Vraag

Public Wifi vraagt login en paswoord

  • 20 November 2019
  • 10 reacties
  • 10427 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb onder mijn klantennummer 2 GSM abonnementen.

1 voor mezelf en een voor m’n vrouw.

Voor dat van mezelf heb ik geen enkel probleem met de public wifi.

Voor dat van m’n vrouw werkt het ding niet.

Toen het nog smart wifi noemde werkte dit wel.

Nu wordt een login en paswoord gevraagd als je de public wifi wenst te gebruiken.

Zij heeft een Iphone 10.

 

De Myproximus app werd reeds opnieuw geïnstalleerd.

De stappen gevolgd volgens de website https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

 

Helaas lukt het niet om de toepassing correct te gebruiken terwijl dit wel in haar abonnement zit.

 

Kan iemand tips geven om dit correct te kunnen configureren a.u.b.

 

Met dank

 


10 reacties

Nu wordt een login en paswoord gevraagd als je de public wifi wenst te gebruiken.

Dit is het zelfde als vroeger dus zelfde “wachtwoord” en “*******@proximuswifi.be” als login

Reputatie 7
Badge +3

@Alain_Clement 

Je kan je Public Wi-Fi account nakijken door in te loggen op My proximus.

Je gaat vervolgens naar mijn producten, naar (onderaan) Proximus Public Wi-Fi.

Op deze pagina zie je het aantal gebruikte accounts voor Public Wi-Fi. Je kan hier ook je login vinden en je hebt de mogelijkheid om je paswoord te wijzigen.

 

Laat maar weten of het lukt.

Geert

 

@Alain_Clement

Je kan je Public Wi-Fi account nakijken door in te loggen op My proximus.

Je gaat vervolgens naar mijn producten, naar (onderaan) Proximus Public Wi-Fi.

Op deze pagina zie je het aantal gebruikte accounts voor Public Wi-Fi. Je kan hier ook je login vinden en je hebt de mogelijkheid om je paswoord te wijzigen.

 

Laat maar weten of het lukt.

Geert

 

Geert,

 

Ik probeer asap nogmaals.

Is het nodig dat mijn vrouw een nieuw “myproximus”-profiel aanmaakt om het te doen werken?

Hieronder de screenshots, met verborgen nummers.

Bij haar nummer zie ik dat er nog een account vrij is om te verbinden met public wifi.

De nodige gegevens kan ik eventueel in een privébericht versturen mocht het toch niet lukken.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan mij vergissen maar indien Px-medewerkers mij niet tegenspreken vermoed ik dat:

u 3 public WiFi accounts (internet + 2 GSM)

u er 2 in gebruik hebt (internet + 1 GSM) 

u voor de GSM van uw vrouw een eigen specifieke MyPx account dient te creëren (eventueel eerst terug verwijderen en vervolgens opnieuw installeren)

u via het specifieke MyPx account op de GSM van uw vrouw de 3e public WiFi toegang dient te activeren voor/via het nr van uw vrouw

uiteraard kunt u ook altijd zonder gebruik te maken van de app gebruik maken van Px public wifi in de omgeving: beschikbare WiFi netwerken detecteren en vervolgens met de login/paswoord combinatie ...@proximuswifi.be gebruik te maken van het gekozen Px public wifi netwerk

Succes

 

kun je dan met het “wachtwoord” en “*******@proximuswifi.be” login niet op iedere smartphone (met abo) inloggen zoals bij een prepaid kaart, ik heb toch maar één account nodig voor mijn verschillende prepaid smartphones waar ik inlog met het zelfde “wachtwoord” en “*******@proximuswifi.be” login ?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin uiteraard

uiteraard kunt u ook altijd zonder gebruik te maken van de app gebruik maken van Px public wifi in de omgeving

ik vermoed dat het de bedoeling is/as dit te doen rechtstreeks zonder gebruik te moeten maken van een login/paswoord

Die login moet je toch niet iedere keer invoeren, als ik dagelijks verschillende keren via de 3 smartphones hier via proximus public wifi werk dan moet ik toch niks invoeren, of bedoel jij nog iets anders mss.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin zie vraag auteur

Nu wordt een login en paswoord gevraagd als je de public wifi wenst te gebruiken

Ik veronderstel dat a) jij de betrokken info bewaard hebt op uw toestel en b) vermits jij gebruik maakt van P&G (geen abo) gewoon een public wifi netwerk kiest/aanduidt in de lijst van voorhanden gedetecteerde wifi netwerken correct?

 

Nu wordt een login en paswoord gevraagd als je de public wifi wenst te gebruiken

dit werd mij natuurlijk ook gevraagd bij mijn nieuwe smartphone die ik nog zolang niet aangeschaft heb en daarom dat ik niet begrijp dat het bij de auteur niet gaat met het oude login gegevens zoals het vroeger wel ging.

maakt dat dan uit of je zelf public wifi kiest of dat het de app is die die kiest. 

Enfin er is hier iets dat ik niet goed kan volgen….

Reputatie 7
Badge +4

@ Martin

maakt dat dan uit of je zelf public wifi kiest of dat het de app is die die kiest. 

Inderdaad en “ja maar” t.t.z.

1 ik hoop dat het probleem van de auteur op basis van bovenstaande en met behulp van Proximus medewerkers uit de wereld kan geholpen worden

Schakel automatisch tussen mobiel internet en gratis wifi

https://www.proximus.be/nl/id_cb_wifispot/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/andere-producten-en-opties/internet-abonnementen/gratis-smart-wi-fi.html

Met een Proximus gsm-abonnement in Pack geniet je gratis van Public Wi-Fi, je switcht automatisch van 3G/4G naar wifi zonder onderbrekingen

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/smart-wi-fi.html

met een abo in een pack kunt u het via werkwijze a (automatisch/app) en b (keuze Wifi met bv. bewaar login/paswoord) doen, via bv. P&G enkel b

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

Elk gsm-abonnement beschikt over een eigen volume voor Public Wi-Fi. Als u het volume van uw internetabonnement gebruikt, dan wordt dit automatisch afgetrokken van uw maandelijks internetverbruik (vaste lijn)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_auto_fon/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wat-is-een-public-wi-fi-hotspot.html

Reageer