot definitieve oplossing.

icon

Beste antwoord door Eddy_047 15 February 2021, 15:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs hier ook eens nakijken.

Profiel uitgebreid met telefoonnr.

Raar dat dit nog nodig is want ik heb gisteren zeker 3x dat nummer ingegeven voor ik deze klacht kon intypen.…

 

Hopelijk vind u de oorzaak. Persoonlijk vrees ik een externe factor die rond 22u30 iets veroorzaakt dat een storing veroorzaakt op tv signaal

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb uw lijn even nagetest en op eerste zicht ziet alles er in orde uit.

Is de decoder draadloos met de modem verbonden of is dit rechtstreeks met kabel verbonden? Dan kunnen we uitzoeken waar de mogelijke externe storing zit.

Bedankt al voor het uittesten.

 

Decoder is draadloos met de modem verbonden.

Aanvullende info:

  • De PLC moest niet gereset worden.
  • Gisteren merkte ik ook dat het internet wel bleef werken.(Andere keren niet op gelet.) Dus enkel storing naar TV decoder of op TV signaal.

 

heb je eventueel een lange netwerkkabel om de decoder rechtstreeks met de bbox te verbinden als test, want met PLC’s heb je dikwijls kans op problemen , Soms door ze in een anderr stopcontact te steken kan het beteren.

Reputatie 6
Badge +3

Als u de storingen enkel op TV ondervindt, kunnen de PLC’s een mogelijke oorzaak zijn.

Omdat deze via het elektrisch stroomnetwerk werken, kunnen deze hinder ondervinden wanneer er een dal of piek in dat signaal zit.

Als u merkt dat het steeds rond 22u30 gebeurd, kan het zijn dat er op dat moment iets zwaar elektrisch geactiveerd wordt op u stroomnetwerk of in de buurt.

@Martin Geen lange netwerkkabel beschikbaar. TV staatop een andere verdieping dan de bbox = reden waarom we PLC gebruiken. PLC en bbox zijn niet verplaatst van stopcontacten en hebben tot vorige week altijd gewerkt. Ook niet direct mogelijk om PLC op een ander stopcontact te plaatsen.

Waarom zou er nu ineens een probleem zijn met de bekabeling? En dan rond een specifiek uur.

 

@YorickP Vandaar dat ik direct signaleerde dat er vermoedelijk een externe storing is. Hoe moeten we nu verder gaan? Hebben jullie contacten met de stroom-netwerkbeheerder in Mariakerke? Misschien is er bij hun iets gewijzigd?

PS Recht over onze woning is een stroomcabine….

 

als je verandert van stopcontact kan het zijn dat je op een ander fase zit waar bv minder storingen opzitten of bv een lader die ook kan storing geven enz….

Ik heb jaren geen problemen gehad met PLC’s en dan opeens begon het en heb het nooit meer goed gekregen dus het is niet omdat het in het verleden goed werkt dat het het altijd goed blijft werken het is een kwestie van de oorzaak van het probleem te vinden en op te lossen.

Reputatie 6
Badge +3

Het is moeilijk om te zeggen wat het precies is dat dit veroorzaakt.

Uit persoonlijke ervaring, heb ik al meegemaakt dat met de straatverlichting die aanspringen een tijdelijke storing veroorzaakt, fabriek in de buurt dat machines laat draaien,…

Afhankelijk van de afstand, zijn er andere draadloze oplossingen dat we kunnen proberen.

Welke oplossingen zijn er mogelijk?

Afstand is in directe lijn niet zo groot, maar het is een andere verdieping …. en op dit ogenblik willen we echt geen slijpwerken of nieuwe bekabeling in huis.

Reputatie 6
Badge +3

De Wifi Booster is dan wel mogelijk, ik heb al vernomen dat er een booster onderweg is naar uw thuis.

Inderdaad. Ik was ondertussen ook aan het zoeken en kwam tot de ontdekking dat die Wifi booster eigenlijk in ons abonnement zat…. Is misschien meteen ook een oplossing voor slechter wifi-bereik op 2° verdieping. ‘k was er nog niet toegekomen om dit ook aan u mee te delen. (mijn excuses).

Laten we hopen dat ik die inderdaad vlot kan installeren en dat daarmee de problemen van de baan zijn.

Bedankt alvast voor het meedenken en meezoeken.

Dat is inderdaad altijd zo dat je voor draadloze oplossingen, ook voor de booster geldt dit,  deze een voldoende tijd in gebruikt moet hebben om te weten of er geen problemen zullen optreden en ik hoop het ook voor u dat je met de booster van het probleem zult af zijn.