Vraag

geen website en email via domeinnaam

  • 16 January 2021
  • 9 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1

sinds gisteren middag zijn we onbereikbaar via ons eigen email en website.
gebeld met de ICT help desk, na 3x bellen en wachttijd van 45min eindelijk binnen.
Telefoonoperator kon het niet oplossen, ging het doorgeven aan een expert met prioriteit 1. ticket gemaakt. sindsdien niets meer gehoord, en onze webshop, website etc kortom digitaal onbereikbaar.
Op de help pagina staat bereikbaar van maandag tot zaterdag 8u-20u. deze morgen teruggebeld ...
zonder wachttijd binnen krijg ik het antwoord de ICT werkt niet in het weekend.

Toevallig iemand die werkt ODIN? en eventueel settings kan overlopen?
als ik hierin kijk staan alle DNS records groen en webhosting op none (we werken met fix ip en draaien onze eigen (web)server. mailservers zijn van proximus
Maar volgens de Operator, ze werken met een ander programma, was enkel mijn domein nog geregistreerd maar niet meer gekoppeld.

frustrerend een heel weekend zonder mail of website


9 reacties

FYI: hier komt ook niemand van proximus zelf langs op het forum!

PS: ik weet niet of je particulier bent of zelfstandig dan zou je ook naar 0800 22 500 kunnen bellen

0800 22 800 voor residentiële klanten (particulieren)
        * contacteer onze klantendienst
        * Proximus experts tot uw dienst
0800 22 500 voor zelfstandigen en KMO's / kleine ondernemingen.
        * Contacten voor zelfstandigen en kleine bedrijven (t.e.m. 9 medewerkers)
        * bizz all-in
0800 22 200 voor (grote) bedrijven (corporate klanten) en overheden.
        * grote-bedrijven-en-overheden/contact

Reputatie 1

hey,
normaal bel ik inderdaad naar 0800 22 500
Maar ze sturen me door naar 0800 23452, is ook de nummer die staat bij support als je inlogd in het dns beheer. waar dus staat dat ze op zaterdag werken, maar niet dus.

 

ja dat is natuurlijk wat anders, daar kan ik u spijtig genoeg niet meer verder helpen aangezien ik zelf niet van proximus ben!

Reputatie 7
Badge +4

hi @dave ds  het nr 0800 23 452 is  inderdaad het nr van onze DNS masters
hebben zij je ondertussen al kunnen verder helpen ?

Reputatie 1

Beste
ondertussen opgelost, onze domeinnaam stond offline.
ik vind het nog altijd niet kunnen dat we heel het weekend onbereikbaar waren via digitale weg en eveneens onze shop offline was. En alle emails zijn dus verloren.
En eveneens dat wordt aangegeven dat de ICT op zaterdag werkt terwijl dit in praktijk blijkbaar niet het geval.
 

 

Reputatie 7
Badge +4

@dave ds Ik stuur deze info door naar de betrokken dienst zodat ze ervoor kunnen zorgen dat de juiste info doorgegeven wordt.

Heb zelfde probleem domeinnaam off line. Leven in weekend van take away vrijdag 3 maart om 17.00 uur gemeld. Ging mij terugbellen. Niets gehoord. Zaterdag gebeld om 10.00u  naar nr 0800 23452 ticket nr cs10808121 gekregen met mededeling dat er maandag ging naar gekeken worden. Ongeziene slechte service van de grootste provider van het land . Niet te geloven .

 

Ter bijkomende info: Iemand van Proximus zelf komt hier niet langs op forum tijdens het weekend.
eventueel kan je wel nog eens proberen door te bellen op het reeds aangegeven telefoonnummer zoals hierboven aangegeven.

Reputatie 7
Badge +5

@Thai lounge Helaas worden de problemen ivm domeinnamen niet via het forum bekeken maar enkel via bovenstaande nummer.

Reageer