Vraag

SIM aanvaardt (juiste) PUK niet

  • 28 December 2019
  • 8 reacties
  • 2609 Bekeken

Ik heb vandaag mijn PIN 3x verkeerd ingegeven, dus moest PUK code opzoeken. Deze gevonden, maar nu heb ik het volgende probleem: de gsm vraagt de PUK code, erna vraagt hij een nieuwe PIN code, dan vraagt hij de nieuwe PIN code te bevestigen……  en dan gaat hij terug naar het scherm om de PUK in te geven! (met waarschuwing dat ik hem nog maar x keer mag ingeven nu..). Nooit meegemaakt, en niets over te vinden online. Hoe komt dit, en hoe kan ik nu mijn telefoon unlocken? Dankjewel! Ann


8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoeveel SIM-kaarten zitten er in uw GSM? Indien meerdere dan hebt iedere SIM kaart zijn aparte PUK code. Normaal gezien zou je moeten zien in welk slot de PUK code vraagt . Soms heb je 2 verschillende PUK codes op de aansluitbrief. Dan moet je de 2de maal PUK2 code ingeven. Wat soms ook helpt is even uw SIM kaart er uithalen, GSM herstarten, GSM uitschakelen en opnieuw SIM kaart insteken.

als PUK2 voor een 2e gebruiker van toepassing is:

gebruiker1: PIN1 en PUK1
Gebruiker2: PIN2 en PUK2 

kun je dan twee sims krijgen van proximus met het zelfde telefoonnummer of hoe werkt dit juist?

Want twee gebruikers met 1 simkaart wat voor zin heeft dat dan?

Reputatie 6
Badge +3

Proberen in ander toestel.

Zoniet, nieuwe simkaart vragen in een proximus winkel. 

mss is het wel gelukt met de aanwijzingen gepost door familievandesype, want we hebben nog geen reactie gekregen van Ann.

Zou je daarom een nieuwe SIM nodig hebben, kunnen de Proximus medewerkers deze niet deblokkeren van op afstand als Ann na doorgifte van de nodige identificatie gegevens aan de Proximus medewerkers via privé bericht uiteraard, als ze hier om vragen morgen!

Reputatie 6
Badge +3

Het fenomeen kan door defecte simkaart veroorzaakt worden.

En als simkaart defect zou zijn dan kan enkel een nieuwe simkaart helpen. 

 

Ik heb dergelijk fenomeen vroeger nog voorgehad toen ik nog 100-en simkaarten in beheer had. Komt dus wel eens voor. 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : PIN 1 en PUK 1 is bedoelt als bescherming om ongeoorloofde toegang te hebben tot mobiele data,bellen,berichten versturen. PIN 2 en PUK 2 is bedoelt om restricties op te leggen welke menu’s er kunnen geraadpleegd worden en ook naar welke nummers er gebeld kan worden. Voor bron zie hier: https://www.orange.lu/en/content/what-are-uses-pin-1-and-pin-2-codes en hier https://www.nttdocomo.co.jp/english/support/trouble/password/pin/ Soms is PIN 2 ook om te verhinderen om een teller te resetten om de totale belkosten teller te resetten.

@frank : Indien een defecte SIM kaart dan zou je toch gewoon no service/geen netwerk moeten zien verschijnen wanneer je GSM opgestart is? Wanneer een GSM blijft vragen naar de PUK code dan is het gewoon toch de verkeerde PUK code? Ik heb ook niet zoveel ervaring met SIM kaarten. Dus ik kan ook verkeerd zijn.

Hallo, mijn gsm heeft maar één SIM kaart..  Ik heb nu de tip geprobeerd van familievandesype en zonder SIM startte hij normaal op, met het homescreen en internet toegang via WiFi etc.  Met de SIM kaart er terug in ging hij weer rechtstreeks naar het scherm dat PUK vroeg, en dan 2x nieuwe PIN, en dan terug naar PUK…  Iemand nog een suggestie? Ik ga, nu het weer kantooruren zijn, ook eens naar Proximus technische dienst bellen denk ik :)  Alvast allemaal bedankt voor de reacties!! Groetjes, Ann

Reputatie 6
Badge +3

@Ann179 : Probeer eens even de SIM kaart in een andere GSM te steken en daar de PUK code in te geven en vervolgens terugplaatsen in uw GSM.  Over welk type en model van GSM beschikt u?

Reageer