Vraag

V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu

  • 5 February 2018
  • 50 reacties
  • 2983 Bekeken

De V6 decoder geeft zeer vaak geen beeld weer. De menu's, het opstartscherm, e.d. zijn wel zichtbaar. Het beeldsignaal van de zenders komt echter niet door. Geluid is wel ok. Herstarten van de decoder, modem en WiFi bridge hielpen niet (of zelden, eerder per toeval), reset met ondersteuning van de Proximus helpdesk hielp ook niet. Kinderziekte in de V6? Heb dit probleem nooit gehad met de vorige decoder. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Ik hoor het graag...

50 reacties

Ter bijkomende info:
nog anderen die problemen ondervonden met de V6 > qrdecoderv6
Reputatie 7
Badge +4
Dag Brecht, welke modem hangt er precies aan je lijn? MVG, Wim
Hey Wim VL,
Is er ergens een procedure te vinden om de V6 een factory reset te laten uitvoeren?
Mvg, Martin.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Wim VL,
Is er ergens een procedure te vinden om de V6 een factory reset te laten uitvoeren?
Mvg, Martin.

Die video zit in de pipeline voor dit jaar 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin, is gewoon het reset knopje enige tijd ingedrukt houden met fijn voorwerp. MVG, Wim
Bedankt Wim VL,
Dat is toch al een vereenvoudiging t.o.v. van de vorige decoders 👍
Dag Brecht, welke modem hangt er precies aan je lijn? MVG, Wim

Een B-Box 3
Reputatie 7
Badge +4
Brecht, staat daar nog een externe router op? Grtjs, Charlotte.
Brecht, staat daar nog een externe router op? Grtjs, Charlotte.

Nee, ik heb enkel Proximus toestellen in het netwerk. B-Box => WiFi bridge => decoder.
is je oude decoder ook op deze bridge aangesloten en heb je daarmee nu ook het zelfde probleem.
Heb je eventueel de mogelijkheid om de v6 rechtstreeks aan te sluiten op de bb3 om vast te stellen dat het wel degelijk te wijten is aan de Wifi-Bridge.
is je oude decoder ook op deze bridge aangesloten en heb je daarmee nu ook het zelfde probleem.
Ik heb gisteren de oude decoder terug aangesloten via de bridge en heb sindsdien geen problemen ervaren.

Heb je eventueel de mogelijkheid om de v6 rechtstreeks aan te sluiten op de bb3 om vast te stellen dat het wel degelijk te wijten is aan de Wifi-Bridge.
Dat is helaas niet mogelijk wegens de te grote afstand tussen de modem en de tv. De keren dat de V6 werkte had ik ook geen enkel probleem: beeld kwam vlot binnen, wisselen tussen kanalen ging goed, opnames opvragen,... .
Beste Proximus, hebben jullie ondertussen een oplossing gevonden voor dit probleem? Zou het aan het toestel kunnen liggen?
Reputatie 7
Badge +4
momenteel heb je de v5 opnieuw aangesloten zie ik
IS het mogelijk om nog even de v6 aan te sluiten ?
dan kunnen we je lijn nogmaals controleren voor we dit op een defect toestelf zouden afschuiven
De V6 is sinds een week terug aangesloten, en vandaag had ik weer hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven. Reboot van de bridge hielp niet, maar na de modem te herstarten werkte het wel - misschien toeval, maar het vermelden waard.
Reputatie 7
Badge +4
wanneer heb je de onderbreking ongeveer ervaren ?
Ongeveer anderhalf uur geleden, rond 19:00. Zoals voordien: menu's en geluid werkte nog, enkel het beeld was zwart op alle zenders. Reboot van de modem rond 20:00 en nadien had ik terug beeld.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door aan het testing team zodat dit verder kan nagekeken worden
Super, bedankt. Ik test de komende dagen verder en hou jullie op de hoogte.
Vandaag hetzelfde probleem ervaren. Om tv te kunnen kijken moest ik de modem, bridge en decoder herstarten.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Brecht,

We gaan je decoder een software update geven (dit gebeurd normaal vannacht), met de nieuwe software zou het beter moeten zijn. Kan je ons op de hoogte houden of je nadien nog problemen ervaren hebt of niet?

Groeten
Hey KimB, mag ik vragen over welke software versie dit gaat?
thx.
Dag Kim,

Bedankt voor je antwoord. Blij om te horen dat jullie dit opvolgen. Ter info: de wifi bridge enkele minuten uitschakelen en terug aanzetten lost het probleem meestal ook op. Ik zorg alvast dat de decoder op stand-by staat vannacht, heel benieuwd naar het resultaat. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Ik heb de indruk dat het weer goed komt als je de link ergens even onderbreekt, moest je nu bv de utp netwerkkabel bv aan de bbox kant of aan de decoder kant even onderbreken, dan zou het waarschijnlijk ook weer goed komen.
Doet me denken aan indertijd het zelfde probleem met de V5, in het begin van zijn opkomst.
Beste

Het probleem is niet opgelost met de software update.

Vriendelijke groeten

B.
Welke softwareversie staat er op bij u ?

Reageer