Vraag

Proximus webmail, Spam filter werkt niet correct


Reputatie 4
Badge +2
Dinsdag 23/7, gisteren en vandaag zijn er een pak e-mails onterecht in de webmail Spam map geplaatst. Hierdoor worden ze niet naar het PC mailprogramma(POP) gedownload.
Graag even checken!

46 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.
Reputatie 7
Badge +4
Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.


We hebben inderdaad intussen de feedback gekregen dat het probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor je feedback!
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Proximus, graag een reactie: wanneer wordt dit probleem aangepakt?

Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.
We hebben inderdaad intussen de feedback gekregen dat het probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor je feedback!


Gelukkig opgelost, mails komen weer normaal terecht. Ik ben wel enkele belangrijke mails verloren, gewist door Mailwasher omdat ze door het falen van de Proximus filter in Spam of Junk terecht gekomen waren.
Ik had 2 keer een chatsessie en ik kon redelijk zeker aantonen dat er iets moest schorten aan de filters bij Proximus. Maar van 2 verschillende medewerkers kreeg ik de stereotiepe antwoorden:
  • bij ons werkt alles normaal
  • hier loopt er niks verkeerd
  • het moet aan jouw instellingen te wijten zijn
  • je zal je moeten richten tot de persoon die de mail naar jou gestuurd heeft
  • enz...
Als klant sta je vrij machteloos tegenover dergelijke aanpak. Jammer.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Proximus, graag een reactie: wanneer wordt dit probleem aangepakt?

Ik heb het doorgegeven naar de betrokken diensten, van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,
als je een 'test mail' verstuurd naar je eigen e-mail adres via de webmail, komt deze mail dan ook in spam terecht?

Groeten Geert
Reputatie 5
Badge +2
bij mij hetzelfde, bijna alle mails komen ook terecht in de spam, heel raar, je bent ze niet kwijt maar je moet dan wel kijken naar de spam
ik heb nochtans alle die terecht komen in de spam, in mijn adresboek geplaatst, ik dacht dat dit zou helpen, maar ook die erin staan komen ook in spam terecht, zelfs mails die ik regelmatig krijg, heel raar
zou dit bij proximus liggen, aangezien jij dit ook hebt
Reputatie 7
Badge +4
Tja er is inderdaad een recent probleem met de Px webmail spamfilter
bv.
Skynet spam van @mivospeedup.com komt door (inbox)
daarentegen e-mails van IEEE, Artech House, … komen in de spam folder terecht
Dit is dan waarschijnlijk alleen voor pop ?
want ik heb dit nog niet opgemerkt tot nu toe dat er ten onrechte in de spam map geplaatst werden.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij gaat het over
een aantal (= dus verre van alle) e-mails (met origines sinds jaar en dag zonder een dergelijk probleem gekend)
webmail & thunderbird (imap)
Ik heb er in ieder geval geen enkele die verkeerdelijk in de spam terecht komt en ook zeer zelden dat er nog een spammail in postvak in terecht komt, wat maanden geleden nog een echte plaag was!.
Ik gebruik ook Thunderbird (IMAP)
Reputatie 4
Badge +2
@Geerinck : de test mail wordt niet als SPAM beschouwd

@Martin : het heeft wel degelijk met 'POP' te maken en het probleem ligt bij Proximus en doet zich voor sinds dinsdag of woensdag. Zelfs hun eigen e-mails komen in de Spam map terecht.

Ook vandaag zitten er opnieuw e-mails in de Spam map, die vroeger altijd perfect werden gedownload. Slechts één e-mail is echt SPAM.
Inderdaad blijkbaar wel maar op het eerste zicht kan ik het ook niet direct vatten waarom er verschil is tussen POP en IMAP in hun spam detectiesysteem van binnenkomende mail op de PX mailserver
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : ik begrijp evenmin waarom bij IMAP de 'als Spam gedetecteerde' e-mails worden gedownload/gesynchroniseerd terwijl deze bij POP in de Spam map van de Webmail blijven staan.
Ik hoop dat Proximus dit POP spam probleem snel oplost. Het kan immers niet de bedoeling zijn dat Webmail steeds moet gecheckt worden.
Inderdaad, de niet-spam komt nu weer gewoon in mijn inbox terecht; een opluchting.
Dit neemt echter niet weg dat er met de "echte" spam nog steeds een mega-probleem is. Is er enig vooruitzicht wanneer deze frustrerende episode een einde zal nemen?
Idem hier. Mails die 'direct' van user naar user verstuurd worden komen normaal binnen in Outlook 2016 waar ik altijd mee werk. Sedert eergisteren krijg ik plots geen mails van bepaalde platforms meer door, zo bvb het platform Peepl waar onze vereniging mee werkt, abonnementen op kranten en magazines, nieuwsberichten van Eén, enz...Ik werkte ook met Mailwasher, en zo ben ik al heel wat dergelijke mails kwijtgespeeld omdat die daar gewist werden.
Die belanden blijkbaar in Spam of Junkmail en in Outlook kan ik die niet zien. .
Een testmail die ik naar mezelf verstuur vanuit skynet of een ander mailsysteem als gmail komt wel normaal door.

Ik las nu de tip om via webmail te gaan, en daar vind ik inderdaad de meeste van die mails terug in junk mail en vandaaruit kan ik ze redden naar mijn inbox. Dit is echter niet de meest elegante manier van werken.

Chatten met 2 verschillende medewerkers van Proximus leverden me het klassieke en stereotiepe antwoord op: daar kunnen wij niets aan doen, je zal je tot je correspondenten moeten richten want zij versturen die spam.

Graag een reactie van proximus wanneer het probleem nu écht aangepakt wordt, en liefst niet nog eens een standaard antwoord.
Ik word nu inderdaad ook weer overspoeld door allerlei mails die me melden dat ik tot de uitverkorenen behoor, of dat ik weer een grote som aan waardebonnen gewonnen heb. Onmogelijk die te remmen zonder aan de niet-spam te raken?
Reputatie 5
Badge +2
ik werk met outlook, maar ik weet niet waarom er een verschil zou zijn, want als ik kijk naar de emails via de website van proximus is het daar dat de mails in de spam terecht komen, dus het gebeurd niet als je ze binnentrekt via de outlook versie
dat is toch mijn mening, ik ben niet zo technisch aangelegd maar ik kan wel een beetje met de computer werken en enkele problemen oplossen, soms wel wat zoek maar het lukt toch meestal, Dus ik denk dat het probleem toch echt bij proximus mail ligt. aangezien het bij velen gebeurd. Er zal wellicht wel iets gedaan zijn aan de vele vervelende mails van verdachte afzenders en nu is teveel mails die als spam aangezien worden. Maar zolang je ze kan zien, als het is via spam. Natuurlijk mag je niet aangeduid hebben als optie, direct wissen van de spam, want dan heb je natuurlijk een probleem.
Maar volgen ik hier kan uit afleiden uit wat er al gepost geweest is zou het enkel zijn als je met POP werkt en niet als je met IMAP werkt in je mailprogramma (zoals outlook mailprogramma of ander mailprogramma)
Reputatie 5
Badge +2
mijn inkomende is imap.skynet.be
en uitgaande relay.skynet.be
Bij mij is het spam filter probleem nog steeds niet opgelost. Zelfs de proximus mail / facturen komen in de spam terecht. Ik gebruik nog steeds POP en ik ben van zin om dit zo te houden.
Via de webmail kan je kiezen wat de spamfolder is. Ik had deze op de INBOX gezet en raad eens. het werkt niet. Waarom is deze mogelijkheid dan? Verder geprobeerd via regels van de webmail, natuurlijk werkt dit ook niet.

Dus kort samengevat. proximus speelt met je mail. en de webmail werkt niet naar behoren.
Als de postbode zo met je post omgaat dan staat de politie aan zijn deur.

Moet ik nu deze factuur nu betalen, als proximus ze als spam beschouwt?

Dus graag een snelle oplossing. Ik ga niet meer zolang wachten als met het chromecast probleem van tv-app.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij is het spam filter probleem nog steeds niet opgelost. Zelfs de proximus mail / facturen komen in de spam terecht. Ik gebruik nog steeds POP en ik ben van zin om dit zo te houden.
Via de webmail kan je kiezen wat de spamfolder is. Ik had deze op de INBOX gezet en raad eens. het werkt niet. Waarom is deze mogelijkheid dan? Verder geprobeerd via regels van de webmail, natuurlijk werkt dit ook niet.

Dus kort samengevat. proximus speelt met je mail. en de webmail werkt niet naar behoren.
Als de postbode zo met je post omgaat dan staat de politie aan zijn deur.

Moet ik nu deze factuur nu betalen, als proximus ze als spam beschouwt?

Dus graag een snelle oplossing. Ik ga niet meer zolang wachten als met het chromecast probleem van tv-app.


Heb je deze problemen op de mailbox die hier is ingevuld op je forum profiel?
Ja dan zal het niet uitsluitend bij POP voorkomen dan, zoals hier eerst gedacht werd.
ook dacht ik dat het alleen met POP was omdat het bij mij met IMAP instelling nog niet voorgevallen is!
(al zou dit ook moeilijk te verklaren zijn dat het dan niet bij IMAP zou voorvallen)
Reputatie 7
Badge +6
De oorlog tegen SPAM. 🙂
Om even een indicatie te geven, onze firewall houdt zo'n 90% van de trafiek tegen wegens SPAM. Slechts een kleine 10% wordt doorgegeven. Deze kleine 10% wordt dan nog eens gefilterd waarbij 'Clean' emails in je Inbox komen en 'suspicious' mails, welke in de SPAM folder komt.

Heel de SPAM oorlog is de juiste balans vinden tussen meer en minder striktere regels. Te strict en je zal teveel blokkeren, te zacht en de SPAM zal in je inbox komen. Deze dunne lijn is het verschil waarom de ene mail in je inbox komt en de andere in je SPAM. Maar weet dan meer dan 90% eigenlijk al geblokkeerd wordt zonder dat je het te zien krijgt.

Belangrijk om te weten is dat SPAM ook altijd veranderd. We proberen dus zo goed mogelijk de juiste balans te vinden. Helaas is dit niet altijd even eenvoudig. Ik heb jullie feedback dan ook meegenomen om te kijken wat we kunnen verbeteren, ook op vlak van communicatie naar jullie als klant.
Reputatie 4
Badge +2
Toch vermoed ik dat het om een POP probleem gaat. Dan worden de spam-mails sowieso niet gedownload.
Bij IMAP worden immers alle mappen gesynchroniseerd op alle apparaten waarop het Imap-account is ingesteld. Bij sommige mailprogramma's kan je wel nog kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven.


Reageer