Vraag

Serieopnames wissen

  • 28 February 2019
  • 9 reacties
  • 1086 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hallo,

Hoe kan ik serieopnames wissen aub?
Ik vind zelfs nergens waar er iets staat van serieopnames, toch worden er een drietal series opgenomen.
Als ik klik op: mijn planning, zie ik alleen maar de geplande afleveringen.
Als ik klik op: serieopname annuleren, dan gebeurd er niks.
Is reeds zo van in het begin, wanneer gaat dat eens correct werken?

9 reacties

waarschijnlijk heb je ook eerst al geprobeerd om de decoder te resetten.
>decoder resetten
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Martin al aangaf: heb je de decoder al eens herstart/gereset?
Reputatie 2
Badge +1
ja, zeg, altijd dat dom stereotiep antwoord: resetten, alsof we dat nog niet weten na tien jaar. Decoder word iedere maand gereset.
Reputatie 7
Badge +4
Dus effectief de reset procedure gedaan zoals hier is vermeld: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ? Indien dit al gedaan is en het verwijderen van de serie opnames lukt nog niet stuur dan even een privé bericht naar Het Proximus Team met de naam van de series die je wenst te verwijderen en op welke zender die worden uitgezonden.
ja, zeg, altijd dat dom stereotiep antwoord: resetten, alsof we dat nog niet weten na tien jaar. Decoder word iedere maand gereset.
Tip: Best dat je het direct vermeldt dat je alles al herstart en/of gerest hebt.
Reputatie 2
Badge
ja, zeg, altijd dat dom stereotiep antwoord: resetten, alsof we dat nog niet weten na tien jaar. Decoder word iedere maand gereset.

Dat resetten is voor niets nodig. ik heb deze week ook ondervonden wanneer ik een aflevering van een serie verwijderde die serie gewoon voort bleef opnemen. Maar ik heb nu gezien dat bij de meeste series 3 opties staan. dus als je de aflevering hebt gezien stop je die met die stop knop, vierkantje onder die 2 linkse streepjes- dan klik je op ok en zie je normaal bij een serie die drie mogelijkheden om een serie helemaal te verwijderen. Goed lezen wat al de verschillende mogelijkheden betekenen.
Ja maar ik heb al ook voorgehad dat die opties er niet staan en dat het dan wel enkel het geval was na een reset, daarom dat ik het ook gevraagd had of de decoder al eens gerest of herstart werd, en ook zeker niet vergeten dat wat voor iemand werkt bv bij herstarten of resetten van de toestellen, niet betekend dat het voor iedereen zal werken of helpen, werd hier in het veerleden al genoeg bewezen op het forum dat je niet voor iedereen algemene conclusies kunt trekken.
Ik persoonlijk heb al mijn opname problemen kunnen oplossen (tot nu toe toch) met de klassieke methode: decoder eerst stroomloos zetten dan modem 10 sec stroomloos om dan te wachten tot je terug kunt surfen om dan pas de decoder terug onder spanning zetten, en eventueel nog de decoder resetten (en desnoods zelf de modem ook resetten) indien heropstarten niet de oplossing was.
Spijtig dat deze methode bij mij niet helpt om factuurproblemen op te lossen 😉 â˜ș
Reputatie 2
Badge
Ja maar ik heb al ook voorgehad dat die opties er niet staan en dat het dan wel enkel het geval was na een reset, daarom dat ik het ook gevraagd had of de decoder al eens gerest of herstart werd, en ook zeker niet vergeten dat wat voor iemand werkt bv bij herstarten of resetten van de toestellen, niet betekend dat het voor iedereen zal werken of helpen, werd hier in het veerleden al genoeg bewezen op het forum dat je niet voor iedereen algemene conclusies kunt trekken.
Ik persoonlijk heb al mijn opname problemen kunnen oplossen (tot nu toe toch) met de klassieke methode: decoder eerst stroomloos zetten dan modem 10 sec stroomloos om dan te wachten tot je terug kunt surfen om dan pas de decoder terug onder spanning zetten, en eventueel nog de decoder resetten (en desnoods zelf de modem ook resetten) indien heropstarten niet de oplossing was.
Spijtig dat deze methode bij mij niet helpt om factuurproblemen op te lossen 😉 â˜ș


Ja, maar ik geef niet veel geloof in dat resetten van een decoder; Alleen die modem resetten heeft bij een probleem bij mij geholpen. Bij Telenet zou ik in godsnaam niet weten hoe je een modem of decoder moet resetten en daar heb ik het ook in jaren nooit moeten doen. Maar Bij series zie je normaal steeds die verschillende opties om te wissen. Enkel bij films niet.
Ik geef er wel geloof aan om de eenvoudige reden dat ik hierdoor, en enkel hierdoor, al verschillend problemen met de decoder heb kunnen oplossen die niet op te lossen waren door enkel de modem te herstarten of te resetten, maar tenslotte doet iedere wat hij niet laten kan en geef ik alleen maar mijn ervaring door en is er niemand verplicht van deze ervaring/raad te volgen, moet ieder tenslotte maar voor zich uitmaken.
Telenet heeft ook niet af te reken met zelfde techniek of met de zelfde problemen, is blijkbaar een veel stabieler systeem, aan de kust hebben we ook TN en nog nooit moeten de apparatuur heropstarten, verschillende systemen vergelijken kun je zo maar niet.

Om nog maar eens iets op te noemen dat ik ook al voorgehad heb, is dat door alleen de modem eens te resetten dat ik hierdoor dan problemen had om opnames te starten en terug de modem herstarten of resetten loste het niet op en uiteindelijk na de decoder te resetten was het weer opgelost!
Soit, ik geef alleen maar mijn persoonlijke ervaringen mee en ben er ook wel van overtuigd dat je niet al de fouten er mee kunt oplossen en dat er soms kleine aanpassingen moeten plaats vinden bij Proximus zelf, zoals hier op het forum al regelmatig gebleken is en daaruit is ook gebleken dat als ik soms oplossingen volg die hier voor anderen een oplossing brachten niet de oplossing was voor het zelfde probleem die ik had, bv omdat je met andere firmware, ander updates en andere apparatuur hebt van een andere leverancier zoals bv, om maar iets op te noemen, modem van sagemcom of van technicolor enz
.

Reageer