Vraag

Weer lastig gevallen door een Proximus CallCenter

  • 19 March 2019
  • 11 reacties
  • 4996 Bekeken

Beste Proximus, Ik heb een aantal maanden geleden aangegeven niet meer door jullie, of door jullie ingehuurde callcenters, gecontacteerd te willen worden. Toch kreeg ik zonet opnieuw telefoon vanop nummer 09 330 60 40, in naam van Proximus. Telefoonnummer blijkt toe te behoren aan "Adviesbureau Totaalplan".

Dit soort telefoontjes op het werk zijn bijzonder storend! Zeker omdat ik in het verleden aan Proximus had laten weten niet meer gebeld te willen worden, en zij verzekerd hebben mijn GSM-nummer uit hun bestanden gehaald te hebben. Niet, dus!

11 reacties

"Bel me niet meer lijst " geeft dit geen oplossing zoals aangegeven op hun site
http://adviesbureau-totaalplan.be/privacy-beleid/
of via mail vragen van niet meer lastig gevallen te worden
>
privacy@adviesbureau-totaalplan.be
Ik wil me helemaal niet inschrijven op zo'n lijst! Dat is zoals dat Proximus zegt: "Als je van ons geen telefoons meer wil, dan ook van GEEN ENKEL ANDER BEDRIJF meer!"

Zo werkt het niet. Ik wil expliciet van Proximus geen commerciële telefoontjes meer te ontvangen! Ik heb mijn telefoonnumer daarvoor al een aantal keren doorgegeven, en telkens helpt dit voor enkele maanden, maar daarna krijg ik dan toch terug telefoon!

Of ik van andere bedrijven al dan niet nog telefoontjes wens te ontvangen, is mijn zaak, niet die van Proximus.
Ik begrijp niet goed wat je juist bedoelt maar "bel mij niet meer" is toch juist bedoelt omdat ze je niet meer zouden bellen ?
(https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reclame/ongewenste-communicaties/bel-me-niet-meer-lijst)
enfin anders het antwoord van Proximus zelf afwachten dan...
Wie zegt dat ik bijvoorbeeld geen interesse heb in telefoontjes van een bedrijf dat bijvoorbeeld robotmaaiers verkoopt of elektrische fietsen? Als ik me op zo'n lijst inschrijf, krijg ik ook geen telefoon meer van bedrijven die mogelijk wel zaken aabieden waar ik interesse in heb.

Maar ik heb GEEN interesse in telefoontjes die te maken hebben met energie en telecom. Naar mijn mening moet het dan voldoende zijn om het bewuste bedrijf EEN keer te melden me niet meer te bellen op een bepaald GSM-nummer. Het feit dat ik dit voor Proximus nu al voor de zoveelste keer moet meedelen, is héél erg frustrerend!
Ok, stom van mij ik dacht nu dat je via "bel mij niet meer" kon ook opgeven welk nummer je wilt die je niet meer mag opbellen.
en zouden ze via privacy@adviesbureau-totaalplan.be dan niet kunnen schrappen want dit is toch via hen dat je opgeroepen wordt of zie ik het weer verkeerd ?
TotaalPlan krijgt de opdracht van Proximus. Geen idee of zij ook de telefoonnummers krijgen die ze moeten bellen, maar als ik aan Proximus heb doorgegeven dat ik geen telefoontjes in hun naam wens, is het ook aan Proximus om dit ook zo door te geven aan alle Callcenters die zij inschakelen. Want vandaag is dit TotaalPlan, en morgen is dit weer een ander bureau. Dus dit enkel aan TotaalPlan doorgeven is ook maar een tijdelijke oplossing...
Reputatie 7
Badge +4
@Martin, ik vermoed dat indien privacy@adviesbureau-totaalplan.be in opdracht van Proximus zou werken dit (best) kan vermeden worden op basis van MyProximus - Mijn Overzicht -Mijn Meldingen: kanalen uitvinken voor aanbiedingen en promoties
(verba volant scripta manent)

Een inschrijving op de lijst "bel mij niet meer" heeft normalerwijze - althans voor bedrijven in België- tot gevolg dat zij u niet meer mogen contacteren voor "commerciële aanbiedingen" (dus niet van toepassing voor bv. contractuele aspecten en/of ondersteuning)
Bovenstaande verbod is uiteraard voor alle bedrijven en niet voor één bedrijf of één nummer of één sector het geval
Probleem is dat ik helemaal geen Proximus klant ben. Ik heb dus geen "MyProximus" account. Ik heb enkel op dit forum ingeschreven om mijn ongenoegen te uiten over dit soort telefonische spam-praktijken.
Dat is inderdaad dan nog veel erger als je zelf geen prox klant bent, ze moeten je nummer dan toch kennen , of ben je mss jaren terug nog prox klant geweest, ik hoop dat de mensen van het Proximus team, straks als ze hier langskomen, je kunnen verder helpen.

Bedankt M_016 voor de verdere verduidelijking.
We hebben jaren geleden een vaste lijn van Belgacom gehad, en ik vermoed dat ik toen ook mijn GSM-nummer als contactgegeven opgegeven heb. Maar dat dateert van voor 2010...
Reputatie 7
Badge +3
Dag TomVDJ,

Kan je ons een privébericht sturen met jouw gegevens? Op welk nummer word je gebeld? Wat is je vroegere klanten- en/of telefoonnummer geweest?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Antonella

Reageer