Beantwoord

TV Gids?


Wat is er met de tv gids gebeurd?

De layout is totaal veranderd en onbruikbaar. Er staan maar 2 zenders meer op een scherm en deze zijn super groot.
Het uur is ook vergeten en de gids begint om middernacht.

Tevens krijg ik steeds meldingen om een vreemde browser te gebruiken terwijl ik de laatste versie van mijn browser gebruik.

Live tv werkt ook niet, niet dat dat ooit gewerkt heeft.
icon

Beste antwoord door GeertC 3 April 2019, 10:05

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 2
Badge
Soms denk je: kan het nog slechter? En het bewijs is wederom geleverd. Het kan altijd nog slechter én dat tegen een hogere prijs. Je moet alleen durven.

Ik zei het nog maar net, ik kan het nog niet zien hoe het er uit ziet maar ik weet het al. Ik heb al jaren klant bij proximus geweest en het enige wat de meesten konden was zagen omdat het nooit goed was. Denk je dan dat het bij een ander niet duurder word? Bij Orange niet, bij Telenet wel.
Reputatie 2
Badge
Hallo,

Je kan de opnames terugvinden onder 'mijn video's' naast 'Live TV' nadat je ingelogd bent.

Groeten Geert


Geert, zo een interface kan die niet doorgestuurd worden naar één adres? Volgens Els was de lijn ok die decoder is al 4 maal gereset in 2 dagen. Of is dit nog niet volledig uitgerold? Want anders moet er toch iets mis zijn aan die decoder als die interface niet doorkomt. In de straat zijn ze niet aan het werken en mijn tv. werkt nog.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo meteoblue

Gaat dit over de tv gids op de site www.proximustv.be of gaat dit over je decoder?

Geert
Reputatie 2
Badge
Hallo meteoblue

Gaat dit over de tv gids op de site www.proximustv.be of gaat dit over je decoder?

Geert

Ja ik denk het wel zie dat toch nergens. Ze zeggen hier allemaal dat hun tv-gids is verandert en die opnames. Maar ik zie hier geen verschil met gisteren en verleden week.
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat over de tv gids op de website www.proximustv.be op je computer.

De tv gids op de decoder (bij je tv) is hetzelfde gebleven.

Geert
Reputatie 2
Badge
Kunnen jullie niet gewoon aan mensen de keuze geven welk type van tv gids ze verkiezen om te gebruiken? Want de tv gids die vanaf vandaag online staat, is veel te onoverzichtelijk en heel omslachtig als je meer dan 1 programma wil programmeren. De vorige versie was niet perfect, maar ten minste overzichtelijk en gemakkelijk om te gebruiken.

Denk niet dat dit de bedoeling is en word trouwens bij geen ene operator gedaan. Dat kost immers veel te veel geld. Het is de bedoeling om deze hernieuwde versie op de markt te brengen. zelf heb ik het nog niet kunnen zien maar ik verwacht dat de komende weken alles in orde komt. Dit zal zo bij die vorige versies ook geweest zijn. Ik heb hier al veel gidsen gekend en versies dus het zal nooit in kannen en kruiken gelopen hebben. maar de ene versie is niet goed voor iemand anders en het is nog altijd Proximus die zal kiezen welke versie er komt.
Reputatie 2
Badge
Hallo,

Kan je dit eens uittesten via de website www.proximustv.be via internet explorer?

Groeten Geert


Internet explorer ???

Deze browser, die enkel beschikbaar was op windows, is 2 jaar geleden stopgezet door Microsoft en vervangen door Edge.

Of is de nieuwe tv-gids enkel bruikbaar voor mensen met een verouderde windows pc?

Dat kan ook niet want ik heb internet explorer11 en heb die nieuwe gids niet. Hoe verklaar je dat, En ik wil je graag zeggen dat mijn pc niet veroudert is. Maar even om misverstanden weg te werken. Het is toch de bedoeling dat die gids te zien is op tv?
Reputatie 2
Badge
Het gaat over de tv gids op de website www.proximustv.be op je computer.

De tv gids op de decoder (bij je tv) is hetzelfde gebleven.

Geert

Nee, ik dacht dat het voor de tv. was. PC interesseert me niet. Is er geen voor TV?
Als je enkel problemen hebt met jouw decoder, heb je dan al een reset van die decoder geprobeerd? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 2
Badge
ja al vier maal wenzel, maar ik denk dat er een misverstand was mijnentwege. Want Geert zei dat die gids problemen die ik hier las bij een laptop of Computer is. En ik dacht dat die interface was gebeurt op de decoder voor de televisie. Dus waarschijnlijk is hij hier ook gebeurt maar dan voor een computer. En zelf gebruik ik mijn laptop nooit om naar Proximus te zien dus is dit voor mij van geen belang. Ik denk nu wel dat diezelfde versie van gids en opnames op de Tv zal komen nadat al die kinderziekten hier uit verdwenen zijn. ik heb al zeker een 6 tal keer bij Proximus-Belgacom gezeten en ken vele gidsen van gidsen in alle kleuren met weergave er in.

Kan je dit eens uittesten via de website www.proximustv.be via
Dat kan ook niet want ik heb internet explorer11 en heb die nieuwe gids niet. Hoe verklaar je dat, En ik wil je graag zeggen dat mijn pc niet veroudert is. Maar even om misverstanden weg te werken. Het is toch de bedoeling dat die gids te zien is op tv?


Internet explorer 11 is ondertussen 2 jaar oud en zonder updates. In een pc leven is dat oud.

En we spreken hier inderdaad over de tv-gids op de website van proximus, niet de versie in de decoder of iPad.
Reputatie 2
Badge

Kan je dit eens uittesten via de website www.proximustv.be via
Dat kan ook niet want ik heb internet explorer11 en heb die nieuwe gids niet. Hoe verklaar je dat, En ik wil je graag zeggen dat mijn pc niet veroudert is. Maar even om misverstanden weg te werken. Het is toch de bedoeling dat die gids te zien is op tv?


Internet explorer 11 is ondertussen 2 jaar oud en zonder updates. In een pc leven is dat oud.

En we spreken hier inderdaad over de tv-gids op de website van proximus, niet de versie in de decoder of iPad.


Ik denk dat je ook niet verplicht bent die Edge te gebruiken want die ie11,daar word geloof ik nog steeds de laatste nieuwe versie van gedownload. Trouwens vanaf het internet bestaat gebruik ik deze browser. Hij is eenvoudig, gemakkelijk in gebruik, en ik gebruik die werkbalken die er aanwezig zijn. Bij Edge kan je dat niet.
Ter info:
Volgens Microsoft:
Microsoft Edge is ontworpen voor sneller en veiliger browsen en wordt aanbevolen voor Windows 10.
Internet Explorer 11 is ook opgenomen in Windows 10 en wordt automatisch bijgewerkt.

Binnenkort krijgen we een vernieuwde EDGE (Chrome versie) die ook gebaseerd zoals de Chrome browser op de chromium rendering engine, zo zal die EDGE versie ook op bv windows 7, windows 8 kunnen draaien...
Reputatie 2
Badge
misschien dat er dan van die gewone versies geen opvolgers meer volgen in de toekomst? Maar ik werk liever met die ie, en anderen gebruiken dan weer iets anders.
Wat ik ook niet snap is dat er eerst een forum moet zijn opdat Proximus inziet dat de tv-gids op PC gewoonweg niet bruikbaar is. Waarom een andere layout toepassen dan de tv gids op TV ? Uniformiteit (pc/tablet/Phone/tv) zou de toegankelijkheid sieren.
Dat is toch de bedoeling dacht ik want er is een nieuwe interface voor de decoder op komst, maar ik heb die ook nog niet.

Reageer