Vraag

Smart WiFi wordt Public WiFi


Reputatie 4
Badge +2
"Een Public Wi-Fi hotspot is een plaats waar u gratis kunt surfen op het internet als u een Proximus-internetabonnement hebt. Voor elk gsm-abonnement dat u in een Pack hebt, krijgt u gratis een extra toegang".

Ik heb een Proximus Familus abonnement zonder gsm en heb een P&Go sim van Orange.
Smart WiFi werkte hierop steeds perfect.
Na het lezen over Public WiFi krijg ik de indruk dat Public WiFi enkel mogelijk is met een Proximus gsm abonnement.
Kan iemand mij bevestigen dat Public Wifi , net zoals Smartwifi ook zal werken met de P&Go van orange?

This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 4
Badge +1
@Martin Juist "Opmerking; volgens mij zouden ze dit wel kunnen voor de smartphones indien ze dit echt zouden willen",
en ze kunnen dat enkel als je een app installeert waarmee ze zelf kunnen snollen op je smartphone (dus toegang tot al je apps en instellingen, zeg maar "ze willen Google en Microsoft naspelen, die toegang tot alles vragen om je te bespionneren " ( Ik merk trouwens regelmatig op smartphone dat mijn Google account "aan" staat, zonder dat ik dat zelf heb aangezet..., Blijkbaar slagen ze erin om te ontdekken wie ik ben, en mijn verbinding met Google actief te zetten, zonder hun zelf te bezoeken..., zo kunnen ze volgen waar ik overal verblijf en wanneer, via de GSP tracker bvb)
Kan Proximus zien of je hun SIM hebt, en welk type ??: zonder die app kunnen ze niets , dus mijn advies= installeer geen app, want die heb je totaal niet nodig. Als je éénmaal je gegevens voor het wifi netwerk ingeeft, worden die automatisch opgeslagen, dus wat zou een app nog méér doen denk je ??

Allee, je hebt me weeral verleid om commentaren te geven 🙂
Dat weet ik Fons dat het via de app gebeurt, want het is net zoals het vroeger ook het geval was krijgen klanten met een mobiel abonnement ook recht en toegang op de Prox hotspot, maar dan kan het identificeren gebeuren via hun SIM kaart en dit bij middel van de app uiteraard.

Ik heb geen mobiel abonnement dus is het louter omdat ik een pack heb met internet dat ik kan inloggen met een public wifi login (xxxxxx@proximuswif.be en corresponderend wachtwoord) en dus ook geen app moet instaleren om te identificeren via simkaart (wat ik ook niet doe want met de app kan ik toch niet identificeren met mijn P&G sim trouwens).

En iemand die beide heeft kan ook op beide manieren identificeren, zo simpel is het eigenlijk ☺️
Nog even ter verduidelijking:
Ik had in een vorige topic gezegd :
"Opmerking; volgens mij zouden ze dit wel kunnen voor de smartphones indien ze dit echt zouden willen"

En dit was eigenlijk niet al te duidelijk wat ik wou zeggen hiermee (daarom de terechte reactie van Fons hierop), want je bent totaal niet verplicht om de identificatie te laten gebeuren met MyProx-ap via sim (niemand is verplicht op de app te installeren).
Maar ik bedoelde dit voor de zovelen die wel gehecht zijn aan hun MyProximus app
(zie maar de vele reactie op het forum als hun MyProximus-app niet goed werkt...….)
daar zou Proximus wel kunnen controleren welke simkaart je gebruikt, maar nogmaals ik zie niet direct in waarom ze dit zouden doen!
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vandaag voor de eerste keer op mijn windows gsm met een prepaid kaart van orange kunnen inloggen op public wifi. Blijkbaar had ik nu een sterker signaal dan een paar dagen geleden en is het nu 3 op 3.
Voor de communicatie over dit probleem geef ik ze wel veel minder. Ik denk toch dat ze hier en daar wel wat geprobeerd hebben om met een "onduidelijke" communicatie extra inkomsten te verkrijgen. Zo zag ik een bericht op internet dat klanten van Proximus met enkel een gsm met abonnement van Proximus (dus zonder internet, tv) een public wifi konden krijgen voor 5 euro per maand.
Dit is gelijk zoals de voorwaarden opgesteld zijn bij een verzekering, dan worden die teksten altijd zodanig opgesteld dat je denkt dit is blijkbaar ook verzekerd en als je er dan beroep wilt op doen, dan is het van:
ja meneer maar dat mag je in dit geval niet op deze manier interpreteren, dit is enkel in geval dat ….. ☺️