Vraag

Webmails


Het is weer zover: mijn wachtwoord wordt niet aanvaard (wrong username or Password) telkens wanneer ik wil inloggen op mijn webmails.
1. Ik durf geen nieuw wachtwoord meer instellen op my proximus, mijn emals lezen. Heb dit al eens gedaan, en dat liep duidelijk 10 x in het honderd.
2. Een medewerker van proximus heeft dat toen gedaan, dat is gelukt maar nu is het weer onbereikbaar. Ik geef wel degelijk het juiste wachtwoord in hoor!
3. Ik kom nu terecht op proximuspickx.be: maar ook hier: als ik het wachtwoord ingeef is het weer "wrong".
4. Het wachtwoord voor emails lezen, is hetzelfde wachtwoord, waarmee ik inlog op MyProximus. Ik dacht dat dat geen bezwaar is? (Althans dat heeft gewerkt)
5. Mails op mijn proximus adres (...@skynet.be) komen wel terecht in Outlook 2010. Ik kan echter de mails niet lezen op proximus webmail. (verkeerd wachtwoord).
6. als ik een nieuw wachtwoord ingeef op proximus mail (met mijn emails lezen), rechts in het venster;: emails aanpassen, kan ik mijn .skynet.be adres niet gebruiken want het werkt niet en kan het niet raadplegen bij "emails lezen". Dus geef ik een ander email adres (.gmail.com) in in de hoop dat ik daar de bevestiging vinden kan, maar dan krijg ik het antwoord, verkeerd adres. vraag dus: kan ik hier toch wel een ander email adres ingeven, ook al pas ik het wachtwoord aan voor mijn .skynet.adres.
Ik ben radeloos!

10 reacties

Heb je dit probleem ook op een ander toestel? Kan je jouw wachtwoord alleszins al eens typen in een ander tekstveld dan het wachtwoordveld, zodat jouw toetsenbord toch geen rare fratsen zit uit te halen.
het ligt niet aan het toetsenbord, van zohaast ik kan, probeer ik een andere pc.
Dus tot dan.
Geen oplossing. Dus zal dus maar zelf nieuw wachtwoord aanmaken volgens het stappenplan van Proximus.
1. Een mailbox volstaat. Maar ik wil er toch een extra aanmaken.
a. Ik sta op proximus mail.
b. Klik links op Nieuwe mailbox aanmaken. Ik zie links nergens een link.


Dan maar het volgende proberen:
2.wachtwoord aanpassen
1. Aangezien er blijkbaar maar melding is van 1 mailbox (naam@skynet.be),met in hetmiddenveld, mijn mailadres, veronderstel ik dat wachtwoord aanpassen moet gebeuren in vak helemaal Rechts. Ik zou dit dus nu willen gaan doen.
2. Maar omdat ik in het verleden een fatale error krijg (spijtig geen afbeelding). Wacht ik tot iemand mij wil helpen en verklaren dat het zo moet en dat ik in het juiste vak sta om mijn nieuw wachtwoord in te geven en te bevestigen. Nu staat er na dit alles in de info dat ik" het wachtwoord moet herhalen en het nogmaals bevestigen" + Kies een nieuw wachtwoord en bevestig het nogmaals (Ik veronderstel dat dit tweemaal ingeven en bevestigen er eentje te veel is.) of niet?
3. Klik vervolgens op aanpassen. Dan zou ik een bevestigingsbericht krijgen dat het goed is geregistreerd.
Komt dit bevestigings bericht in de email op ....@skynet, of op het document zelf of in het andere emailadres dat ik onderaan heb ingegeven bij via email. Als ik mijn emails op ....@skynet.be niet kan lezen, zal ik het nooit te weten komen. En dan krijg ik dus weer eens een error.
4. Wat is hier van waar? bij my proximus heb ik een login naam en een wachtwoord. In webmail verschijnt het email adres + een wachtwoord. Ik gebruik hetzelfde wachtwoord, wat altijd gewerkt heeft. Maar is die combinatie emailadres en wachtwoord of loginnaam en wachtwoord ook te gebruiken om in te loggen op webmail?
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga er in eerste instantie vanuit dat u een abo type internet start hebt met 1 mailbox waaraan maximum 5 aliassen gekoppeld zijn
Uw wachtwoord kunt u inderdaad normaal rechts aanpassen:
1e vakje rechts: geef het nieuwe wachtwoord in
2e vakje rechts: geef opnieuw hetzelfde nieuwe wachtwoord in (zelfde hoofd/kleine lettercombinatie)
en vervolgens drukt u op aanpassen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html
deze bevestiging komt normaal op "de betrokken webpagina"
& dit paswoord is normaal als dusdanig te gebruiken op webmail voor alle aan uw mailbox gekoppelde aliassen
Als bijkomende info:
Internet Start: 1 mailbox*
Internet Comfort: 4 mailboxen*
Internet Maxi: 6 mailboxen*

*per mailbox kan je tot 5 aliassen aanmaken
Wel, oké. Voorlopig is het belangrijk mijn mails te lezen en te versturen. Hiervoor moet ik mijn wachtwoord gebruiken. Geloof me maar, ik volg de instructies van "support". Ik kan alleen maar vaststellen dat na alle juiste invoer ik als resultaat krijg "technisch probleem". Punt.
Ik ga nu zo snel mogelijk een andere browser proberen. Ik gebruikte google Chrome. Iemand ook slechte ervaringen met deze browser, althans in verband met Proximus???
Dus... overschakelijken naar Edge. Zal er in de namiddag aan beginnen. Ben al zo'n 48 uren bezig om een bruikbaar wachtwoord te krijgen. En wees gerust... ik klaag Proximus niet aan, hoor.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan via de 080022800 helpdesk ook een reset van je paswoord verkrijgen. Daarvoor gaan ze 3 gegevens vragen, klantennummer, factuurdatum en MyProximus activatiecode (kan je allemaal op één en dezelfde factuur terugvinden.
Nadien geven ze je een nieuw paswoord.
De voorbije dagen hier lang mee bezig geweest. Juist hetzelfde probleem. Ineens werd mijn wachtwoord niet meer herkend. Ik kan het zelf niet veranderen. Proximus medewerkster zegt dat er spam wordt verstuurd via mijn emailadres en dat ik mijn pc moet laten opschonen. Ik doe dat en neem terug contact op met Proximus. Medewerker heeft 1u5 bezig geweest om mijn wachtwoord te herstellen (ook hij kreeg steeds "technisch probleem"). Zei me dat dit een fout van Proximus is en dat dit iets voor de "2de dienst" is (was toen net gesloten, het was al 22u20) en dat ik dag erna telefoon zou krijgen van de "2de dienst", om 13u15. Dag erna zit ik stipt 13u10 voor m'n pc. Niets. Om 13u30 telefoon van een grof onbeleefde vrouw die me afsnauwt, niet naar me luistert, me behandeld als een kleuter, niets hoort van wat ik vertel over haar collega en de "fout van Proximus" en dan de telefoon op me ingooit! Terug naar het 0800 nr. gebeld (tranen stonden me nabij!) en gelukkig dankzij vriendelijke medewerkster (Carmel) eindelijk terug een werkend wachtwoord gekregen. Dit durf ik echt niet te veranderen hoe graag ik ook zou willen. De angst om weer in die miserie terecht te komen is groot nu....
Ter info: Best dat je gewoon afwacht tot er maandag terug iemand van het proximus team langskomt hier op het forum, zodat ze dit geval kunnen verder onderzoeken om je verder te helpen.
Reputatie 7
Badge +3
@DaniellaM
Nu lijkt alles in orde, onze oprechte verontschuldigingen voor het onaangenaam gesprek dat je had met een medewerkster omstreeks 13:30.

Mocht je mail nu opnieuw blokkeren, raad ik aan om via https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse.html : dit door te geven via de knop 'Report abuse'

Groeten
Geert

Reageer