Vraag

Smart WiFi wordt Public WiFi


Reputatie 4
Badge +2
"Een Public Wi-Fi hotspot is een plaats waar u gratis kunt surfen op het internet als u een Proximus-internetabonnement hebt. Voor elk gsm-abonnement dat u in een Pack hebt, krijgt u gratis een extra toegang".

Ik heb een Proximus Familus abonnement zonder gsm en heb een P&Go sim van Orange.
Smart WiFi werkte hierop steeds perfect.
Na het lezen over Public WiFi krijg ik de indruk dat Public WiFi enkel mogelijk is met een Proximus gsm abonnement.
Kan iemand mij bevestigen dat Public Wifi , net zoals Smartwifi ook zal werken met de P&Go van orange?

This topic has been closed for comments

80 reacties

Met de beschrijving vroeger bij Proximus Fon en daarna Proximus smart wifi was die uitleg even onduidelijk omtrent P&G kaarten.
Ik heb zelf ook geen gsm abonnement maar wel 4 P&G simkaarten, op de smartphones staan wel de MyProximus app geinstalleerd, waar je ook niet veel aan hebt en daarom heb ik op deze smartphones zelf de settings voor Smart wifi ingesteld, dus ik zit nu ook met de twijfel of die instellingen voldoende zullen zijn voor publicwifi of dat ik iets speciaal moet doen ivm P&G simkaarten?

TBI:
In de ontvangen SMS op 26/06/19 staat het volgende:
Beste Proximus-klant, Smart Wi-Fi wordt binnenkort vervangen door Public Wi-Fi.
Wil je met je toestel gratis blijven surfen op wifi als je niet thuis bent?
Doe dan een update van de app MyProximus op je toestel en maak je nieuwe Public Wi-Fi-profiel aan.
Ontdek hoe eenvoudig het is op proximus.be/publicwifi ,
maar doe het wel voor 15/08/2019.
Alvast bedankt en tot binnenkort!

Wat is een public Wifi hotspot
======================================================
@Argenteus , wat ik hier lees > "hoe surfen op een hotspot" is het volgende:
Wilt u surfen via Public Wi-Fi in België? Kies het toestel dat u wilt verbinden en volg de stappen.

Belangrijk:

  • U kunt Public Wi-Fi activeren als deze optie inbegrepen is in uw abonnement, of in sommige gevallen, tegen betaling. Het is niet mogelijk om Public Wi-Fi te activeren als u een Pay&Go-kaart hebt.
  • Public Wi-Fi kan geïnstalleerd worden op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator.
  • U kunt Public Wi-Fi niet in het buitenland gebruiken.
  • Hebt u uw Proximus-simkaart van uw werkgever ontvangen? Uw werkgever moet Public Wi-Fi eerst activeren vooraleer u de stappen hieronder kunt volgen.
=========================================================
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, de nodige info. vind je terug bij de voorwaarden.
zie link

Groete Geert
Maar staat daar ook welke instellingen op je moet invoeren aangezien je dit via Myproximus voor P&G blijkbaar niet kunt!
Reputatie 7
Badge +3
Normaal staat dit alles onder de voorwaarden vermeld.

Geert
Reputatie 5
Badge +1
Eenvoudig vraagje :

Is " PUBLIC WIFI" gelijk aan "WIFI HOTSPOT" ?


Ro
Public Wifi is een wifi hotspot met SSID: "Public Wi-Fi" (wat nu nog "Proximus Smart Wi-Fi")
PS zie mijn link (Wat is een public Wifi hotspot) in mijn eerste bericht bovenaan, juist onder het Topic start bericht.
Reputatie 7
Badge +1
Volgende op mijn iPhone. Public Wi-Fi kan niet ingesteld worden op dit toestel. Kies voor een gsm-abo. Waarom eigenlijk, heb recht op 3 Public Wi-Fi ook al heb ik een Orange pre-paid. Hoe krijg ik dit ingesteld. Op mijn oude iPhone werkte de Smart Wi-Fi wel. Iemand een idee hoe in te stellen. Alvast bedankt voor het antwoord.
In ieder geval werkte dit trouwens met "smart wifi" zonder simkaart in de smartphone dus speelde het geen rol of je nu een simkaart had met abonnement of ene met P&G.
Ik kan in ieder geval met mijn android smartphone nog altijd verbinden met "smart wifi" maar of dit dan ook gaat lukken met "public wifi" moet ik nog afwachten!
Dit zijn de instellingen voor mijn android smartphone bij smart wifi:
Eap-Methode : PEAP
Verificatie Fase 2: MSCHAPV2
CA certificate: Niet valideren
Identiteit: xxxxxxxx@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit: auto@proximuswifi.be
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : Dit 'belangrijk punt" Public Wi-Fi kan geïnstalleerd worden op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator.
Je hebt Proximus internet abonnement en een Public WiFi account en paswoord nodig om Public Wifi te gebruiken? Welke rol speelt die Simkaart?
In 'My Proximus' rubriek 'Mijn Producten' vind ik wel Public Wifi terug.

@Antoon1 : ik kreeg pas gisteren de sms van Proximus en heb net hetzelfde probleem als ik Public Wifi wil installeren op de iPhone: kies voor een Proximus GSM abonnement.

@GeertC : graag duidelijkheid hoe je als gebruiker geïdentificeerd wordt en een antwoord op mijn oorspronkelijke vraag: Zal Public WiFi, net zoals Smart WiFi tot op vandaag, correct werken op de iPhone met P&G van Orange? En hoe deze instellen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Reputatie 7
Badge +1
Heb opnieuw activatie gedaan voor Public WiFi op mijn GSM nummer en Internet. Elke keer als ik terug ga in MyProximus moet ik de activatie voor mijn GSM nummer opnieuw doen. Zet deze inlog niet vast om te wijzigen terwijl dat bij Internet wel het geval is. Wat mis ik in deze.
@Martin : Dit 'belangrijk punt" Public Wi-Fi kan geïnstalleerd worden op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator.
Je hebt Proximus internet abonnement en een Public WiFi account en paswoord nodig om Public Wifi te gebruiken? Welke rol speelt die Simkaart?
In 'My Proximus' rubriek 'Mijn Producten' vind ik wel Public Wifi terug.

Volgens mij (ben niet 100% zeker om het inloggen op public wifi te vereenvoudigen (om u te identificeren) , want ik heb bij mijn smartphone zonder sim in de tijd van smart wifi alle parameters moeten invoeren en ook inloggen via mijn loginnaam en loginwachtwoord voor fon (smart wifi)
Reputatie 7
Badge +1

@Martin : Dit 'belangrijk punt" Public Wi-Fi kan geïnstalleerd worden op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator.
Je hebt Proximus internet abonnement en een Public WiFi account en paswoord nodig om Public Wifi te gebruiken? Welke rol speelt die Simkaart?
In 'My Proximus' rubriek 'Mijn Producten' vind ik wel Public Wifi terug.
Volgens mij (ben niet 100% zeker om het inloggen op public wifi te vereenvoudigen (om u te identificeren) , want ik heb bij mijn smartphone zonder sim in de tijd van smart wifi alle parameters moeten invoeren en ook inloggen via mijn loginnaam en loginwachtwoord voor fon (smart wifi)



Gisteren toch verbinding kunnen maken met smart WiFi op mijn nieuwe iPhone met Orange P&G kaart. Hoop dat dit met Public WiFi ook lukt ondanks statement in myproximus.
heb je eerst myproximus moeten installeren of iets anders moeten doen om het werkend te krijgen op je nieuw iPhone?
Reputatie 7
Badge +1
MyProximus was al overgezet via cloud van Apple. Alleen nog opnieuw aangemeld. Heb MyProximus wel al verwijderd en geïnstalleerd om te kijken of de melding zou verdwijnen maar dat was niet. Bij instellingen/Algemeen/Profiel staat wel de PX Smart WiFi niet meer vermeld. Terwijl op de iPhone van mijn vrouw met een PX abo dit wel vermeld staat incl. De activering van Public WiFi die ik daar wel op heb kunnen doen. Op mijn IPad kan ik de activering ook doen. Dus toch vreemde zaak dat dit op een GSM zonder PX abo dit niet kan. Ben benieuwd als alleen de Public WiFi medio augustus in werking treed. Hou jullie op de hoogte.
Reputatie 6
Badge +2
Tot hiertoe onthou ik dat:
- proximus smart wifi bij mij werkt op een android tablet zonder sim kaart, op een smartphonee zonder simkaart gebruikt als tabletje, en op een oude windows gsm met een prepaid kaart van orange. Of dat gelijktijdig werkt op de drie weet ik niet en is in mijn geval ook niet belangrijk. Er staat in myproximus wel dat ik al Proximus Public Wifi heb.
- dat de communicatie over de omschakeling van smart naar public nogal verwarrend is. Een onduidelijke communicatie door een rijke firma wil meestal zeggen dat ze liefst nog wat rijker willen worden.
- en dat er hier op het forum door Proximus ook geen duidelijkheid wordt gegeven,. Bouwverlof zeker!
- ik bewaar alleszins de sms van proximus die zegt dat in mijn geval de overgang gratis is.
Nu werkt bij mij ook alles nog op mijn smartphones met P&G ook op tablet en laptop.
Maar wat mij blijft ongerust maken (mss ten onrechte) dat je moet activeren voor public wifi en ik zie niet in hoe je nu bvb een smartphone met P&G kunt activeren voor public wifi!
voor iemand die een smartphone heeft met abonnement is dit duidelijk gemakkelijk via myprox app te doen en krijg je de melding dat je toestel klaar is voor public wifi maar hoe je die moet klaar maken voor bv een smartphone zonder sim of met P&G is mij nog altijd niet duidelijk.
Reputatie 7
Badge +1
Heb mijn activatie eerst gedaan via MyProximus op de laptop. Heb gelijk de inlog en wachtwoord aangepast. Bij die van de GSM kan ik aanpassen maar zet dit niet vast. Elke keer als ik terug ga na de aanpassing staat de inlog en wachtwoord er niet meer erin. Bij mijn internet abo blijft deze wel zichtbaar. Waarom weet ik niet. Maar medio augustus weten we meer. Op dit moment reageert niemand van de PX medewerkers over dit.
Dat is net het probleem bij mij, als ik op Myproximus op mijn laptop kijk zie ik alleen Proximus Public wi-fi staan en als ik daar op klik valt er blijkbaar niks te activeren (zie afbeelding hieronder) .
De loginnaam xxxxx@proximuswifi.be kan ik natuurlijk veranderen naar bv yyyyyyy@proximuswifi.be maar dit heeft natuurlijk niks te maken met activeren van public wi-fi

Reputatie 4
Badge +2
@Martin: ook ik zie geen mogelijkheid om Public Wi-Fi te activeren en daarenboven krijg ik aan de rechterzijde steeds de melding dat de status van de modem niet beschikbaar is. Dit heb ik reeds vorige week dinsdag vastgesteld.

@Proximus : willen jullie dit eens checken of moet hiervoor een nieuw topic aangemaakt worden?
Normaal zou je dit moeten krijgen :


Heeft wel niks te maken met public wifi maar het zou toch moeten te voorschijn komen.
Ik weet niet of het zou helpen door je bbox eens te resetten ! maar het kan ook een fout in de Myproximus verwerking zijn ?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan je Public Wi-Fi login aanmaken via MyProximus als je beheerder bent (enkel via het web, niet via de app).

  • Public Wi-Fi verbonden aan het vast internet: MyProximus > Mijn producten > Internet > Internet via wifi > Public Wi-Fi
  • Public Wi-Fi verbonden aan de mobiles: MyProximus > Mijn producten > Mobiles > Internet via wifi > Public Wi-Fi
[h4]Voorwaarden om te kunnen surfen op Public Wi-Fi[/h4]
  • Een abonnement op vast internet.
  • Géén opt-out hebben gedaan voor Public Wi-Fi.
  • Een toestel (smartphone, tablet, laptop…) dat Wi-Fi ondersteunt.
  • Een account aanmaken via de MyProximus app of MyProximus.
  • Niet compatibel met apparaten die een SIM-kaart van een andere operator gebruiken.
  • Het is niet mogelijk om Public Wi-Fi te activeren als u een Pay&Go-kaart hebt.

Smartphone of tablet
Als het toestel in staat is om de MyProximus app in de store te downloaden, dan werkt het.
De MyProximus app zal het nodige wifi-profiel genereren voor de verbinding en authenticatie.
Pc of Mac
Geen minimumvereiste. Als je kan verbinden met je privé wifi van je b-box, dan kan je verbinden via Public wifi.

https://www.proximus.be/nl/id_search-private-ES/particulieren/p-orphans/zp-part.html?q=public%20wifi
Als het toestel in staat is om de MyProximus app in de store te downloaden, dan werkt het.
De MyProximus app zal het nodige wifi-profiel genereren voor de verbinding en authenticatie.


Ook als je smartphone een P&G simkaart heeft en je ingelogd bent met je Myproximus account dat enkel gekoppeld is aan deze P&G sim.
Maar wat bedoelen ze dan dat je moet public wifi activeren in sit specifiek voorbeeld want dit kun je toch niet met zo'n MyProximus P&G account of indien wel hoe dan?

PS: heb eens één van mijn P&G smartphones terug in fabrieksinstellingen gezet.
Dan Myproximus app geïnstalleerd en ingelogd maar nu niet met de login van mijn myproximus van de simkaart, wel met de inlog gegevens van myproximys waar al mijn producten aan gekoppeld zijn (weer geen gsm abo aan gekoppeld is) dan kan ik voor Public wifi activeren en krijg ik de melding dat mijn toestel klaar is voor Public wifi!
Maar nu komt het, als ik wil verbinden met mijn SSID smart wi-fi van mijn Bbox moet ik nog altijd zelf de gegevens invoeren dus inloggen met
Eap-Methode : PEAP
Verificatie Fase 2: MSCHAPV2
CA certificate: Niet valideren
Identiteit: xxxxxxxx@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit: auto@proximuswifi.be ,

dus is er nog niks veranderd t.o.v. vroeger ????
Reputatie 7
Badge +4
In de post die je zelf geplaatst hebt op 26 juli staat het ook in de info die je van onze site haalde :
Het is niet mogelijk om Public Wi-Fi te activeren als u een Pay&Go-kaart hebt.
Ik zal het ook bij de andere uitleg zetten, want daar is het inderdaad niet vermeld.
Maar dan is mijn vraag zal "public wifi" nog werken op mijn smartphone met P&G sim (net zoals met smart wifi nu) eens de overschakeling gebeurd is naar public wi-fi ?

NB: Ik heb hier in mijn post juist boven, nog iets toegevoegd onder PS:...
Nog iets dat voor mij niet helemaal duidelijk is wat er juist bedoeld wordt onder de rubriek "Voorwaarden om te kunnen surfen op Public Wi-Fi"
ivm
  • Een account aanmaken via de MyProximus app of MyProximus.
Ik veronderstel toch dat je geen account op MyProximus moet opnieuw aanmaken en enkel één moet aanmaken indien je er nog geen had!
en
ook:
  • Je kan je Public Wi-Fi login aanmaken via MyProximus als je beheerder bent (enkel via het web, niet via de app).
veronderstel ik dat je geen public Wi-Fi login moet aanmaken indien je er al één had vroeger met proximus smart wifi !