Vraag

TV-bundel Netflix inbegrepen

  • 17 August 2018
  • 14 reacties
  • 7424 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Ik heb in juni ingetekend op een Tuttimus-pack. In de winkel werd verteld dat Netflix was inbegrepen. Netflix staat ook op MyProximus als TV-bundel ingesteld.
Op mijn factuur stond de eerste maand €10, 99 aangerekend voor Netflix. (Waarschijnlijk voor 2 schermen)
Op de volgende factuur €13,99 (4 schermen), wat de gewone prijs is voor Netflix, wtf?
Wel staat er: Pack- voordeel -2€

Dus, Netflix is helemaal niet inbegrepen maar te betalen aan de gewone prijs? Dit is dus misleidende reclame of is er een foutje in mijn factuur geslopen?
In het eerste geval is Uw Netflix promotie misleidend en dubieus.

Groeten,
Kenneth

14 reacties

TUI: zou dit ms ook de reden kunnen zijn >
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/netflix-aangerekend-voor-10-99-n-42721
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie.
Dus conclusie, Netflix is niet inbegrepen, je betaalt er voor en krijgt enkel €2 korting.
Proximus misleidt de klanten, er zou moeten staan kleine korting op Netflix i.p.v. Netflix inbegrepen.
Dus is het Tuttimus pack niet €69
MAAR €69 PLUS €13,99 - €2= €80,99

Dit is toch Test-aankoop materiaal, hoor! Ik heb dit nu al aan verschillende mensen getoond en het wordt steeds geïnterpreteerd als inbegrepen in de totaalprijs.
Je kunt mss best toch de reactie en uitleg van iemand van Proximus zelf afwachten en desnoods nog een Privébericht sturen (klik hier) als er geen reactie komt waar je ook de link naar je post hier kunt meesturen, namelijk:
> https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/tv-bundel-netflix-inbegrepen-45359/index1.html#post613138

NB: ik heb ook niet gelezen wat er juist staat onder "voorwaarden" en "voetnoten" hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttimus_pack/particulieren/producten/packs/tuttimus.html
mss daar ook eens kijken om te zien hoe de vork juist in de steel steekt....
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie.
Ik wacht nog evn af, maar het is allemaal alweer wreed dubbelzinnig.
NB: ik heb ook niet gelezen wat er juist staat onder "voorwaarden" en "voetnoten" hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttimus_pack/particulieren/producten/packs/tuttimus.html
mss daar ook eens kijken om te zien of je hieruit iets wijzer wordt ....
Reputatie 1
Daar is het allemaal mee begonnen.....
Reputatie 1
Nu toch al enkele dagen geen reactie van Proximus.....
Hallo, wij hebben exact hetzelfde probleem voor gehad! We hebben expliciet gebeld naar proximus om te vragen of de bundel wel degelijk inclusief was in de prijs ons Tuttimus abonnement (internet, tv, vaste lijn & gsm), het antwoord was "ja", echter kregen we de volgende maand eveneens de rekening voorgeschoteld. Nadien werd er na veel heen-en-weer gebel een correctie toegepast waardoor we nu € 67 (Tuttimus M abonnement ???) + € 10,99 betalen. Volgens ons nog steeds niet correct. Wij gaan toch eens te rade bij Test-Aankoop, over misleidende reclame gesproken!
Hier ook!
Wij betalen al sinds dag 1 geleverd door 3e netflix aan 10,99 terwijl wij een tuttimus abonnement hebben.
Maar toen stond er wel dat het inbegrepen was en we krijgen zelfs nooit geen korting of niks hierop!
Hier ook net hetzelfde maar dan met All kids-bundel. Op onze facturen werd de bundel aangerekend met €2 korting. Volgens mij is dit niet inbegrepen in het pakket als je er dan toch moet voor betalen... Dus Tuttimus voor €69 plus een eigen opleg van €7,95 voor een bundel die eigenlijk inbegrepen zou moeten zitten in die €69.

Deze namiddag langsgeweest in proximus-shop en dit was dus de uitleg:
de bundel zit inbegrepen in de totale prijs (Tuttimus €69 + bundel €9,95 - €2 korting) De bedragen moeten elk apart op de factuur staan.
Dus omdat ze alletwee apart op de factuur moeten staan, moeten ze dan ook alletwee aangerekend worden??
Dus kortom, je betaalt sowieso nog extra voor je bundel.

Kleine lettertjes vermelden voor Netflix dat er enkel een kleine opleg is van €1,04/maand als je deze bundel standaard kiest.

Heeft iemand van jullie al een deftige reactie ontvangen op deze situaties?
Reputatie 1
Hier ook net hetzelfde maar dan met All kids-bundel. Op onze facturen werd de bundel aangerekend met €2 korting. Volgens mij is dit niet inbegrepen in het pakket als je er dan toch moet voor betalen... Dus Tuttimus voor €69 plus een eigen opleg van €7,95 voor een bundel die eigenlijk inbegrepen zou moeten zitten in die €69.

Deze namiddag langsgeweest in proximus-shop en dit was dus de uitleg:
de bundel zit inbegrepen in de totale prijs (Tuttimus €69 + bundel €9,95 - €2 korting) De bedragen moeten elk apart op de factuur staan.
Dus omdat ze alletwee apart op de factuur moeten staan, moeten ze dan ook alletwee aangerekend worden??
Dus kortom, je betaalt sowieso nog extra voor je bundel.

Kleine lettertjes vermelden voor Netflix dat er enkel een kleine opleg is van €1,04/maand als je deze bundel standaard kiest.

Heeft iemand van jullie al een deftige reactie ontvangen op deze situaties?


Jullie maken het allemaal veel moeilijker dan het is...

Sta mij toe om Proximus even te vergelijken met een frituur.

Frituur Proximus biedt een frietje met stoofvlees aan (Tuttimus met Netflix) voor 93,98 euro [okee, niet echt frituurprijzen, maar ik ga nu even uit van de huidige prijs van een Tuttimus met Netflix en een 3GB mobiel abonnement].
Standaard zijn daarbij inbegrepen de frieten (internet), het bakje (televisie), het zout (vaste telefonie), het vorkje (mobiele telefonie), en een schep stoofvlees (Netflix). Wie niet van stoofvlees houdt, kan dat eraf laten en betaalt 8,99 euro minder (Tuttimus zonder Netflix: 84,99 euro).

Frituur Proximus maakt zijn stoofvlees (Netflix) niet zelf: het is ook gewoon te koop bij de slagerij die het produceert (het bedrijf Netflix), maar die slagerij vraagt er 10,99 euro voor. Frituur Proximus biedt zijn klanten aan om datzelfde stoofvlees via hen te bestellen voor 8,99 euro, wat een korting van 2 euro betekent.

Maar waar sommige klanten het moeilijk mee hebben, is dat Frituur Proximus op haar kasticket niet gewoon zet:
- frietje met stoofvlees (Tuttimus met Netflix): 93,98 euro,
maar wel:
- frietje zonder stoofvlees (Tuttimus zonder Netflix): 84,99 euro,
- stoofvleeskorting (pack-korting op Netflix): - 2 euro,
- portie stoofvlees (basisprijs Netflix): 10,99 euro.
Dat lijkt verwarrend, maar 84,99 - 2 + 10,99 is ook gewoon 93,98 euro.
Nog en geluk dat de menu's in een restaurant er zo niet uitzien 😉
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

dit is inderdaad verwarrend.

We geven dit door ter discussie aan de betrokken diensten.

mvg,

Tina
Reputatie 2
Badge
NB: ik heb ook niet gelezen wat er juist staat onder "voorwaarden" en "voetnoten" hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttimus_pack/particulieren/producten/packs/tuttimus.html
mss daar ook eens kijken om te zien of je hieruit iets wijzer wordt ....


Ik snap hier ook iets niet goed. Tijdens het opmaken van een overstap van Telenet naar Proximus is hier eers een persoon geweest die kwam zien of het eventueel elders niet goedkoper kon. Rond 25 December hebben ze dan de installatie gedaan, maar ik heb nu nog eens in de eerst papieren ge zienI ik heb daar een heel blad bij met producten en diensten. telefonie-Cloud-Vaste lijn-TV replay enz end ik kan zo nog maar even doorgaan. En daarachter op een tiental cm; staat toegevoegd. Nu vraag ik mij af wat dit wil zeggen?Want ik wil Netflix staat daar ook tussen. En als ik zeg ik wil dat, dan moet ik een abonnement nemen? Dan koop ik liever IP TV dit is veel goedkoper.

Reageer