Vraag

wifi booster van 2.4 naar 5.0

  • 21 August 2019
  • 8 reacties
  • 4515 Bekeken

goeiedag, ik heb een proximus wifi booster via wps aan mijn modem verbonden en die zit op het 2.4ghz netwerk, ik heb geprobeerd via het ip van het toestel in te loggen maar daar vraagt die inlog gegevens die ik nergens kan terug vinden, is er een manier om de booster op het 5.0 betwerk aan te sluiten?

This topic has been closed for comments

8 reacties

In stand AUTO : dan zouden eigenlijk alle functies moeten ondersteund worden dus zowel station, AP en Repeater dus zowel op 2.4 als 5.0
De manual vind je 👉 hier (die wel aangepaste Proximus instellingen heeft)

Maar ik vraag mij af of die wel goed samenwerkt als op je bbox3 One-SSID (dus zowel voor 2.4 en 5.0) actief staat en dus één SSID uitzendt namelijk 'Wifi-2.4-XXXX' !
In stand AUTO : dan zouden eigenlijk alle functies moeten ondersteund worden dus zowel station, AP en Repeater dus zowel op 2.4 als 5.0
De manual vind je 👉 hier
Maar ik vraag mij af of die wel goed samenwerkt als op je bbox3 One-SSID actief staat en dus één SSID uitzendt namelijk 'Wifi-2.4-XXXX' !

ja, ik heb die one ssid uit staan maar als ik in de modem zelf inlog staan mijn apparaten en repeater op de 2.4 aangesloten en de booster staat op auto, ik merk het ook aan de downloadsnelheid, vroeger zat die op de 5.0 en toen kreeg ik 80m/s, nu zit dat rond de 45
Hoe gebruik je hem als AP, Repeater of station anders moet je eens proberen door de schakelaar vast in deze stand te zetten zoals je hem gebruikt.
't is wel raar dat je geen 5.0 hebt het is net omgekeerde dat ik zou verwachten.
De booster mss eens > resetten
resetten heb ik al eens gedaan en ik gebruik hem als repeater met 2 toestellen die 5.0 ondersteunen bekabeld aangesloten, maar jij weet niet toevallig hoe ik aan de gebruikersnaam en wachtwoord van de modem kan geraken? 9heb de handleiding nog niet gelezen, ik ga nu ff kijken)
ik keek net op de booster en het lampje van 5.0 ghz brand maar het lampje van 2.4 niet terwijl mijn modem anders zegt, vreemd

nee de login gegevens heb ik niet.
Hopelijk kan er iemand van proximus die geven want die handleiding is van technicolor, maar aangezien de settings aangepast zijn voor Proximus zou je waarschijnlijk nog niet kunnen inloggen?
nee, volgens de handleiding staat er een ssid en wachtwoord op de achterkant maar dat is bij deze booster niet, de sticker achterop is anders dan in de handleiding
het enigste wat ik al gevonden heb van info is het volgende:
Antenne 1 = 5.0 Ghz voor de pairing met de bbox3 dus enkel te verbinden via 5.0ghz band, en deze gebruikt 2 banden dus 80 MHz ipv 40.
Antenne 2 = 5.0 Ghz uitzenden voor je apparaten op 5.0 te laten op koppelen (is standard actief bij de eerste pairing)
Antenne 3 = 2.4 Ghz uitzenden voor je apparaten op 2.4 te laten op koppelen
(moet bijkomstig geactiveerd worden na de eerste pairing via WPS
tenzij je een Bbox 3v+ hebt met de nieuwe wifi firmware op gepusht, zijnde de 235A versie,
deze zal bij de eerste pairing onmiddellijk zowel 5.0 als 2.4 activeren op de booster bij het WPS clonen)

De 4 functies op de booster zijn :
AUTO : dan zal deze eigenlijk alle functies ondersteunen dus zowel station, AP en Repeater
(alle antennes worden hier gebruik + mogelijkheid van LAN verbinding op de booster)
REPEATER : hierbij zal de booster enkel fungeren als repeater oftewel wifi versterker (alle antennes worden hier gebruikt)
STATION : hierbij zal de booster enkel wifi signaal ontvangen en omzetten naar de LAN poorten
(hier worden enkel antenne 1 gebruikt en de LAN voor bekabelde apparaten op te verbinden zoals Decoder en PC)
AP : Access point, hier zal de booster enkel werken wanneer er een LAN kabel in de booster zit die dus van de bbox3 komt
en de booster zal op zijn beurt zowel een 2.4 als een 5.0 signaal uitzenden
hierbij worden enkel antennes 2 en 3 gebruikt, de LAN poort dient als voeding en switch als de 2de LAN poort wordt gebruikt.

Met dan een reactie hierop dat deze uitleg compleet fout is :

de WiFi Booster aka OWA0130 heeft ZES antennes aan boord, waarvan er 4 zijn voor de 4x4 5GHz die door de Quantenna RF QT2518 gestuurd worden en via de Microsemi FEM LX5586 aan twee on-board en twee off-board antennes hangen. de FEM is naast versterker ook een SPST-schakelaar, die een antenne tussen ontvangst of zenden schakelt
En 2 on-board antennes voor de 2x2 2,4GHz die aan de Broadcom BCM43217 hangen.
En ALLE antennes worden ALTIJD gebruikt!

cfr klik hier