Vraag

Web paginas bouwen zeer traag op

  • 12 February 2019
  • 5 reacties
  • 264 Bekeken

Bij het gebruik van een webbrowser op een Mac (Safari / Chrome/ Firefox) worden de webpagina zeer traag opgebouwd. Het heeft de indruk dat er een deel wordt geladen , pause , nog een deel... Ik heb caches, geschiedenis gewist, modem gereset, etc. Ik heb alle standaard procedures uitgevoerd, zonder verbetering. Ik heb trouwens een fiber lijn met 300 Mbps down and 50 Mbps upload snelheid en die werkt echt prima. Tenslotte heb ik de DNS server op mijn PCs veranderd , eerst die van Proximus om de modem er tussenuit the halen , geen verbetering, dan de OpenDNS serie als eerste serie ingesteld en plots een ongelooflijke verbetering bij het opladen van alle sites. Proximus kan je aub de werking van Uw DNS servers eens nakijken want er is ergens een fout in de afhandeling van de activiteiten.

5 reacties

Met externe DNS servers reeds een grote verbetering maar er is toch een comm probleem op punt 109.133.80.1 vanop verschillende toestellen.
Bij het uitvoeren van een trace route blijft deze steeds terugkomen met ping tijden van 120 - 190 ms
rest welke route dan ook heeft 2 tot 6 ms
Misschien is dit de bottleneck ?
Louter ter info: de tweede hop adsl-dyn.isp.belgacom.be geeft bij mij ook rond de 200ms maar de webpagina's laden bij mij niet specifiek trager dan vroeger.
bvb: 190 ms-201 ms 1.240-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 91.176.240.1
Bedankt in dit geval misschien geen probleem, maar ik hou er toch aan om zoveel mogelijk info te delen, misschien kan dit leiden tot een oplossing. Een lange ping kan wijzen op een ander probleem op het zelfde punt. Ik heb als test mijn DNS settings weer op standaard gezet en ik heb weer de 'pause stop' bij het laden van allerlei pagina's de standaard, gva , google, techhive.com , ...
en als je ze opent op een ander toestel zoals smartphone bv
het is het aanspreken van iarmar2.isp.belgacom.be dat resulteert 200ms blijkbaar waarom dit zo hoog is blijft de vraag natuurlijk.

Reageer