Skip to main content
Bij openen van een opname komt de melding "Server fout. Deze media is niet beschikbaar. Probeer later opnieuw."

Klinkt als een fout in de proximus servers. TV kijken lukt wel.

Is er op de proximus site ergens een overzicht met gekende problemen in een bepaalde regio en de verwachtte duur van de problemen ?
kijk eens of het lukt door de decoder te herstarten (stroom even onderbreken met schakelaar achteraan of netstekker uittrekken even uittreken)



Als dat niet lukt: 2de methode :


    het volgende proberen:
  • Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
  • Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
  • Wacht to de modem volledig is herstart (3-4 min), DSL Ledlampje moet continu blijven oplichten
  • Decoder terug aansluiten en opstarten
    En nu zien of het probleem eventueel opgelost is.

Hierna is het probleem inderdaad verdwenen. Bedantkt !

Bizar is dat TV kijken wel lukte.
Ik had dit probleem ook met een opname. Ik had al decoder en modem gereset, maar zonder resultaat.

Ik had dit via Facebook gemeld en kreeg het antwoord: Bepaalde opnames zijn niet uitgevoerd door een probleem op ons netwerk. Spijtig genoeg kunnen we deze opnames niet recupereren. Het is wel mogelijk om de uitzending te bekijken via TV-Replay (indien mogelijk op dat kanaal). Onze excuses voor het ongemak.
Ik heb hetzelfde probleem sedert een aantal dagen.

Heb eerst alles opnieuw opgestart van bij de modem - wifiversterker - decoder.

Decoder liep helemaal vast op de update van Pickx.

Inmiddels een nieuw model modem ontvangen - installatie prima verlopen.

Maar ik kan nog steeds geen opnames bekijken.

Telkens dezelfde melding “server probleem....”



Op tablet kan ik ook geen opnames bekijken.



Is er misschien een algemene storing?



TV kijken lukt perfect
Diane,



Welke opnames kan je bvb niet bekijken?

Kan je me enkele voorbeelden en tijdstippen doorgeven aub?
Do 26/9 17.45 het geheime leven van de hond npo2
Ter info: pas maandag komt hier iemand van proximus terug langs op het forum om je hierbij verder te helpen.



NB: voor technische problemen kun je wel altijd terecht in het weekend op het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk (voor administratieve problemen niet op zondag).
@diane.swinnen



Kan je na een herstart van je decoder (bij de tv) en bbox (modem) de opname van NPO2 bekijken?



Je mag je klantnummer even toevoegen op je profiel aub.





Geert
Ik heb alles opnieuw opgestart van fibermodem naar de modem - PLC en decoder.

Nadat ik deze procedure 3 x heb uitgevoerd is nu alles in orde.

Kan ook de oudere opgenomen programma's terug bekijken



Dank voor alle hulp hier.



Diane
@diane.swinnen



We zullen het nodige hiervoor doen.

Je mag je klantnummer toevoegen aan je profiel aub.



Geert

Reageer