Vraag

Proximus webmail, Spam filter werkt niet correct


Reputatie 4
Badge +2
Dinsdag 23/7, gisteren en vandaag zijn er een pak e-mails onterecht in de webmail Spam map geplaatst. Hierdoor worden ze niet naar het PC mailprogramma(POP) gedownload.
Graag even checken!

46 reacties

Dat vermoede/veronderstelde ik ook maar het rare is dat ik daar geen last van heb dat er ten onrechte sommige mails in de spam/junk terecht komen met IMAP instelling en vandaar dan de twijfel gekomen is ☺️
NB: sommige mail programma's hebben instellingen om al dan niet spam/junk map te synchroniseren bij IMAP.
Reputatie 7
Badge +4
Herman,

Zoals hierboven reeds gemeld, ons IT team is hiermee bezig.
Alle respect, Charlotte.D, maar "mee bezig" is niet voldoende antwoord. Wat betekent dat meer concreet? Ik zie dat het spamprobleem al aansleept sinds december 2018. Wat is dat voor een probleem dat men dit in meer dan 6 maanden tijd niet opgelost krijgt? Waarom niet als dienstverlening de abonnees op de hoogte houden van de vooruitgang (als die er tenminste is).
Nu stapelt zich mijn frustratie gewoonweg dagelijks verder op. Uitwijken naar een andere provider lijkt steeds meer een valabele optie. Mijn abonnement is duur genoeg dat ik toch wel recht op informatie zou mogen hebben.
Reputatie 5
Badge +2
vandaag nog geen in de spam gekregen, maar echte spam ook niet,
Plots lijkt alles weer normaal, geen 'normale' mails meer die in Spam belanden, komen allemaal netjes in Inbox binnen zonder dat ik ook maar één instelling veranderde.
Oplossing gevonden, Proximus?
Reputatie 4
Badge +2
Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.
Reputatie 7
Badge +4
Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.


We hebben inderdaad intussen de feedback gekregen dat het probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor je feedback!

Feedback: het probleem dat ik aankaartte blijkt sinds gisteren opgelost te zijn.
De e-mails worden, net zoals vroeger, opnieuw gedowdload.
Ik volg het verder op.
We hebben inderdaad intussen de feedback gekregen dat het probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor je feedback!


Gelukkig opgelost, mails komen weer normaal terecht. Ik ben wel enkele belangrijke mails verloren, gewist door Mailwasher omdat ze door het falen van de Proximus filter in Spam of Junk terecht gekomen waren.
Ik had 2 keer een chatsessie en ik kon redelijk zeker aantonen dat er iets moest schorten aan de filters bij Proximus. Maar van 2 verschillende medewerkers kreeg ik de stereotiepe antwoorden:
  • bij ons werkt alles normaal
  • hier loopt er niks verkeerd
  • het moet aan jouw instellingen te wijten zijn
  • je zal je moeten richten tot de persoon die de mail naar jou gestuurd heeft
  • enz...
Als klant sta je vrij machteloos tegenover dergelijke aanpak. Jammer.
Inderdaad, de niet-spam komt nu weer gewoon in mijn inbox terecht; een opluchting.
Dit neemt echter niet weg dat er met de "echte" spam nog steeds een mega-probleem is. Is er enig vooruitzicht wanneer deze frustrerende episode een einde zal nemen?
Ik word nu inderdaad ook weer overspoeld door allerlei mails die me melden dat ik tot de uitverkorenen behoor, of dat ik weer een grote som aan waardebonnen gewonnen heb. Onmogelijk die te remmen zonder aan de niet-spam te raken?
Reputatie 7
Badge +6
De oorlog tegen SPAM. 🙂
Om even een indicatie te geven, onze firewall houdt zo'n 90% van de trafiek tegen wegens SPAM. Slechts een kleine 10% wordt doorgegeven. Deze kleine 10% wordt dan nog eens gefilterd waarbij 'Clean' emails in je Inbox komen en 'suspicious' mails, welke in de SPAM folder komt.

Heel de SPAM oorlog is de juiste balans vinden tussen meer en minder striktere regels. Te strict en je zal teveel blokkeren, te zacht en de SPAM zal in je inbox komen. Deze dunne lijn is het verschil waarom de ene mail in je inbox komt en de andere in je SPAM. Maar weet dan meer dan 90% eigenlijk al geblokkeerd wordt zonder dat je het te zien krijgt.

Belangrijk om te weten is dat SPAM ook altijd veranderd. We proberen dus zo goed mogelijk de juiste balans te vinden. Helaas is dit niet altijd even eenvoudig. Ik heb jullie feedback dan ook meegenomen om te kijken wat we kunnen verbeteren, ook op vlak van communicatie naar jullie als klant.
De oorlog tegen SPAM. 🙂


Om even een indicatie te geven, onze firewall houdt zo'n 90% van de trafiek tegen wegens SPAM. Slechts een kleine 10% wordt doorgegeven. Deze kleine 10% wordt dan nog eens gefilterd waarbij 'Clean' emails in je Inbox komen en 'suspicious' mails, welke in de SPAM folder komt.

Heel de SPAM oorlog is de juiste balans vinden tussen meer en minder striktere regels. Te strict en je zal teveel blokkeren, te zacht en de SPAM zal in je inbox komen. Deze dunne lijn is het verschil waarom de ene mail in je inbox komt en de andere in je SPAM. Maar weet dan meer dan 90% eigenlijk al geblokkeerd wordt zonder dat je het te zien krijgt.

Belangrijk om te weten is dat SPAM ook altijd veranderd. We proberen dus zo goed mogelijk de juiste balans te vinden. Helaas is dit niet altijd even eenvoudig. Ik heb jullie feedback dan ook meegenomen om te kijken wat we kunnen verbeteren, ook op vlak van communicatie naar jullie als klant.


Ik kan me verzoenen met die uitleg. Zelf goed opletten en aandachtig zijn vooraleer je mails verwerkt is de boodschap.
Ik kan me verzoenen met die uitleg. Zelf goed opletten en aandachtig zijn vooraleer je mails verwerkt is de boodschap.

In Outlook kan ik regels invoeren, maar eigenlijk zou mijn Norton dit voor me moeten overnemen. Alleen lees ik dat Norton geen 100% probleemloos werkt met Proximus.

Maar de Proximus webmail geeft alleen de mogelijkheid om een bericht als ongewenst in te voeren. Als ik dat één maal gedaan heb, blijven de volgende berichten steeds weer komen. In het beste geval komen ze in de spam-map, maar blijven dan wel als ongelezen "hangen".

Ook de Proximus mail app op de telefoon biedt onvoldoende mogelijkheden om de spams tegen te gaan.

Dat zijn allemaal "services" die mij niet echt van "dienst" zijn.
Norton werkt bij mij nochtans goed hoor op dat gebied
Bij mij is het spam filter probleem nog steeds niet opgelost. Zelfs de proximus mail / facturen komen in de spam terecht. Ik gebruik nog steeds POP en ik ben van zin om dit zo te houden.
Via de webmail kan je kiezen wat de spamfolder is. Ik had deze op de INBOX gezet en raad eens. het werkt niet. Waarom is deze mogelijkheid dan? Verder geprobeerd via regels van de webmail, natuurlijk werkt dit ook niet.

Dus kort samengevat. proximus speelt met je mail. en de webmail werkt niet naar behoren.
Als de postbode zo met je post omgaat dan staat de politie aan zijn deur.

Moet ik nu deze factuur nu betalen, als proximus ze als spam beschouwt?

Dus graag een snelle oplossing. Ik ga niet meer zolang wachten als met het chromecast probleem van tv-app.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij is het spam filter probleem nog steeds niet opgelost. Zelfs de proximus mail / facturen komen in de spam terecht. Ik gebruik nog steeds POP en ik ben van zin om dit zo te houden.
Via de webmail kan je kiezen wat de spamfolder is. Ik had deze op de INBOX gezet en raad eens. het werkt niet. Waarom is deze mogelijkheid dan? Verder geprobeerd via regels van de webmail, natuurlijk werkt dit ook niet.

Dus kort samengevat. proximus speelt met je mail. en de webmail werkt niet naar behoren.
Als de postbode zo met je post omgaat dan staat de politie aan zijn deur.

Moet ik nu deze factuur nu betalen, als proximus ze als spam beschouwt?

Dus graag een snelle oplossing. Ik ga niet meer zolang wachten als met het chromecast probleem van tv-app.


Heb je deze problemen op de mailbox die hier is ingevuld op je forum profiel?
nee. het is een echt skynet-mailbox nog.
Reputatie 7
Badge +4
nee. het is een echt skynet-mailbox nog.
kan je deze mailbox toevoegen aan je profile bvb bij de opmerkingen
dn geven we it nog extra door naar ons engineering team
Ter bijkomende info: toevoegen aan je forumprofiel...
ik heb het mail adres bij "ticket" gezet.
"opmerkingen" vond ik niet direct

de mail van het forum komen ook in "spam" terecht.
Ik heb een case opgemaakt naar de engineering teams, en het ticketnummertje ervan in jouw profiel geplaatst 😉

Reageer