Beantwoord

Ontevredenheid!

  • 9 January 2018
  • 19 reacties
  • 511 Bekeken

Ik heb een hele dag gewacht om mails te kunnen ontvangen en verzenden via Proximus.

De site werkt niet voor support, via telefoon laten ze je hangen en haken dan gewoon in.

Je kan gewoon nergens terecht.

Ik denk er sterk aan om alles bij Proximus weg te halen.

Ik verwacht als Business klant wel iets meer respect en service voor de hoge abonnementskosten die ze aanrekenen.

Wat gaan jullie hieraan doen?!
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 10 January 2018, 16:17

Bekijk origineel

19 reacties

Ik vraag me ook af hoe lang de problemen nog gaan aanhouden .HIERVOOR BEN IK NIET OVDRGESTAPT.ik hoop dat u problemen snel verholpen zijn
Reputatie 7
Badge +4
Tom, het algemeen probleem was gisteren van de baan. Kan je me via een privé bericht even je emailadres doorgeven als je nog problemen ondervindt? Groetjes, Charlotte.




https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Evelinepeyffers het algemeen probleem is volledig van de baan, kan ik je nog ergens mee helpen? Groetjes, Charlotte.


Mijn ma van 82 jaar neemt vanaf Nieuwjaar 2020 digitale tv bij proximus.
Er wordt een abo opgesteld met proximus: digitale tv + vaste tel (waaronder gratis bellen na 17u). Bedrag 40,58€.
Begin juni verhuist ons ma. Begin juli krijgt ze een factuur van 198€!! Waaronder 100€ gesprekskosten!
Ik bel naar proximus, waar ze me weten te melden dat mijn ma haar plan niet meer bestaat. Dit was proximus blijkbaar vergeten melden. Een echte schande om een vrouw van 82 zo op stang te jagen!
Blijkbaar bestaat haar plan ook ineens niet meer toevallig op hetzelfde moment als ze verhuist. Wat een onzin.
Vrouw ad lijn zegt dat mijn ma een ander plan kan krijgen, ook met gratis bellen na 17u, maar dan 15€ meer abo kosten per maand!
Ik leg af, zoek dit op. Wat blijkt? Het oude plan bestaat wel nog en staat zelfs op hun site!!
IK bel terug, en leg dit voor.
Moraal vh verhaal: proximus biedt aan om de 100€ gesprekskosten terug te betalen, en het oude plan opnieuw te activeren vanaf 2 aug, maar de eerste 3 maand met 10€ korting, dus 30,48€ per maand, ZONDER gesprekskosten na 17u. Daarna weer aan 40,58€ per maand.
Ik moet enkel in aug terugbellen, want tot 2 aug zal ze nog gesprekskosten aangerekend worden na 17u. Deze beloven ze dan ook te zullen terugstorten.
Alles opgelost? NEE DUS!!!
ALLES BIJ ELKAAR 2u30(!!!) aan de lijn gehangen om dan vandaag in mijn ma haar account te zien dat ze opnieuw gesprekskosten wordt aangerekend na 17 aug, en na 2 aug!!!
IK schrijf deze klacht terwijl ik nog maar eens id wacht sta bij proximus. Eerst 1u45 minuten id wacht (!!!!!) --> Zie bijlage. Dan uiteindelijk iemand aan de lijn die mij nu ook al een half uur in de wacht zet 'omdat ze iets moet nakijken'
Dit heb ik NOG NOOIT meegemaakt en een regelrechte schande en proximus een vreselijk bedrijf, dat nul komma nul respect voor zijn klanten toont!!!!!
IK ben benieuwd wanneer mevrouw zin heeft om de telefoon weer op te nemen, echt wraakroepend!!!
Degoutant en onaanvaardbaar.
Graag dus een fikse compensatie, want IK BEN HET KOTSBEU!!!
FANTASTISCH --> Madame van proximus heeft zojuist, dus na mij opnieuw 30 minuten id wacht te zetten, de lijn afgebroken!!!!
Merci proximus, echt topbedrijf, doe zo vooral voort!
Jullie zijn een schande, niet meer of minder!!!


Ondertussen terug gebeld. Weer een medewerker ad lijn die niet meer kon zeggen dan: "Dat wordt zo vlug mogelijk in orde gebracht" Meneer kon dus eigenlijk geen antwoord geven. Toen ik mij daar, begrijpelijkerwijze, mag ik?!?, druk in maakte, smijt die kerel gewoon de telefoon af!! Echt, dit kan gewoon niet meer!!! IK vraag mij af wat voor onbeschoft personeel er allemaal voor proximus werkt, onvoorstelbaar!!!
 

Ter info: wacht gewoon eerst af tot morgen als de medewerkers van het proximus forumteam hier de draad opnemen zodat ze dit verder kunnen onderzoeken en ik hoop dat ze, zoals het dikwijls gebeurd hier,  de fouten door anderen gemaakt ook weer kunnen rechtzetten voor u.

Reputatie 7
Badge +3

@Philterror13 Mijn excuses voor het ongemak. Noteer je het klantennummer, naam en geboortedatum van je mama in het veldje ‘Ticket’ in de profielinstellingen? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Geef een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

 


Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op

Beste Antonella, ik besef bij het terug lezen van mijn bericht dat ik heel hevig gereageerd heb. Maar mijn geduld was écht wel op. Maar goed, na 2 dagen kan ik één en al wat meer nuanceren, zeker nadat een collega van je mij gisteren contacteerde nav een klacht die ik indiende bij test-aankoop. 

Het was een heel vriendelijke en begripvolle mevrouw, en alles (zou) ondertussen opgelost (moeten zijn) 

Dus bedankt voor je reply, maar het is voorlopig niet meer nodig om mij te helpen.

Alleen jammer dat wel de fouten worden recht gezet ivm mijn ma, maar over een compensatie (bvb cadeaubon, korting,...) niet werd gesproken. Mijn ma is van plan om er internet bij te nemen. Misschien kan je daar een 'efforken' doen?

Mvg, Filip 

Gegevens staan in 'Ticket' 

Reputatie 7
Badge +3

@Philterror13  Je dossier via Test-Aankoop is in behandeling. Ik zie dat de dossierbeheerder, buiten het rechtzetten van de facturen en oorzaak van het probleem, ook gedacht heeft aan een bijkomende tegemoetkoming in de vorm van een korting van €10/maand gedurende 3 maanden.
Mocht je internet willen toevoegen: als nieuwe internetabonnee die voor Flex kiest heb je recht op de lopende (web)promoties van het moment.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Groetjes,
Antonella

Die 3 x 10 eur was al afgesproken in juli, na die factuur van 198 eur.

In augustus was dit nog niet in orde, één vd redenen waarom ik belde, met het frustrerende gevolg omschreven in mijn eerste bericht. Dus die 3 x 10 eur was sowieso al beloofd, maar niet uitgevoerd. Dus dit is geen geste van u, maar was al afgesproken en werd niet nagekomen.

De promotie waarover u het hebt ivm 'Flex' is ook geen tegemoetkoming, want geldt voor alle nieuwe internetabonnees. Terwijl ik dus in totaal al meer dan 6 uur aan de lijn gehangen om jullie fouten recht te zetten. 

En dan heb ik nog niet gesproken over het feit dat mijn ma haar tv al 3(!) keer volledig uitgevallen sinds ze verhuisd is, op 2 maanden tijd dus. 

Mijn ma is 82 jaar, ze kan dit allemaal missen als de pest. Ze heeft letterlijk al nachten niet kunnen slapen door de shit met al die verkeerde facturen. Ze durfde letterlijk niet meer na 17u bellen. Plus het uitvallen van haar tv, terwijl er voor haar bijna geen sociale contacten mogelijk zijn/waren met die corona. Echt allemaal heel 'fijn' hoor. 

En dan biedt u iets aan wat reeds een maand beloofd was en een standaard promotie. 

Mijn excuses als ik daar wat pissig van word/werd. Ik vroeg een compensatie van 200 eur op de website van test-aankoop wegens de geleden emotionele schade bij mijn ma en voor het feit dat ik bijna 6 uur ah lijntje ben gehouden. Het zou u/jullie dan ook op zijn minst sieren dat u/jullie toch een extra inspanning doen om 3 jarenlange klanten (mijn ma al sinds de toenmalige RTT, en mijn broer is ook bij proximus) niet te verliezen. Want die overweging beginnen wij eerlijk gezegd serieus te maken. 

Mvg, Filip. 

​​​​

​​​

En mijn ma was zo down van die quarantaine dat ik schrik kreeg ivm haar mentale gezondheid. Als je dan ook nog eens een tv hebt die slag om keer uitvalt, dan begint zo'n oude vrouw echt wel 'foute' gedachten te krijgen, waar wij schrik van krijgen. Eerst belt ze dan, met horen en stoten, naar jullie 0800-nr en wordt telkens met een kluitje in het riet gestuurd, genre: "We hebben technische problemen (vastgesteld), we lossen dat zo vlug mogelijk op". U begrijpt dat mijn ma daar 0,0 boodschap aan heeft? Zij wil tijdens de dag tv kunnen kijken, anders wordt ze zot van eenzaamheid. Ook hier is NOOIT compensatie voor gekomen, voor - ik herhaal - 3 keer haar beeld kwijt te zijn.

Als u dus laat uitschijnen dat ze al genoeg gecompenseerd is, vind ik dat eerlijk gezegd een belediging van onze intelligentie. 

Mvg, Filip 

Reputatie 7
Badge +3

@Philterror13 Aangezien je dossier in behandeling is via Test-Aankoop, kunnen wij hier geen andere beslissingen in nemen via deze weg. Dit moeten wij overlaten aan de dossierbeheerder. Ik ga alvast de historiek van dit gesprek toevoegen aan het dossier zodat de dossierbeheerder hiervan op de hoogte is. Zij zal dan verder contact opnemen. Groetjes, Antonella

Al verder nieuws, Antonella? 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Philterror13 ondertussen is er ook een Ombudsklacht in behandeling en zoals Antonella al zei moeten wij dit dan overlaten aan de dossierbeheerders, die jullie verder zullen contacteren. Groetjes, Heidi

Beste,

 

Aangezien we via de telefoon telkenmale worden doorgestuurd en/of ze leggen gewoon af en een mail sturen of via chat Proximus bereiken niet mogelijk is probeer ik het via deze laatste weg.

 

Op 26/09/2020 zijn wij verhuisd naar onze nieuwe woning. Via de online applicatie gaf ik onze verhuis tijdig door.  Op de afgesproken datum kwamen er enkele techniekers langs. Deze stelden echter vast dat de hoofdaansluiting, dewelke zich bevindt aan de straatkant, beschadigd was. Hierdoor konden zij hun interventie niet uitvoeren en diende de werken stil gelegd te worden met als gevolg geen internet en geen tv. De techniekers gingen dit probleem melden en het zou mogelijks  binnen de week verholpen worden. Vanaf dan werden wij aan ons lot overgelaten.

Er gaat een week voorbij. Nog altijd niets gehoord van Proximus. Ik besluit om een Proximuswinkel in Merchtem binnen te stappen. De medewerker deelt mij mede dat hij wel degelijk kan zien dat er een ticket is aangemaakt maar dat deze nog niet geaccepteerd is door iemand. Het ticket zweeft als het ware rond in de cloud totdat iemand hier op reageert. Hij deelt ons mede contact op te nemen met Proximus aangezien hij dit ticket niet kan toekennen en het anders wel maanden kan duren vooraleer het ticket behandeld wordt. 

Zo gezegd zo gedaan nemen wij verschillende malen telefonisch contact op met Proximus. Na telkens 40 minuten te wachten aan de lijn worden wij van hier naar daar gestuurd. Telkenmale werd er zogezegd een ticket aangemaakt en zouden ze ons na 48uur opnieuw contacteren. Nooit werden wij opnieuw gecontacteerd door iemand van proximus.

Op een geven moment krijg ik een mail van Matexi dat er in de week van 23/10 een technieker zowel bij mij als bij mijn buurman zou langskomen om de vooraanleg uit te voeren. De technieker gaat langs bij mijn buurman en wilt vervolgens vertrekken. Ik deel de technieker mede dat hij ook bij mij diende langs te komen maar de man wist van niets. De technieker heeft hierop naar zijn baas gebeld en heeft kunnen regelen dat hij bij ons de installatie mocht uitvoeren. Zonder de inspanningen van deze technieker zaten wij nu waarschijnlijk nog zonder internet. Daarom een woord van dank aan mr. AMISNAU Morad van JAM GROUP.

Het voorgaande heeft als gevolg dat wij een maand zonder internet en tv en dergelijke hebben gezeten. Dit is zeer spijtig aangezien telewerk de norm is en wij dus bij vrienden en familie dienden langs te gaan om toch maar ons werk te kunnen uitvoeren.

Telkenmale wanneer wij belden naar proximus werd ons telkens een vergoeding beloofd. Hier hebben wij nog niets van mogen ontvangen. Enkel diende we deze maand het internet en tv niet te betalen, maar dit lijkt mij geen toegeving want we kunnen moeilijk betalen voor iets dat we niet hebben.

Tot op heden werden wij ook nooit gecontacteerd door een medewerker van proximus. Wij voelen ons echt "in de steek gelaten". Wij betalen altijd op tijd, komen afspraken na en het is jammer dat dit maar langs één kant komt. Op dit moment zijn wij erg teleurgesteld in Proximus. Dit is zeer jammer want voorheen waren wij zeer tevreden.

Ik hoop dat Proximus hier het nodige gevolg aan gaat geven en de mogelijkse tegemoetkomingen per mail kan bevestigen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Faes bruno,

Wellens Kim

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno_faes Kan u de klantgegevens(klantnummer,naam, geboortedatum, gsmnummer)aanvullen op uw profile.Dan kan ik het nakijken voor u.Groetjes,Joel

@Joel M  De gegevens werden aangevuld. Groetjes Bruno

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno_faes Zie info privébericht.Groetjes,Joel

@Joel M Bedankt voor uw privébericht en de gepaste tegemoetkoming.

Reageer