Beantwoord

E-sim

  • 22 March 2019
  • 17 reacties
  • 7240 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
Beste Proximus,

Ik had graag concreet geweten wat de status is van jullie e-sim implementatie ? Ik wacht hier reeds op sinds oktober en toen vertelde me iemand dat jullie er mee bezig waren.

Graag snel feedback, want de eerste aanbieder van e-sim gaat vele nieuwe abonnementen hebben in België. Iedereen is het beu om met 2 GSM's rond te lopen en voor Apple gebruikers was er nog geen alternatief tot de Iphone X.

Dus graag feedback.

Thx,

P
icon

Beste antwoord door ThomasP 29 March 2019, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Ben wel eens benieuwd naar info van Proximus over de plannen hieromtrent of over de status er van.
Inderdaad voor iPhone gebruikers zou dit ideaal zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Deze vraagstelling dreigt zo wat in de vergetelhoek te geráken....
Kan iemand van Proximus hier meer info geven over status e-Sim kaart ?
Het grote probleem is dat de telecom operatoren dit op de lange baan schuiven!
Reputatie 5
Badge +1
Nog altijd geen teken van leven van een Proximus medewerker om meer info te geven over de status van e-sim kaart bij Proximus. Wel of niet gepland ?
Hopelijk zal bij de vernieuwing van het forum zoals aangekondigd, het nieuwe type van "moderators" wel reageren op dergelijke vragen, vermits ( zie statement op hun aankondiging hieronder ) ...
quote
Geen "support medewerkers" meer, in de plaats komen "moderators". Moderators zullen een bredere functie hebben dan alleen het beantwoorden van "support" vragen; zij zullen er verantwoordelijk voor zijn dat jouw klantervaring op het forum zo goed mogelijk wordt.
unquote

Klantenervaring op deze vraag is momenteel "onder nul " ....
Ik zou dit ook heel graag weten. De esim begint stilletjesaan overal op te duiken, hoog tijd om dit te ondersteunen. Zo heb ik speciaal een galaxy watch lte geïmporteerd met de goede hoop binnenkort de esim te kunnen activeren. Wie zal er eerst mee komen? Ik wil trouwens maar al te graag proefkonijn spelen. Kan technisch toch niet moeilijk zijn om zon esim in dienst te stellen? Veel verschil met een fysieke kaart is er volgens mij niet...
Zijn er eigenlijk wel al Belgische operatoren die al melding gemaakt hebben dat ze e-sim gingen ondersteunen?
Een twitter bericht van Orange bevestigde eerst dat ze dit gingen ondersteunen in combinatie met de nieuwe iPhone maar daarna was het bericht op twitter verdwenen

Ik gok ook dat orange er eerst mee gaat zijn, in ieder geval diegene die het eerst aanbiedt krijgt mijn geld, voor al mijn abonnementen
Reputatie 5
Badge +1
De eerste operator aanbieder heeft wel degelijk een goudmijntje in handen ... maar het is wel de bedoeling eerste te zijn.
Eigenaardig dat Proximus dit item gewoon doodzwijgt en zelfs niet reageert ....
Zou het niet gewoonweg zijn omdat ze niet direct in elkaars kaarten willen laten kijken en daarom dat de andere operatoren ook niks van hen laten horen!
Reputatie 5
Badge +1
Nog zo'n vraag die in de vergetelhoek dreigt te geraken.
Niet antwoorden door Proximus is wel een oplossing, zo verdwijnt de vraag geleidelijk in de achtergrond en wordt er door niemand nog aandacht aan geschonken.
Waar blijft hier de klantvriendelijkheid.
Antwoord kan zijn op e-sim:
- geen commentaar, vermits strategisch . O.K. dan is voor klant probleem voorlopig echt gesloten.
- geen planning. Idem probleem gesloten.
- wordt verwacht .... . Zou klantvriendelijke zijn.

Niet antwoorden is echt geen optie .
Komaan proximus, vandaag nog maar eens gebleken dat jullie de snelste zijn. Maar zijn jullie ook de snelste innovators??
Reputatie 7
Badge +6
Je mag er zeker van zijn dat e-sim niet vergeten wordt. Er gaat hier binnen Proximus voldoende aandacht naartoe. Weet ook dat e-sim breder is dan Apple.
Helaas meer info dan 'we zijn ermee bezig', kan ik je niet geven. Ik kan je wel verzekeren dat eens we het ondersteunen, er voldoende communicatie rond zal zijn.
Als er één operator ermee naar buiten komt zullen de anderen inderdaad ook wel klaar zijn om dit te ondersteunen maar de grote vraag is wie (en wanneer) gaat de eerste zijn!
'k ben benieuwd ☺️
Hey thomas, bedankt voor de reactie. Blij dat jullie ermee bezig zijn. Ook geen ongeveer wanneer update:-)?
En dat het breder gaat dan apple weet ik... Iot apparaten zouden hiervan ook kunnen profiteren oa. Zelf heb ik ook geen apple producten, maar wel een samsung galaxy watch met esim ondersteuning. Voor elk van die apparaten bestaat een eigen procedure van activatie, begrijpelijk dat het niet van vandaag of morgen kan geïmplementeerd worden
Er zijn wereldwijd reeds 59 aanbieders van e-sim. Waar blijven wij, wij zijn toch (nog) geen bananen republiek ? Of vergis ik me.

Enkele maanden geleden belde ik naar Proximus en vroeg ik naar de status van e-sim. De helpdesk medewerker wist van toeten of blazen. Toen ik hem het e-sim principe uitlegde viel hij bijna van zijn stoel met de woorden. 'Amai, straf wat ze allemaal uitvinden hé.' Tot dusver mijn ervaring met de Proximus helpdesk...
ja... de mensen van de helpdesk zijn daar ook niet altijd direct van op de hoogte gebracht en moeten eerst de informatie van hoger hand krijgen van de betrokken diensten die daar wel momenteel mee bezig zijn en het enigste wat zij kunnen doen is bij die betrokken dienst opvragen hoe het met de huidige situatie gesteld is, als er van daaruit geen uitgebreide info of exacte datums van uitbrengen doorgespeeld worden, ja dan kunnen ze niet veel meer zeggen dan dat ze er volop mee bezig zijn of toch iets in deze aard.
Uit ervaring stel ik hier ook al lang vast dat er bijna altijd maar exacte datums naar hen doorgespeeld worden ± op het moment dat de dienst of mogelijkheid ook daadwerkelijk uitgebracht wordt.
De concurrentie speelt hier ook natuurlijk in mee dat ze niet op voorhand in hun kaarten laten kijken enz….
Hallo Renny

Helaas hebben we nog geen nieuwe informatie over e-sim.
Proximus werkt hieraan, maar zal geen informatie doorgeven vooraleer dit op punt staat.
Zoals Martin al doorgaf. :)

En dit is dan ook de reden waarom de klantendienst zelf ook geen informatie kan doorgeven.
Niet alle diensten worden hier op voorhand van op de hoogte gebracht.
je zal dus nog geduld moeten uitoefenen vrees ik.