Vraag

Storing op Proximus TV

  • 4 August 2017
  • 8 reacties
  • 725 Bekeken

Bij ons op de zaak maken we gebruik van Proximus TV.

Wanneer de televisies (die door de PC gestuurd worden via ethernet=>HDMI connector) in de toonzaal spelen, krijgen we via de decoder en TV die in de lounge staat steeds storing. Het beeld is nog nauwelijks zichtbaar (blokjes, lijnen, haperingen) én het geluid valt deels en vaak weg.

Decoder is rechtstreeks met een ethernetkabel aangesloten.

Alle kabels, pc, tv's en connectoren zijn nieuw, en de televisietoestellen in de toonzaal (die dus enkel een signaal via de pc krijgen) werken steeds goed. Het is enkel wanneer 1 van deze toestellen ingeschakeld is, dat de decoder problemen krijgt.

Wanneer er geen filmpjes worden afgespeeld op de TV, maar gewoon een kopie van het bureaublad word weergegeven krijgt de decoder ook al een probleem.

Weet er iemand wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Lucvr, je gebruikt toevallig geen switch waar zowel PC als decoder zijn op aangesloten? Dit kan de storing verklaren. Plug in dat geval je decoder rechtstreeks op de bbox in plaats van via een switch of router.
Hey Thomas, dank voor je antwoord.

Hij zat al rechtstreeks ingeplugged op de bbox. Het andere verkeerd loopt wel via een grote switch.

Mvg
@Lucvr
en waarom een switch storing kan geven kan je hier lezen door hier te > Klikken
Het Martin,
Dank voor je antwoord. Ik heb het gelezen, maar weet niet voldoende over deze topic om te beslissen of mijn switch dat nu wel of niet heeft.

Het is een NETIS ST3124G.

Mijn decoder is rechtstreeks aangesloten op de Proximus router, de NETIS is ook op deze router aangesloten. Het enige verkeer dat via proximus verloopt is een youtube-stream die van een PC over HDMI naar UTP en terug naar HDMI loopt.

In bijlage een klein schema van hoe het hier in elkaar zit.

Ik moet momenteel vertrekken naar een vergadering, maar bekijk morgen wel of er nog reactie is. Alvast bedankt voor de hulp & prettig weekend gewenst!
heb je dit probleem al van in het begin gehad in deze configuratie als op het schema.
enige verkeer dat via proximus verloopt is een youtube-stream die van een PC over HDMI naar UTP en terug naar HDMI loopt.

Dan kan je de verbinding tussen proximus router en Netis loskoppelen.
ik vraag mij af of je dan geen ip conflicten hebt zo bv. als die HDMI to utp (ethernet) het zelfde ip adres zou gebruiken als de decoder die direct op de proximus router (bbox3) aangesloten is

eigenlijk weet ik niet goed genoeg hoe die HDMI_to_Utp juist werken of dit wel echt een ethernet signaal is zoals bv IP-TV en een internetsignaal en je ie wel kunt combineren via een switch.
of anders gezegd is het wel HDMI over Ethernet (of over TCP/IP) of zijn het gewoon een convertors om HDMI signalen te kunnen versturen via een utp kabel en niet meer of minder.
eigenlijk in je opstelling met die switchen zou het moeten om HDMI_over_TCP/IP gaan.
zou me hierin eerst moeten verdiepen !
heb je dit probleem al van in het begin gehad in deze configuratie als op het schema.

Ik heb dit probleem inderdaad van begin af aan.

Dan kan je de verbinding tussen proximus router en Netis loskoppelen.
ik vraag mij af of je dan geen ip conflicten hebt zo bv. als die HDMI to utp (ethernet) het zelfde ip adres zou gebruiken als de decoder die direct op de proximus router (bbox3) aangesloten is

eigenlijk weet ik niet goed genoeg hoe die HDMI_to_Utp juist werken of dit wel echt een ethernet signaal is zoals bv IP-TV en een internetsignaal en je ie wel kunt combineren via een switch.
of anders gezegd is het wel HDMI over Ethernet (of over TCP/IP) of zijn het gewoon een convertors om HDMI signalen te kunnen versturen via een utp kabel en niet meer of minder.
eigenlijk in je opstelling met die switchen zou het moeten om HDMI_over_TCP/IP gaan.
zou me hierin eerst moeten verdiepen !


De NETIS loskoppelen van proximus router lukt niet, ik was het vergeten, maar ik heb nog 4 AP's zitten op de NETIS, én 22 ip-camera's.

De installatie van de camera's en AP's is door een gespecialiseerde firma gebeurd. Dit werkt allen naar behoren.
De Camera's en AP's geven ook nooit geen storing op mijn decoder. Zo werkt hij perfect wanneer de winkel gesloten is. (zolang de TV's in de winkel maar niet hun stream weergeven).

Ik ga alle bekabeling nogmaals nakijken, evt. vernieuwen waar nodig om zo het probleem uit te sluiten. Maar het is en blijft een moeilijk euvel om te vinden voor een leek zoals ik, aangezien hier echt veel multimedia aanwezig is.

Nogmaals bedankt voor uw antwoorden, en een prettig weekend.
ondertussen zou ik ook eens de vraag stellen op het bevriend userbase.be/forum waar ook enkele netwerkspecialisten zitten.

Voor u ook een prettig weekend,
Martin.

Reageer