Ik zou zeggen houden zo daaraan zie je maar dat het niet voorspelbaar is want er zijn er die met dit mesh systeem ook al problemen hebben op hun decoder, mss is er ondertussen ook al verbetering in die zin dat er software updates geweest zijn.
Om maar een vb te geven eens de tweede adapter op een andere stroomgroep aangesloten werd zakte de doorvoersnelheid tot ±5Mbps ja inderdaad 5Mbps
Ook altijd de adapters rechtstreeks in een stopcontact steken en niet via een stopcontactenblok.
Ik heb hetzelfde probleem bij mij opgelost met de snelste powerline van Devolo. Nu werkt alles goed, geen storingen meer.
Dat kan maar je kunt niet uw elektrisch netwerk vergelijken met dat van een ander, wat ik bedoel dat het niet betekent omdat het bij u bvb werkt zelf met de snelste/beste PLC’s dat dit bij een ander probleemloos gaat werken, bij mijn pa bvb heeft het een jaar probleemloos gewerkt en dan begon de miserie met blojes in beeld (wel maat heel sporadisch) rechtstrees verbonden met utp geen enkel probleem...
Ik heb dat gehad met de powerline van Linksys 500. Na de Devolo Magic 2400 niet meer.
@Jaak Rutten
beste Jaak, hoelang ben je al zonder storingen met je Devolo powerline?
Sedert begin maart.
Ik heb hetzelfde probleem bij mij opgelost met de snelste powerline van Devolo. Nu werkt alles goed, geen storingen meer.
Dat kan maar je kunt niet uw elektrisch netwerk vergelijken met dat van een ander, wat ik bedoel dat het niet betekent omdat het bij u bvb werkt zelf met de snelste/beste PLC’s dat dit bij een ander probleemloos gaat werken, bij mijn pa bvb heeft het een jaar probleemloos gewerkt en dan begon de miserie met blojes in beeld (wel maat heel sporadisch) rechtstrees verbonden met utp geen enkel probleem...
@Jaak Rutten
beste Jaak, hoelang ben je al zonder storingen met je Devolo powerline?
@ monique
ik hoop voor u dat 2020 zonder storingen mag blijven, bij ons echter blijven ze na een paar maanden steeds terugkomen.
Maar alvast het beste gewenst!
Ik heb hetzelfde probleem bij mij opgelost met de snelste powerline van Devolo. Nu werkt alles goed, geen storingen meer.
Eigenlijk heb je met draadloze oplossingen, zoals PLC’s wifi bridge nooit, 100% zekerheid er kunnen altijd af en toe probleempjes optreden.
Maar aangezien je ook al rechtstreeks bedraad gewerkt hebt tussen decoder en bbox en het probleem zich ook voordoet zal het probleem verder moeten opgespoord worden, maar ik laat dit verder afhandelen door @GeertC
Bedankt iedereen voor de reacties, ondertussen is de technieker langsgeweest, heeft de b.box die vroeger boven stond naast mijn computer, beneden gezet naast mijn decoder en TV en verbonden met een kabel ( denk ik), Proximus heeft ook de “gemiste” afleveringen van de serie “Buren” teruggezet waarvoor dank. Momenteel is alles in orde en hebben we geen problemen meer.
En nu maar hopen dat het in 2020 ook zo blijft.
Aan iedereen prettige feesten - Monique.
@Martin
eindelijk een logischer benadering van het probleem, dergelijke ingrepen gebeuren ook meestal na bezoek technieker en met resultaat maar zijn niet blijvend. Proximus doet steeds of het gedeelte binnenshuis kritisch is en het deel in de straat foutloos. En het verveeld om steeds weer alles te moeten heropstarten met als resultaat dat men s’avonds rustig zit te kijken naar TV en te moeten vaststellen dat de blokjes weer opdagen. Allei, we gaan nog ne keer opnieuw beginnen…… .
Ooit was het hier OK met powerline 200Mbps tot er zich de blokjes voordeden. Technieker zaak onderzocht: powerline voldoet niet meer in functie van huidig signaal. Dus oplossing wifibridge (50€) maar kom als het daarmee van de baan is. Na een tijdje niet dus. Andere decoder; andere Bbox, tijdje goed (paar maanden) nadien….. . Zelfs andere TV en andere hdmi.
Is het probleem van het lila kleurig beeld zonder geluid bij opstart u ook bekend? Is minder storend maar toch. Veranderen van zender en het is opgelost; decoder eens aan en uit en ook OK. Dit doet hem ook voor 95% bij opstart TV voor.
@monique
we hebben je aansluiting uitgemeten dus idd software matig deze storing benaderen en de toestellen laten herstarten zou een oplossing moeten aanbieden.
Heb je al eens de HDMI/scart kabel uitgetrokken en opnieuw aangesloten. Hiemee bedoel ik, de kabel die van de Decoder naar de tv loopt.
Alle info vind je hier
Geert
Inderdaad zolang het probleem niet van de baan is/opgelost wordt door PX, kun je zelf niet veel meer doen, in de hoop de zaak weer in orde te krijgen, dan heropstarten/resetten….
Maar als je storingen hebt op je decoder als die rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox dan kunnen de mensen van proximus al beginnen om de oorzaak te vinden door bv de bbox en/of de decoder te vervangen en als dit niks oplevert dan moet er verder gezocht worden desnods door specialisten op te zetten in de richting van de proximus apparatuur buitenhuis bv in de lijnkaart waar je op aangesloten bent in de straatkast bv al beginnen van je op een andere poort te zetten, je lijn monitoren op foute enz….
Blijkbaar zijn we niet de enigen met dit probleem, zelfs met (tijdelijke)draadverbinding tussen bbox en decoder blijven de storingen zich voordoen.! Waarom altijd tot vervelens toe dezelfde reacties van proximus? Herstarten bbox, herstarten wifibridge, herstarten decoder, wps herstarten, veranderen wifikanaal, bezoek “happy” house technieker….. Maandag staat er weerom een bezoek van technieker gepland. Een beetje getokkel op de laptop, procedures nog eens herhalen. Mogelijks zijn we dan weer gered voor een periode van enkele maanden. Ik wil zeker niet beweren dat de techniekers onbekwaam zijn. Tot op heden altijd vriendelijke techniekers over de vloer gehad die, naar mijn mening, weten waar ze mee bezig zijn maar in werkelijkheid niets concreet kunnen/mogen doen om de problemen definitief van de baan te helpen.
AUB Proximus doe er wat aan!
Het is wel zo dat niet iedereen met deze zelfde apparatuur alle dagen problemen ondervindt, want dan zou dit forum te klein worden voor alle peroximus klanten als ze hier allemaal dagelijks moesten hun miserie posten, het gaat er hem in feite om dat proximus hun techniekers/specialisten er zich zolang de schouders willen onder zetten tot dat het probleem uiteindelijk opgelost wordt.
Hallo,
Ik heb zoals eerder vermeld de happy house-technieker in huis gehad maar meestal brengt dit geen zoden aan de dijk. Die mensen doen hun werk maar ik geloof dat ze beter weten.
Ik herhaal het, er zal nog veel gezeurd worden zolang de randapparatuur van inferieure kwaliteit is.
Ook hier gebeurt er elke dag wel iets. Wat ik me afvraag, mocht dit nu onze wagen zijn zouden we dan ook zo lief zijn???
@monique, hopelijk krijgt de technieker het allemaal opgelost en ben je verlost van de TV perikelen.
Fijne werkweek nog,
Ik zou inderdaad ook een een happyhouse aanvragen tot dat de reden van deze problemen gekend is.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, vroeger hadden we die storingen ook, zijn dan plots verdwenen ( aan onze installatie is er niks veranderd) en dan opeens beginnen die storingen terug.
Ook wat betreft opnames die we doen, bijna alle dagen loopt er wel iets mis vb : opname van de serie “buren” op 30 en 31/10/2019 staat 60 minuten ( wat normaal is voor 1 aflevering) als we de aflevering bekijken staat er plots 19 minuten en is er “niks” opgenomen. We zijn dus 2 afleveringen kwijt ( is nu niet het einde van de wereld) maar zoals Pulsar zegt, we betalen iedere maand zoveel geld maar de kwaliteit laat te wensen over. Ik zal toch maar de aanvraag voor een “happyhouse-technieker” doen en dan maar hopen dat we er “happy” van worden.
Iedereen nog eens bedankt voor de reakties en prettige maandag.
Monique.
Je bent inderdaad al niet de enige die met draadloze oplossingen problemen heeft.
In ieder geval is het bewezen dat het probleem zich voordoet met de wifi bridge aan gezien je met de netwerkkabel geen probleem ondervond en zelf na vervanging van de wifi bridge je terug het probleem kreeg.
Maar mss is de oplossing met PLC’s dan een betere oplossing, maar ik zeg wel mss want met draadloze oplossingen, zoals wifi bridge, wifi booster en PLC’s, ben je alleen maar 100% zeker dat het goed werkt als je het een tijd in huis zelf uit kunt proberen.
PLC’s versturen hun signaal nu wel niet door de lucht (via wifi) maar via de elektriciteitsdraden.
In ieder geval hebben ze bij Proximus zelf alleen nog maar de wifi booster (huren ), vroeger had je nog de wifi bridge en de PLC’s ook maar dat is verleden tijd.
Spijtig dat je niet met netwerkkabel kunt werken want dit is eigenlijk de enige en beste manier die betrouwbaar is.
Pas op ik ga zeker niet beweren dat een draadloze oplossing altijd slecht werkt dit dan ook weer niet waar maar het is afhankelijk van de opstelling in je huis en van bouwmaterialen die het wifi signaal moet doorkruisen of van storingen je elektrisch net bv bij PLC’s.
@monique Dit fenomeen houd mij al maanden bezig. Een technieker is langs gekomen om alles te checken nadat ik alles heb uitgeprobeerd zoals u beschrijft . Vriendelijke mens daar niet van maar ik heb toch mijn bedenkingen. Na alles te hebben uitgemeten kwam hij tot het besluit dat ik best alles met een kabel terug verbond...na enkele weken een 9-meter lange kabel hier dwars over onze vloer te hebben gelegen werd ik het zo beu dat ik terug de bridge heb aangesloten met alle gevolgen van dien! (Yep, blokjes haperingen ...). Dit is 2019!
Zelfs toen ik de technieker erop wees dat mijn snelheid van het internet gevoelig daalde telkens mijn tv was ingeschakeld klonk ik ongeloofwaardig. Maar toch..!
Vorige week terug gebeld naar Proximus en daar heeft een operateur aandachtig geluisterd en besloot mij een nieuwe bridge toe te sturen. ‘s Anderdaags aangesloten en weet je wat...zelfde resultaat.
Het laatste sprankeltje hoop die mij nog overeind hield wat betreft systeem en moderne technieken is niet meer. Soms stel ik me de vraag of het dit allemaal wel waard is wat we krijgen voor onze centen, een steeds tegenpruttelende techniek, onderbrekingen, heropstarten, nog even resetten ...etc!
Laten we eerlijk zijn bestaan er dan echt geen betere technieken of oplossingen om met een gerust hart TV te kunnen kijken? Ik wil extra betalen maar dan wil ik af van al die problemen. Ik ben overtuigd van wel.
Met vriendelijke groet
Pas dinsdag komen de mensen van het Proximus team hier terug langs.
aangezien de problemen blijven komen zou je beroep kunnen doen op een gratis happyhouse technieker die je zelf kunt aanvragen > Klik hier > verder klikken daar op contacteer mij voor analyse.
Je kunt nog eens proberen om de bbox eventueel te resetten > klik hier
decoder resetten > klik hier
Goeienamiddag,
We hebben al de toestellen heropgestart ( zoals uitgelegd in het mailtje van Martin) maar de storingen blijven. Is wel vervelend. Graag een oplossing aub.
Prettige zondag verder.
Monique.
@monique Het signaal tot aan de bbox3 modem ziet er volledig in orde uit, geen verbrekingen of fouten te zien.
Zoals Martin aangeeft best de toestellen eens herstarten. Laat je ons iets weten moest het daarmee niet zijn opgelost.