Vraag

Update S9+ blokkeert 4G communicatie


Sinds zondag na een update voor de Samsung Galaxy S9+ is het onmogelijk om via LTE/4g data te versturen/ontvangen.
Het icoon bovenaan geeft 4g aan maar surfen of dergelijke gaat niet.
GSM al terug naar fabrieksinstellingen gebracht, SIM kaart is gewisseld, ... geen oplossing.

Mijn SIM kaart in andere GSM werkt zonder probleem. Een SIM kaart van telenet in mijn Galaxy S9+ werkt ook zonder probleem...

Versie: G965fxxu6csg8/g965FM6CSG5/G965FXXU6CSG4

Nog suggesties?

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi bart, ik laat even nagana wat er misgaat hiermee
Hetzelfde probleem hier...
Shop geweest, nieuwe sim... niks helpt
Alles ge-reset... graag DRINGEND oplossing..
Telenet werk, orange werkt,proximus ontvangt geen 4g.

Manueel 2g/3g opzetten lukt wel...maar dat is niet de bedoeling natuurlijk
Reputatie 7
Badge +4
Hetzelfde probleem hier...
Shop geweest, nieuwe sim... niks helpt
Alles ge-reset... graag DRINGEND oplossing..
Telenet werk, orange werkt,proximus ontvangt geen 4g.

Manueel 2g/3g opzetten lukt wel...maar dat is niet de bedoeling natuurlijk
hi mitch1 onze engineering teams zijn hiermee bezig en zorgen zo spoedig mogenlijk voor een oplossing
Alreeds een oplossing aub??
Spijtig dat dit weer zo lang moet duren..
Zo zullen er veel klanten overschakelen denk ik..
Ik ben alreeds naar orange, deze werkt gewoon zoals het moet.
In de samsung shop was ik vandaag niet de eerste die langs ging. Blijkbaar gaat het om buitenlandse versies van samsung. Bij mij is dat inderdaad het geval. Daardoor zou de proximus update niet in sync zij n met samsung updates op die modellen. Ze gaven inderdaad ook aan dat het alleen met proximus sim kaarten is. Ze hebben aangeraden om te wachten. Waarschijnlijk komt het in orde bij de volgende samsung update. Wel vervelend natuurlijk.
Je kan het overbruggen als je de instelling vd drager veranderd en ipv ongedefinieerd naar LTE zet dan werkt het...
Ik heb deze info vernomen van iemand vd helpdesk hier online.
Hier hetzelfde probleem... na de laatste update geen 4G meer. Had toch graag zo snel mogelijk een oplossing gehad. Ga het overbruggen zoals hierboven beschreven zeker uittesten, want na 6 chatsessies en 5 telefoontjes (waar er steeds beloofd wordt terug te bellen, maar dit niet gebeurt) ben ik het echt beu. Als het overbruggen niet lukt, zoek ik ook zeker een andere provider!
Ik veronderstel toch dat als het bij Mitch1 lukt, het bij u ook zal lukken, enfin verder info van stand van zaken zullen we pas ten vroegste maandag kunnen vernemen aangezien er in 't weekend niemand van Prox langskomt.
Instellingen-》verbindingen-》Mobiele netwerken-》Namen toegangspunten -》Juiste simkaart bij dubbele sim -》op proximus internet klikken ,naar onderen scrollen en bij drager heb ik volgende geselecteerd (zie screenshot)
Dan bovenaan rechtsboven de die puntjes aanklikken en opslaan drukken..
Telefoon herstarten en dan zou het moeten lukken.

Mss moeten ze mij een job aanbieden bij Proximus hahaha

Ik heb dit inderdaad ook al vroeger (al een jaar geleden) eens ook zo manueel moeten instellen omdat ik geen 4G had met mijn samsung S8 en dit was ook na een soft update.
Bij mij werkt dit steeds tijdelijk... moet telkens mijn gsm heropstarten.
Wil hiermee zeggen dat nadat je de instelling voor je drager veranderd hebt als hierboven beschreven en bevestigd hebt met OK (bovenaan rechtsboven de die puntjes aanklikken en opslaan drukken) dat die na verloop terug overschreven wordt naar 'niet gespecifieerd'
Ja inderdaad
Dan moet je een nieuw profiel aanmaken en de settings van die van proximus overnemen.
En het nieuw profiel selecteren en opslaan.
Heb het getest en nu blijven de dragers wel staan, maar verlies ik toch steeds mijn 4G verbinding.
Voor de software update verloor je dan geen 4G verbinding op de zelfde locatie waar je nu test?
Ner, voor de software update had ik helemaal geen problemen met mijn 4g
Inderdaad ook getest maar werkt niet meer als je met wifi verbindt en dan terug via mobiel probeert, na herstarten lukt het weer.
Hopelijk komt er vlug een oplossing want het blijft knoeien.
Als het niet werkt als nadat je op wifi geweest zijt, probeer dan het volgende eens.
'Drager' 'niet gespecificeerd'
kun je 'operatortype virtueel mobiel netwerk' op 'SPN'
'operatorwaarde virtueel mobiel netwerk' op 'Proximus'.
Wat dan wel niet meer werkt is VoLTE, maar 4G wel zelf als je op wifi geweest bent.
Reputatie 7
Badge +6
We zijn op de hoogte van dit probleem en staan in contact met Samsung om dit op te lossen. We wachten op een nieuwe SW update langs hun kant.

Om wat extra info te geven:
Het probleem doet zich enkel voor op buitenlandse devices zoals Nederland of Duitsland. Typisch verkocht via 3rde partijen in Belgie. Zoals goed opgemerkt door andere leden hier in de topic, is er een workarround door de APN drager te wijzigen. Helaas wordt deze instelling terug gewijzigd na een reboot van het toestel.
Goed nieuws de augustus update is er en het 4G probleem zou opgelost zijn.
HIer nog geen update beschikbaar. Laatste was van juli... nog even geduld dus.
Ik heb ook dit probleem, mijn telefoon is van mij werkgever, die koopt via coolblue.nl.Het toestel is dus van de Nederlandse markt. De SIM is van Proximus. Ik heb al allerlei 'fixes' getest maar er gaat altijd wel iets mis. mms versturen gaat dan ineens niet meer. (grote sms -> mms). Ook via Vodafone NL lukt het niet met deze SIM. Terug naar 2G/3G voor mij )-:
Er komt een update aan mar een fix die blijkbaar ook zou kunnen helpen alleen voor Proximus gebruikers is:
Remove IMS APN from the Access Point Names in
Settings / Connections / Mobile Networks / Access Point Names / ims / 3 dots / select delete APN.

Reageer