Vraag

Bizz switch werkt al 9 maanden niet

  • 21 juli 2019
  • 2 reacties
  • 266 Bekeken

Korte versie:
Als zelfstandige sloot ik een Bizz All-in Abonnement bij proximus af in november 2018. Jullie pakken hierbij uit met een abonnement met internet/telefonie/gsm waarbij gebruik kan gemaakt worden van de bizz switch functie (uitbellen met vaste lijn via smartphone) en je alles kan beheren via My proximus. Als zelfstandig dierenarts is dit handig, klanten zien je vaste lijnnummer steeds, ook wanneer je belt met je smartphone. Dit is een van de redenen waarom ik met jullie in zee ging.
Om het overzicht te maken:
-Sinds november:
My proximus app werkte niet. Ik kan dus ook geen gebruik maken van de onedrive met 1 T geheugen. Doorschakelen naar andere nummer kan niet terug afgezet worden. Ze kregen het niet opgelost. Het telefonisch melden van gemiste oproepen kan niet afgezet worden.
Sinds begin juli:
Er werd gesleuteld aan de instellingen en het ging van kwaad naar erger:
-Ik ben al gedurende een maand slecht tot niet bereikbaar. Mensen krijgen tuutsignaal te horen, krijgen mijn vriend aan de lijn, krijgen geen voicemail, niks. Voor de toekomst heb ik nog steeds geen garanties op vlotte bereidbaarheid, geen zekerheid. Ik sta bijzonder ver van mijn klanten. Mensen beginnen af te haken wegens onbereikbaarheid.
-Op de vijf dagen vakantie die ik deze zomer had, was ik genoodzaakt uren aan de lijn te hangen met proximus en al mijn oproepen aan te nemen gezien men niet kon zorgen dat mijn voicemail werkte en klanten dus niet naar de collega konden verwezen worden. Fijne vakantie kan ik u zeggen.
- Ik heb al ontzettend veel uren tijd verspild in een poging de problemen bij ‘Proximus’ aan te kaarten, tevergeefs.
Ondertussen zijn we zondag 21 juli: stand van zaken is nog steeds identiek aan die van bijna een maand geleden.
- Mijn vriend krijgt meermaals per dag mijn klanten aan de lijn, zowel als ik aan het bellen ben (gsm) als wanneer ik niet tijdig opneem (gsm). Aan en uit zetten, resetten, … het maakt allemaal niet uit, na een paar uur komt de doorschakeling terug.
- Ik ben niet in de onmogelijkheid om een voicemailbericht op te zetten, inspreken wel, opzetten niet.
- De laatste keer dat het wel lukte, werd ik nog steeds erna gebeld om te melden dat ik een voicemailbericht had.
De permanente doorschakeling die ik terug moest instellen om te testen of het opgelost was, is er nog steeds en ik krijg hem niet meer weg door de app te verwijderen.
CONCLUSIE:
Ik Heb een niet functionerende app sinds november
Ik ben minstens 4 à 5 dagen COMPLEET onbereikbaar geweest voor klanten. Ik ben dit pas te weten gekomen nadat een klant dit fysiek is komen melden in de praktijk omdat hij mij al dagen niet kon bereiken. Voor mijn pas opstartende zaak is dit een kleine ramp. Ik heb nieuwe klanten gemist, pas geworven klanten terug verloren.
Ik ben al een maand maar zo zo bereikbaar. Indien ik een oproep mis, gaan klanten elders. Klanten voelen zich in de steek gelaten.
Naast de tientallen telefoons per dag, word ik vanop mijn vakantie opgebeld op mijn gsmnummer door de buurman van mijn praktijk. Er ligt al ettelijke uren een dode kat voor de deur in een plas bloed. Mensen hebben voor de deur gestaan. Konden niemand bereiken. Mijn vriend is hem na zijn uren nog kunnen gaan opruimen.
Ik ben het verschrikkelijk zat dat mijn probleem niet opgelost wordt, om nog maar te zwijgen van de kosten die ondertussen al enkele 1000den euro's betreft!
Ik wilde een schriftelijke klacht neerleggen maar ook hier word ik van het kastje naar de muur gestuurd.
groeten,
Ine

2 reacties

Louter ter info:
hier nog iemand met problemen met bizz switch
https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/bizz-switch-werkt-niet-meer-47924

Morgen komen de Proximus medewerkers terug op het forum langs.
Reputatie 7
Badge +4
Korte versie:
Als zelfstandige sloot ik een Bizz All-in Abonnement bij proximus af in november 2018. Jullie pakken hierbij uit met een abonnement met internet/telefonie/gsm waarbij gebruik kan gemaakt worden van de bizz switch functie (uitbellen met vaste lijn via smartphone) en je alles kan beheren via My proximus. Als zelfstandig dierenarts is dit handig, klanten zien je vaste lijnnummer steeds, ook wanneer je belt met je smartphone. Dit is een van de redenen waarom ik met jullie in zee ging.
Om het overzicht te maken:
-Sinds november:
My proximus app werkte niet. Ik kan dus ook geen gebruik maken van de onedrive met 1 T geheugen. Doorschakelen naar andere nummer kan niet terug afgezet worden. Ze kregen het niet opgelost. Het telefonisch melden van gemiste oproepen kan niet afgezet worden.
Sinds begin juli:
Er werd gesleuteld aan de instellingen en het ging van kwaad naar erger:
-Ik ben al gedurende een maand slecht tot niet bereikbaar. Mensen krijgen tuutsignaal te horen, krijgen mijn vriend aan de lijn, krijgen geen voicemail, niks. Voor de toekomst heb ik nog steeds geen garanties op vlotte bereidbaarheid, geen zekerheid. Ik sta bijzonder ver van mijn klanten. Mensen beginnen af te haken wegens onbereikbaarheid.
-Op de vijf dagen vakantie die ik deze zomer had, was ik genoodzaakt uren aan de lijn te hangen met proximus en al mijn oproepen aan te nemen gezien men niet kon zorgen dat mijn voicemail werkte en klanten dus niet naar de collega konden verwezen worden. Fijne vakantie kan ik u zeggen.
- Ik heb al ontzettend veel uren tijd verspild in een poging de problemen bij ‘Proximus’ aan te kaarten, tevergeefs.
Ondertussen zijn we zondag 21 juli: stand van zaken is nog steeds identiek aan die van bijna een maand geleden.
- Mijn vriend krijgt meermaals per dag mijn klanten aan de lijn, zowel als ik aan het bellen ben (gsm) als wanneer ik niet tijdig opneem (gsm). Aan en uit zetten, resetten, … het maakt allemaal niet uit, na een paar uur komt de doorschakeling terug.
- Ik ben niet in de onmogelijkheid om een voicemailbericht op te zetten, inspreken wel, opzetten niet.
- De laatste keer dat het wel lukte, werd ik nog steeds erna gebeld om te melden dat ik een voicemailbericht had.
De permanente doorschakeling die ik terug moest instellen om te testen of het opgelost was, is er nog steeds en ik krijg hem niet meer weg door de app te verwijderen.
CONCLUSIE:
Ik Heb een niet functionerende app sinds november
Ik ben minstens 4 à 5 dagen COMPLEET onbereikbaar geweest voor klanten. Ik ben dit pas te weten gekomen nadat een klant dit fysiek is komen melden in de praktijk omdat hij mij al dagen niet kon bereiken. Voor mijn pas opstartende zaak is dit een kleine ramp. Ik heb nieuwe klanten gemist, pas geworven klanten terug verloren.
Ik ben al een maand maar zo zo bereikbaar. Indien ik een oproep mis, gaan klanten elders. Klanten voelen zich in de steek gelaten.
Naast de tientallen telefoons per dag, word ik vanop mijn vakantie opgebeld op mijn gsmnummer door de buurman van mijn praktijk. Er ligt al ettelijke uren een dode kat voor de deur in een plas bloed. Mensen hebben voor de deur gestaan. Konden niemand bereiken. Mijn vriend is hem na zijn uren nog kunnen gaan opruimen.
Ik ben het verschrikkelijk zat dat mijn probleem niet opgelost wordt, om nog maar te zwijgen van de kosten die ondertussen al enkele 1000den euro's betreft!
Ik wilde een schriftelijke klacht neerleggen maar ook hier word ik van het kastje naar de muur gestuurd.
groeten,
Ine


Alvast mijn excuses voor de hinder die je hebt ondervonden.
Ik heb even nagezien en ik zie dat je bizzswitch actief staat, er stond echter wel een doorschakeling ingesteld via de bizz switch app zelf , ik heb deze voor je even eraf gehaald. Wanneer de mensen je nu op de vaste lijn en je niet kunt opnemen zullen ze dus op je gsm terecht komen. Om je voicemail in te stellen is het belangrijk dat je dit via de bizz switch app gaat doen. Wanneer je de bizz switch app opent zal je hier de voicemail kunnen bellen en instellen.

Voor het probleem met je one drive zie ik dat je die nog dient te activeren en dit dient inderdaad via myProximus te gebeuren zoals je hier zelf al hebt aangegeven.
Belangrijk is wel dat je inlogt op myProximus met de beheerder login, ik raad je aan om eens na te kijken of je effectief beheerder bent van je myProximus zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_mypx_admin_vs_user/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/myproximus-en-facturen/myproximus/myproximus-website/beheerder-of-gebruiker-in-myproximus.html

Eenmaal dat je beheerder bent zal je de one-drive kunnen activeren, zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_oned_install/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/website-en-cloud/onedrive-for-business/installatie-en-configuratie/onedrive-for-business-activeren-en-installeren.html

Hopelijk raken de problemen hiermee opgelost, je mag alvast hier laten weten hoe het verder gaat zodat ik het samen met je kan opvolgen.

Reageer