Vraag

Een nieuwe GSM gekocht met bijhorende sim-kaart: resultaat 2 telefoons die niet werken

  • 17 June 2021
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Beste, ik wil u graag een e-mail schrijven maar dit kan blijkbaar alleen via een publiek forum. Gisteren hadden wij besloten om voor mijn man een nieuwe GSM te kopen. Mijn man is 80 en herstellende van een zware ingreep, het was heel warm. Wij hebben 45 minuten gewacht, toen het aan onze beurt was begon het verhaal. Ja, maar uw pakket moet geoptimaliseerd worden, dat zou wel resulteren in een hogere kost en een aantal kanalen die verdwenen. Niet dus, ja, u belt internationaal, dus moet u eigenlijk een nieuw abonnement krijgen. Neen, dat wil ik niet, wij passen dat wel aan als het nodig is. Mijn man wil gewoon een nieuwe GSM. Ja, maar dat kan niet, je kunt niet zo maar een GSM kopen op 10 minuten, zijn abonnement moet herzien worden want het is oud. Ja maar wij kunnen toch gewoon een toestel kopen? Neen, want wij kunnen het niet “connecteren”?…. Toen heb ik de jonge man duidelijk gemaakt dat we niet veel langer konden blijven staan (geen stoel te bekennen) en dat we gewoon 2 telefoons wilden die werken. Ja, dan gaan we het aan uw abonnement connecteren. Zo gezegd zo gedaan: wij verlaten de Proximus winkel na 1u45 minuten en denken dat we 2 functionerende GSMs hebben: NIET dus! Thuis gekomen, data transfer gedaan, niet geregistreerd op het Proximus netwerk! Mijn telefoon werkt dus ook niet meer. Mijn man zijn oude sim-kaart werkte wel nog (= niet geannuleerd?), naar de technische dienst gebeld: ja, wij snappen het niet, kunnen u niet helpen, u moet 2 nieuwe sim-kaarten hebben, zowel voor uw telefoon als voor uw man. 

Vandaag dus direct terug naar de Proximus winkel: een jonge man heeft ons daar 2 nieuwe sim-kaarten gegeven en geactiveerd en ook nog meegegeven dat we eigenlijk 5€ teveel betalen per maand. Spijtig, maar dat zal op een andere keer moeten opgelost worden: wij willen 2 telefoons die werken. De telefoons werkten na ongeveer een uur, dus moesten wij in de stad blijven. Resultaat: we zijn vertrokken om 9u30 en terug gekomen om 12u30. Ik werk als consulent en factureer per uur, tel daar nog de parkeerkosten bij… Begrijpt u de frustratie? 

  1. Ik snap dat er aan de jongens gezegd wordt dat ze moeten upsellen, dat is heel duidelijk, maar als een klant een duidelijke vraag heeft moet daar eerst op ingegaan worden.
  2. De wachttijden in de shop zijn rampzalig, zeker nu er geen stoelen meer staan, oudere mensen kunnen niet zomaar een uur recht staan. 
  3. Waarom wordt een technisch jargon gebruikt en niet gewoon een oplossing voorgesteld: als de jongens moeten “upsellen” moeten ze hun product voorstellen ipv technisch beginnen uit te leggen waarom je niet gewoon een GSM kan kopen. Een zeer simpel zinnetje: wij verkopen de meeste GSM’s nu met een pakket, dit zijn de opties die u hebt (moet ik als klant begrijpen wat connecteren is? dacht het niet).
  4. Dit verhaal heeft een hoge kost gehad en veel tijd gekost, gelukkig was de oude SIM niet gede-activeerd: anders konden wij ‘s nachts geen hulp bellen bij eventuele problemen.

Hopelijk kan er iemand contact opnemen want u kunt al begrijpen dat wij als trouwe “business”-klant niet bepaald happy zijn.

Dank U


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Karina Engels  Dag Karina, ik heb dossier 48451995 aangemaakt en toegewezen aan Antonella. Ze gaat met u contact opnemen. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Karina Engels  Volgens mij is er hier sprake van een misverstand of een verkeerde interpretatie van de goede bedoelingen van de shopmedewerker om jou als trouwe klant effectief minder te doen betalen elke maand. Jouw pack en producten zijn effectief verouderd en je betaalt te veel.

Huidige situatie:
Internet Comfort + TV = €50,4169/maand excl. BTW = €61/maand incl BTW
Multi NL boeket = €14,0083/maand excl. BTW = €16,95/maand incl BTW
Mobilus+Phone20 = €17,3471/maand excl. BTW = €20,99/maand incl BTW
Bizz Mobile M = €23,0000/maand excl. BTW = €27,83/maand incl BTW
DataPhone M = €8,2645/maand excl. BTW = €10,00/maand incl BTW
Totaal = €113,0368/maand excl. BTW = €136,77/maand incl BTW

Mobilus+Phone20 = 120 belminuten, onbeperkt sms'en en 2 GB data (nationaal + roaming EU)
Bizz Mobile M = onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 10 GB data (nationaal + roaming EU)

Voorstel:
Flex S (internet + tv) met tv-bundel Family NL = €57,8430/maand excl. BTW = €69,99/maand incl BTW
Mobile Flex = €12,3967/maand excl. BTW = 15,00/maand incl BTW
Mobile Flex + = €16,5289/maand excl. BTW = 20,00/maand incl BTW
DataPhone M = €8,2645/maand excl. BTW = €10,00/maand incl BTW
Totaal = €95,0331/maand excl. BTW = €114,99/maand incl BTW

Mobile Flex = onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 5 GB data (nationaal + roaming EU)
Mobile Flex + = onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 15 GB data (nationaal + roaming EU)

Je zou dus meer dan €20/maand kunnen besparen als je jouw pack wijzigt naar Flex en je krijgt hiervoor veel meer in de plaats. Om jou hierover niet op de hoogte te stellen als jarenlange trouwe klant, dat zou ik persoonlijk pas een slechte klachtenservice vinden.

Ik zie dat de situatie met de simkaarten en de nieuwe smartphone in orde is. Voor de rest heeft de shopmedewerker op uw uitdrukkelijke vraag niets aangepast. Spijtig wel dat je niet minder wenst te betalen. Mocht je van gedachte veranderen, laat je dit maar gerust weten.

Groetjes,
Antonella

Beste Antonella,

 

Wij hebben geen enkel probleem met het upgraden van een pakket maar het moet wel in mensentaal uitgelegd worden: met de omschrijving “connecteren” komen wij als leken niet verder. Bij het aanpassen zouden we BBC entertainment en Eurosport verliezen: aangezien mijn man Engelstalig is willen we dat vooral niet. 

We zullen terug gaan om de GSM abonnementen te laten aanpassen zoals de jonge man gisteren suggereerde (hem verstonden we dus wel!), maar zolang er geen stoelen in de winkels staan is het gewoon onmogelijk voor mijn man om terug te gaan. 

Het feit dat we beiden afgesloten waren schuift u gewoon onder het tapijt ook al heeft ons dit in totaal ENORM veel last en tijd gekost. 

Zeer teleurstellend antwoord maar toch bedankt voor de moeite. 

Reputatie 7
Badge +3

@Karina Engels 

Bij verandering van de tv-bundel van Multi NL naar Family NL verlies je Eurosport 2, maar BBC entertainment is in beide bundels inbegrepen. Eurosport 1 zit in het basisaanbod.

Pickx-zenderlijst op decoder/TV Box, app, web | Proximus

Ik begrijp dat de afwezigheid van een stoel lastig kan zijn, maar dit mag je gerust aanhalen in de shop zelf. Ik zal dit zelf ook intern doorgeven aan de shopverantwoordelijke als feedback.

Er is geen sprake van de afsluiting van jouw gsm-abonnementen. Deze zijn steeds actief gebleven. Wat er mis was met de simkaarten kan ik niet met zekerheid bepalen, maar mogelijk waren deze defect of niet compatibel.

Met deze info ga ik dossier 48451995 afsluiten.

Groetjes,
Antonella

Reageer