Skip to main content
Wij wonen in de Lobbensestraat te 3271 Zichem.

Mijn vrouw heeft een Proximus Gsm abonnement.

Ze heeft thuis vaak geen beriek, nul comma nul en is dus hierdoor vaak niet bereikbaar.

Onze buren eneveens, kan de zendmast eens nagekeken worden ofzo, of kan er een betere dekking komen?

Zo is het echt niet te doen, steeds geen of soms heel zwak bereik of moeten we overschakelen van operator.

Met dank en vriendelijke groeten, Felix.
Heb je dit probleem altijd al gehad of is het een recent fenomeen?



Heb je al eens richting een Mobile Coverage Extender gekeken? Dit toestelletje zal het bereik binnenshuis versterken als deze aangesloten is op jouw internetverbinding; https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
Heb je buitenhuis ook slechte ontvangst of alleen binnenshuis.

Er zijn kaarten waarop je het ontvangst niveau kunt zien

maar dat brengt natuurlijk geen oplossing voor je probleem alleen Proximus zelf kan natreken of er problemen zijn met de zendmast of dat er oplossingen komen in de nabije toekomst.

Proximus heeft wel een oplossing de mobile coverage extender zie hier>

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

De betrokken straat is "vrij lang" en inderdaad conform bovenstaande Px-info slechts beperkt binnenshuis bereik (= geen voor spraak en internet in deel ten westen van Tiensestraat)

De dichtstbijzijnde Px-antenne bevindt zich te Scherpenheuvel-Zichem, Kerkendijk (2G/3G/G4 800/900 MHz, deze van Telenet is iets dichter maar ites meer oostwaarts Scherpenheuvel-Zichem Weg op Messelbroek 800/900/1800/2100 ik veronderstel ook voor alle types dus GSM/UMTS/LTE)

Een mobile coverage extender type 3G biedt alleen een oplossing voor spraak/sms via uw eigen Proximus vaste breedband internetaansluiting (= creatie van een kleine eigen mobiele "dekkingscel" )
De vraag blijft dus of Proximus daar op korte termijn iets kan aan doen buiten de oplossing met een mobile coverage extender (mss om tijdelijk het probleem te overbruggen gratis aanbieden )
Tja ik vermoed dat er op de betrokken locatie althans binnenhuis een vrij algemeen probleem is … Orange geeft voor de betrokken straat ook variaties tussen geen, zwak, … en uitstekend (en dat wat betreft reeds voor buiten)

Poximus heeft voor de potentiële klant het voordeel een gedetailleerd model binnen/buiten op zijn website ter beschikking te stellen

Maar het probleem van de auteur is hiermee inderdaad niet opgelost

Ik heb geen kennis van de locatie en derhalve van de impact van voorhanden begroeiing, eventueel heuvelachtig/golvend terein , impcat van bebouwing, enz. om een verklaring te kunnen vinden m.b.t. de beperkte dekking op 800, 900, 1800 en 2100 MHz (GSM/UMTS/LTE) aldaar
Ja een verklaring vinden is één zaak maar het is eerder het verder onderzoek en een eventuele oplossing (voorstel) die van de kant van Proximus zou moeten komen enfin we zien wel wat nog eventueel van reactie komt en of bv. felix_annys kan genoegen nemen met zo'n mobile coverage extender …..

Als ze een klant willen tevreden houden/behouden moeten ze ook wel een beetje uit hun pijp komen hé...
Bedankt aan allen voor uw antwoord



Ja het probleem is zowel binnnen als buiten huis.

Het probleem stelt zich ook niet onlangs of recent.

De extender vind ik ook maar een lapmiddel ( spraak / SMS) en die is nog te betalen ook.

Vrees dat het niet zal beteren in de nabije toekomst,
Martin, wij kunnen dit inderdaad op de mast laten nakijken, maar dit gaat meer over problemen die recent zijn gestart. Proximus kan niet zomaar beslissen om masten bij te plaatsen natuurlijk. Als dit probleem zich altijd heeft voorgedaan, dan is een Mobile Coverage Extender de beste oplossing. Dan krijg je signaal door via de modem.



Als dit probleem recent is gestart, dan kunnen wij een interventie voor de mast aanmaken en dan kan een technieker zien wat er fout loopt.
Inderdaad en alleen de specialisten bij Proximus van de betrokken dienst kunnen daar uitsluitsel over brengen, als je dan ook daar van de andere operatoren een slechte ontvangst hebt dan is overschakelen naar een andere operator geen oplossing!.



Wat mij ook niet zo direct duidelijk is waarom de MCE alleen maar spraak en sms toelaat?
@Martin ik heb mij dus slecht uitgedrukt: via een Px 3G MCE aangesloten op een Px vaste breedband internetverbinding kun je met je smartphone uiteraard op het internet - in 3G - maar vermits je gebruik maakt van je eigen vaste internetverbinding heeft zulks weinig of geen nut = kan evengoed bv. direct met je Bbox WiFi verder
@M_016, Bedankt voor de verduidelijking, ik was al volle bak aan het googelen om maar iets te vinden omtrent deze beperking van de MCE 😀
Zelfde probleem in Balen Hulsen Ossenberg . Zowel binnen als buiten bijna geen dekking voor Proximus .

Met Orange volledige dekking en dus met Proximus practisch niets . Verbindingen worden verbroken, wegens geen dekking op momenten enz..

Dit in het verleden reeds aangehaald bij Proximus ... maar oplossing niets...

Vandaar dat ik nu bijna verplicht een smartphone heb met twee sims. Eentje voor Proximus en eentje voor Orange , zeker voor toepassingen op die locatie.



Er zullen te weinig abonnees zijn in die regio voor Proximus om er iets aan te doen, want sinds mijn vorige opmerking ( bijna enkele jaren geleden ),nog steeds geen verbetering.

Dus ... klagen ... helpt ook al niets.



Ro
Proximus zou eigenlijk in zo'n gevallen kunnen overwegen om de MCE gratis ter beschikking te stellen!

Reageer