Vraag

Annulatie telefonische "gedwongen bestelling"

  • 10 February 2022
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo, 

Ik heb een Business-abonnement bij Proximus (eenmanszaak), momenteel heb ik een “Bizz all in”-pack. 

Vandaag werd ik - in het Frans - gebeld door een medewekster van Proximus, die beweerde dat ik had gevraagd om teruggebeld te worden ivm. een fiberaansluiting. Vreemd, want: 

  1. Ik woon in Vlaanderen en zou een telefoontje in het Nederlands verwachten. Ik ben echter tweetalig, dus heb ik het gesprek verder gezet. 
  2. Ik heb nooit gevraagd om teruggebeld te worden, want momenteel is de Proximuswinkel van Wilrijk bezig met mijn eventuele fiberaansluiting. 

Deze dame probeerde me een te duur abonnement aan te smeren (ze keek duidelijk niet naar mijn verbruik van mobiele data, dat heel laag ligt) en nog enkele opties die ik niet wens. 

Na wat wachten kreeg ik enkele bedragen te horen ivm. een fiber-pack. Ik vroeg de dame of het mogelijk is om de tarieven door te mailen, zodat ik ze rustig kan bekijken en dan de bestelling rustig online kan afronden. Dit was echter niet meer mogelijk! De dame beweerde dat ik net had toegezegd, maar nog wel 14 dagen bedenktijd heb. Ik heb gevraagd om de bestelling onmiddellijk te annuleren, maar dat wilde ze niet. 

Na het telefonisch gesprek ben ik online gaan zoeken hoe ik een bestelling kan annuleren. Blijkbaar moet je daarvoor de klantendienst bellen. Maar ik had net de klantendienst aan de lijn! 

Ik heb het onaangename gevoel dat ik “gedwongen” ben geweest in deze bestelling en dat de Proximus-medewerkster per “gestrikte klant” betaald wordt. 

Ik zou graag de hele bestelling annuleren en eerst de tarieven rustig bekijken. Helaas zijn die voor Business-klanten onvindbaar op de Proximus website. 

Kan iemand van Proximus de bestelling met referentie nr. R00000034013353165-1 annuleren aub? 

Mijn klantnummer is 2080***** 

Alvast dank en vriendelijke groeten, 

Daniel Peters


6 reacties

Morgen kunnen de proximus forummedewerkers je hierbij verder helpen

gewoon ter info: hier werd ook iemand gebeld ivm  fiber : Tel nummer "+32 2 313 77 01" vermoedelijk spam. | Proximus Forum

best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Packs & mobiele abo voor business klanten zijn o.a. via onderstaande link terug te vinden op de Proximus website

Contract samenvatting | Proximus

Bedankt! Vreemd dat de medewerkster aan de telefoon intellectueel niet in staat bleek om deze transparante informatie door te geven… Het lijkt me toch niet meer dan normaal dat een klant éérst de verschillende tariefformules mag bekijken, alvorens tot een aankoop over te gaan!   :-)

ja en nochtans zijn die gemakkelijk te vinden met google search 

Was het trouwens wel iemand van Proximus zelf?

Reputatie 7
Badge +3

@dpet100 

ik heb je bericht naar de betrokken dienst doorgestuurd met vraag voor opvolging 

Excuses dat dit zo gelopen is.

Vriendelijke groeten

Tina

@tina.b: Bedankt! 

@Martin: dat weet ik niet, ze beweerde van wel… Maar kan even goed van een extern call center geweest zijn… 

Reageer