Vraag

Proximus webmail, Spam filter werkt niet correct


Reputatie 4
Badge +2
Dinsdag 23/7, gisteren en vandaag zijn er een pak e-mails onterecht in de webmail Spam map geplaatst. Hierdoor worden ze niet naar het PC mailprogramma(POP) gedownload.
Graag even checken!

46 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo,
als je een 'test mail' verstuurd naar je eigen e-mail adres via de webmail, komt deze mail dan ook in spam terecht?

Groeten Geert
Reputatie 5
Badge +2
bij mij hetzelfde, bijna alle mails komen ook terecht in de spam, heel raar, je bent ze niet kwijt maar je moet dan wel kijken naar de spam
ik heb nochtans alle die terecht komen in de spam, in mijn adresboek geplaatst, ik dacht dat dit zou helpen, maar ook die erin staan komen ook in spam terecht, zelfs mails die ik regelmatig krijg, heel raar
zou dit bij proximus liggen, aangezien jij dit ook hebt
Reputatie 7
Badge +4
Tja er is inderdaad een recent probleem met de Px webmail spamfilter
bv.
Skynet spam van @mivospeedup.com komt door (inbox)
daarentegen e-mails van IEEE, Artech House, … komen in de spam folder terecht
Dit is dan waarschijnlijk alleen voor pop ?
want ik heb dit nog niet opgemerkt tot nu toe dat er ten onrechte in de spam map geplaatst werden.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij gaat het over
een aantal (= dus verre van alle) e-mails (met origines sinds jaar en dag zonder een dergelijk probleem gekend)
webmail & thunderbird (imap)
Ik heb er in ieder geval geen enkele die verkeerdelijk in de spam terecht komt en ook zeer zelden dat er nog een spammail in postvak in terecht komt, wat maanden geleden nog een echte plaag was!.
Ik gebruik ook Thunderbird (IMAP)
Reputatie 4
Badge +2
@Geerinck : de test mail wordt niet als SPAM beschouwd

@Martin : het heeft wel degelijk met 'POP' te maken en het probleem ligt bij Proximus en doet zich voor sinds dinsdag of woensdag. Zelfs hun eigen e-mails komen in de Spam map terecht.

Ook vandaag zitten er opnieuw e-mails in de Spam map, die vroeger altijd perfect werden gedownload. Slechts één e-mail is echt SPAM.
Inderdaad blijkbaar wel maar op het eerste zicht kan ik het ook niet direct vatten waarom er verschil is tussen POP en IMAP in hun spam detectiesysteem van binnenkomende mail op de PX mailserver
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : ik begrijp evenmin waarom bij IMAP de 'als Spam gedetecteerde' e-mails worden gedownload/gesynchroniseerd terwijl deze bij POP in de Spam map van de Webmail blijven staan.
Ik hoop dat Proximus dit POP spam probleem snel oplost. Het kan immers niet de bedoeling zijn dat Webmail steeds moet gecheckt worden.
Bij mij hetzelfde probleem. Veel terechte mails komen terecht bij de spam.
Reputatie 5
Badge +2
bij mij komen ook nog steeds veel mails ten onrechte bij spam, niet alles maar toch mails die ik anders normaal ontvang en die ook in mijn adresboek staan
Ook bij mij hetzelfde probleem: sinds een paar dagen terechte mails in de spam-folder, die voordien wel normaal ontvangen werden. (bij mij ook POP-configuratie)
Reputatie 4
Badge +2
@Valencia : ik denk niet dat er een verband is met het Webmail adresboek. In mijn Webmail adresboek zitten slechts een paar e-mailadressen omdat ik zelden Webmail gebruik.
Af en toe check en verwijder ik de e-mails in Webmail Spam map.

@Georgius; @RudyV : Deze situatie vind ik heel vervelend want ik vind Webmail niet zo handig. Ik hoop op een snelle reactie van de Proximus experten.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Proximus, graag een reactie: wanneer wordt dit probleem aangepakt?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Proximus, graag een reactie: wanneer wordt dit probleem aangepakt?

Ik heb het doorgegeven naar de betrokken diensten, van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten
Idem hier. Mails die 'direct' van user naar user verstuurd worden komen normaal binnen in Outlook 2016 waar ik altijd mee werk. Sedert eergisteren krijg ik plots geen mails van bepaalde platforms meer door, zo bvb het platform Peepl waar onze vereniging mee werkt, abonnementen op kranten en magazines, nieuwsberichten van Eén, enz...Ik werkte ook met Mailwasher, en zo ben ik al heel wat dergelijke mails kwijtgespeeld omdat die daar gewist werden.
Die belanden blijkbaar in Spam of Junkmail en in Outlook kan ik die niet zien. .
Een testmail die ik naar mezelf verstuur vanuit skynet of een ander mailsysteem als gmail komt wel normaal door.

Ik las nu de tip om via webmail te gaan, en daar vind ik inderdaad de meeste van die mails terug in junk mail en vandaaruit kan ik ze redden naar mijn inbox. Dit is echter niet de meest elegante manier van werken.

Chatten met 2 verschillende medewerkers van Proximus leverden me het klassieke en stereotiepe antwoord op: daar kunnen wij niets aan doen, je zal je tot je correspondenten moeten richten want zij versturen die spam.

Graag een reactie van proximus wanneer het probleem nu écht aangepakt wordt, en liefst niet nog eens een standaard antwoord.
Reputatie 5
Badge +2
ik werk met outlook, maar ik weet niet waarom er een verschil zou zijn, want als ik kijk naar de emails via de website van proximus is het daar dat de mails in de spam terecht komen, dus het gebeurd niet als je ze binnentrekt via de outlook versie
dat is toch mijn mening, ik ben niet zo technisch aangelegd maar ik kan wel een beetje met de computer werken en enkele problemen oplossen, soms wel wat zoek maar het lukt toch meestal, Dus ik denk dat het probleem toch echt bij proximus mail ligt. aangezien het bij velen gebeurd. Er zal wellicht wel iets gedaan zijn aan de vele vervelende mails van verdachte afzenders en nu is teveel mails die als spam aangezien worden. Maar zolang je ze kan zien, als het is via spam. Natuurlijk mag je niet aangeduid hebben als optie, direct wissen van de spam, want dan heb je natuurlijk een probleem.
Maar volgen ik hier kan uit afleiden uit wat er al gepost geweest is zou het enkel zijn als je met POP werkt en niet als je met IMAP werkt in je mailprogramma (zoals outlook mailprogramma of ander mailprogramma)
Reputatie 5
Badge +2
mijn inkomende is imap.skynet.be
en uitgaande relay.skynet.be
Ja dan zal het niet uitsluitend bij POP voorkomen dan, zoals hier eerst gedacht werd.
ook dacht ik dat het alleen met POP was omdat het bij mij met IMAP instelling nog niet voorgevallen is!
(al zou dit ook moeilijk te verklaren zijn dat het dan niet bij IMAP zou voorvallen)
Reputatie 4
Badge +2
Toch vermoed ik dat het om een POP probleem gaat. Dan worden de spam-mails sowieso niet gedownload.
Bij IMAP worden immers alle mappen gesynchroniseerd op alle apparaten waarop het Imap-account is ingesteld. Bij sommige mailprogramma's kan je wel nog kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven.


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen iedereen,

Momenteel is ons IT team hiermee bezig. We hebben meerdere meldingen binnengekregen en het onderzoek is bezig.
Zij doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Grtjs,

Charlotte
Sinds meerdere weken markeer ik knarsetandend elke spam e-mail die binnenkomt (een dozijn per dag), steeds van dezelfde afzenders, steeds over hetzelfde onderwerp. Ik markeer ze als spam, maar niettemin blijven ze mijn mailboxen binnendringen.
Nu komen sinds enkele dagen mijn niet-spam e-mails in de spam terecht, terwijl de echte spam vrolijk verder in mijn inbox komt.
Ik lees dat het spamprobleem reeds maanden aansleept bij Proximus. Nu wordt dit het volgende probleem dat "bekend is en waar ze aan bezig zijn"?
Wat wordt het volgende?
mss Interessant om weten is of je met je mailprogramma met IMAP of met POP werkt?
Het probleem is niet IMAP of POP, maar wel dat heel normale mails plots altijd in Spam of Junk mail terechtkomen waar ze niet thuishoren ipv in de Inbox.
Het enige verschil is:
  • met POP zie je ze niet verschijnen omdat de map Junk mail en/of Spam niet weergegeven wordt.
  • Met IMAP zie je ze wel verschijnen maar staan ze onterecht in Spam of Junk mail waar ze niet thuishoren.
Proximus moet dus dringend zijn spamfilters gaan (her)bekijken, want heel veel rommel komt wél in de inbox terecht, andere 'normale' mails komen in Spam en riskeren verloren te gaan wanneer je niet aandachtig bent.

Reageer