Vraag

Live TV & Zenders


Reputatie 7
Badge +4
Voor alle opmerkingen ivm de Live TV & zenders kunnen jullie in dit topic terecht.

68 reacties

Reputatie 1

Ik vind de layout van de vorige tv-gids beter. Toen had je in 1 oogopslag de gids van een paar zenders gezien, en dat op een bepaald tijdstip. nu moet je bij de guide echt één voor één naar het kanaal gaan om daar de planning te zien.

In het overzicht van het Home-scherm, zie je wel wat er op dat moment speelt, en ik veronderstel daaronder wat suggesties wat er nog volgt (binnenkort op tv). Maar ik vind dit iets minder interessant dan de vorige tv-gids.

 

Reputatie 2
Badge

Heb al YouTube getest op video en clips en ondervind daar geen probleem mee alvast .

Heb je verschillende kanalen geprobeerd ook want zelfs als ik via de gsm of tablet kijk kun je dat ook hebben maar dat ligt niet aan je toestel maar aan die het hebben geupload naar YouTube dus test het zo ook even dan de kleine preview die je ziet happerd wel en als je oets verzet naar u menu hoor je wel een happerend geluid dat wel .

Netflix zelfde als altijd hier geen problemen tegen anders dan we ervan gewoon zijn.

 

Deze topic is nu wel alleen voor live en zenders

Voor apps kun je best op de juiste topic posten .

 

Mvg

Benny vdw ,

Reputatie 2

Ik heb een workaround. Even op de pauze toets drukken en daarna weer op de play toets. Je kijkt dan niet meer live maar de kleuren zijn weer normaal.

Reputatie 2
Badge

Wat ik slecht vind ik is het live tv menu waar je op het uur kunt zien wat er deze moment op tv is

Dat menu vind ik slecht de grote tiles kort tegen elkaar .

Als de TV op staat gebruik en ik wil weten hoe laat het is, dan druk op op de programmagids. Dit is denk ik de enige plaats waar het huidige uur wordt weergegeven.

Bij Home of na het drukken op ‘OK’ heb je deze info niet. Nochtans is er rechtsboven wel plaats om dit weer te geven.

Ik mis dit een beetje..

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen hebben we de oorzaak van het probleem gevonden. een update van een encoder. We werken aan een oplossing met onze partner. :thumbsup:

Bedankt voor jullie feedback!

Reputatie 1
Badge

Ik sluit mij volledig aan met Benny, vooral bij elke opstart heel die menu moeten wegklikken is storend.

Tegels van de menu zijn veeel te groot en daardoor wordt het scherm onoverzichtelijk.

Gisteren aflevering aan het zien van GOT op vtmGo omdat mijn opname niet beschikbaar was. Halverwege begint het cirkeltje te draaien en na 5 minuten begint de aflevering gewoon van voor af aan en doorspoelen is niet mogelijk.

Audio loopt nog altijd niet synchroon.

Er is dus nog werk aan.

Reputatie 2

Ik merk dat er vooral vertraging op zit als je  live kijkt  Het journaal begint pas op de decoder om 19:01 Kan hier iets aan gedaan worden? Kan toch niet dat er zoveel vertraging zit wat de zendersversturen?

Reputatie 1
Badge

Ik vind hem net beter geworden .

Eens je het door hebt is het handiger en niet zo kris kras zoals het andere menu .

Ik vind het gemakkelijk dat je op deze manier kunt zappen meer overzicht zo op wat er aan het uitzenden is.

 


Meer overzicht zeg je...en je kan maar 1 zender tegelijk zien.

Reputatie 1
Badge

Heeft iedereen na de remote control update dat er op geen enkel kanaal tijdens zappen en op de zenderpost zelf staat .. (geen info beschikbaar).

Op alle kanalen voor de moment .

 

Mvg

Benny


Inderdaad, dat is zo.

Reputatie 1
Badge

Wegens draaiende pijltjes op elke zender heb ik men modem gereboot. Daarna was de rc niet meer verbonden. Ik ben toch een 10 tal minuten bezig geweest om deze terug te verbinden.

 

12.34h en ik lig er weer uit, enkel draaiende cirkels en foutmelding P131

 

Update 13.15h: Bij switchen van zender nog regelmatig uitval.

Reputatie 1
Badge

Ik heb gisterenavond 2 keer mijn modem moeten rebooten wegens vastlopen. Nog iemand dit probleem gehad?

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen,

 

Gisteren ook problemen gehad. Beeld bleef stil staan om de 5 sec. Na allerlei pogingen van heropstarten tot nieuwe kabel toch besloten om nieuwe V7 op te sturen. Deze zou vandaag aankomen. 

Voorlopige oplossing is zet even je oude decoder terug deze zou nog moten werken. Althans hier toch.

Ook even vermelden dat ik zeer vriendelijk ben geholpen op het nr 080022800 

 

Mvg Franky

 

Wel, blijkbaar was er toch een storing deze morgen…

Rond 09u was dit opgelost en kon men terug TV kijken…

 

Het blijft een beta test natuurlijk… ;-)

Als het achteraf in orde blijft moet je u daar niet veel van aantrekken maar als je het regelmatig zou moeten doen dan is dit natuurlijk een ander verhaal, en zou de oorzaak moeten verder onderzocht worden.

Reputatie 1
Badge

Als het achteraf in orde blijft moet je u daar niet veel van aantrekken maar als je het regelmatig zou moeten doen dan is dit natuurlijk een ander verhaal, en zou de oorzaak moeten verder onderzocht worden.


Dus 2 keer per avond een programmaonderbreking daar moet ik me niks van aantrekken….tijdens de finale van blokken is dit toch frustrerend.. Als dit een normale avond is dan zit ik snel op een ander voor mijn ganse pakket, dat begrijpt u toch hoop ik? 

Ik ben niet van Proximus zelf hoor, ik heb dit in het verleden ook eens voorgehad en vond dit inderdaad zeker niet plezant en vervelend, en sindsdien niet meer voorgehad, daarom dat ik zegde dan moet je u dit niet veel aantrekken, net als het elektriciteitsnet mss maar één keer per jaar uitvalt, wat op het moment zelf ook niet plezant en vervelend is, dus ik bedoelde niet meer dan dat hiermee.
Sorry als het verkeerd overgekomen is ik wilde het zeker niet minimaliseren, maar sporadisch valt er wel eens iets voor, zoals bij mij nu gisteren, ook een opname die in hakken en stoten alleen maar af te spelen was en niet te bekijken was, gelukkig valt dit bij mij heel zelden voor…

Je mag ook niet vergeten dat het hier nog altijd over een test van een decoder gaat !

Maar als het probleem enkel en alleen aan de modem gelegen is dan is dit weer een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb vele malen op de dag dat het beeld op zwart gaat of dat ik de melding krijg "geen signaal" soms ook andere meldingen. De duur van de storing is van 2 seconden tot wel 30 minuten.

Weet iemand hoe ik van die storingen afkom.?

Momenteel kan ik geen TV kijken, melding ; “Proximus TV service niet beschikbaar”. 

De decoder al gereboot maar dit helpt niet. Ik kan wel ‘offline’ kijken maar heb op deze manier geen toegang tot mijn opnames.

Reputatie 7
Badge +4

@pinophai moet je de modem herstarten of de decoder? 

Ik begrijp dat dit vervelend is, maar dit is dan ook de reden waarom dit als test wordt gedaan. Je mag gerust de vorige decoder terug aansluiten indien u dit liever wenst. 

Reputatie 1
Badge

@pinophai moet je de modem herstarten of de decoder? 

Ik begrijp dat dit vervelend is, maar dit is dan ook de reden waarom dit als test wordt gedaan. Je mag gerust de vorige decoder terug aansluiten indien u dit liever wenst. 


Decoder, excuseer. Moet niet maar de reactie van Martin vond ik er wat over. Voor de rest geen probleem.

Reputatie 7
Badge +4

Bruno,

 

Je kan geen live TV kijken of je kan geen opnames bekijken?

Reputatie 2
Badge

Hier geen problemen ben nu een programma ook aan het herzien en ondervind geen problemen .

Regio Kruibeke oost Vlaanderen

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb dit doorgegeven naar de bevoegde diensten. We hebben het hier getest en in Brussel geeft het inderdaad hetzelfde probleem. In Antwerpen werkt het wel.  

Deze avond getest en bij eleven sports 3 geen stilstaand beeld meer... 

Reputatie 2
Badge

Ik ben de zenders aan het nazien of er taalondersteuning op is en die software zit er denkelijk nog niet op . Of ik kijk over iets mischien .

Als ik het alsnog vind meld ik het hier wel dan 

Reputatie 2
Badge

Na de recente update nog veel kanalen zonder info. Geen info beschikbaar.

Ook weer als je gewoon zapt na een paar zappen heb je weer een een wacht van een goede 4 a 5 sec text komt dan zoals ervoor een aantal sec komt het beeld pas .

 

Ook de audio talen de zenders die ondersteuning hadden op de vorige decoder heb je niet op de V7 .

Check kanaal 600 bijvoorbeeld die had Audio ondersteuning en nu niet meer .

 

 

Mvg Benny

Reageer