Vraag

Proximus plant zelf opnames, en hardnekkig


Reputatie 4
Badge +1
Buiten de feiten dat opnames in 50%van de gevallen ergens of op meerdere plaatsen vastlopen, en buiten dat "uitgesteld kijken" (pauseren) het vervolg na enkele tot meerdere minuten een geblokkeerd scherm opleveren..(hiermee hebben we al leren mee leven!!), slaagt Proximus er tegenwoordig ook in om het programma op 5 "Adam zoekt Eva", telkens bij de geprogrammeerde dingen te zetten, ofschoon we het zelf NOOIT hebben geprogrammeerd om op te nemen. Zelf daarstraks nog vastgesteld: programma wissen uit de "geprogrammeerde lijst", en 5 minuten later staat het er terug in .... ( en ja, we hebben de decoder en modem al afgezet (220 V eruit) en herstart, dat doen we zelfs meerdere keren per dag als opnames vastlopen in poging die toch volledig te kunnen zien)

Nu verwacht ik vanwege Proximus hiervoor geen oplossing, het is de zoveelste rariteit (of onbekwaamheid van hun ingehuurde would-be programmeurs), en zal ook het laatste niet zijn zekers.

This topic has been closed for comments

40 reacties

Allee niks nieuws onder de zon, "nieuwe software" == "nieuwe bug" ☺️
Reputatie 4
Badge +1
Laatste stand van zaken
................ Jaja de Adam zoek Eva is er weer ongevraagd en ongepland !!, en dat ondanks alle "tips" van de specialisten hier :-)
Zullen er maar mee leven zeker, tot....;
Reputatie 7
Badge +4
Fonz, je hebt deze opname al gewist dan waarschijnlijk want ons engineering team vind vind geen 'adam zoekt eva'. Ze hebben de cache op je decoder gewist en je decoder ook even laten herstarten. Kan je dit even opvolgen.
Moest je dit probleem nog ondervinden, kan je de opgenomen aflevering even laten staan en ons een seintje geven? Als ze inloggen op je decoder dat ze deze opname kunnen terugvinden.
Grtjs, Charlotte
Hallo Charlotte,
Kun je ook zelf de cache op je decoder ledigen op één of andere manier?
Grtjs, Martin.
Reputatie 7
Badge +4
Martin, wij kunnen dit ook zelf niet, dit kan enkel door de mensen van het engineering team worden gedaan. Grtjs, Charlotte
Ok Charlotte, Dat weten we dan ook al weer ☺️
Bedankt,
Grtjs Martin.
Reputatie 4
Badge +1
Laatste stand van zaken:

Nu wordt plotseling heel de serie van "koken met MAX" van nederland geprogrammeerd. Hiernaar zelfs nog nooit gekeken, laat staan geprogrammeerd voor opnemen.
Gewist (alle afleveringen), uurtje later staat alles er terug op !!! (weer gewist uiteraard, vrouw heeft geen tijd om "onderonsjes" met medewerkers van Proximus te spelen !
Ik geef deze melding enkel en alleen om te bewijzen dat die planningen gebeuren door proximus (syteem) zelf, en niet door ons, en ondankls alle resetten en herstarten van modems en toebehoren (dé mirakel oplossing van proximus..., was het maar zo simpel hé ).
Nog een mooi nieuwtje: na wissen van bekeken opnames, komen deze terug in het gebruikte scherm, met melding opnemen? In de algemene lijst (nieuw opgevraagd ) van de opnames staat het er niet meer in (wat wordt er toch gerommeld in de menus ???) Is wel verwarrend, want er wordt de indruk gegeven dat de opname nog bestaat, enkel de optie wissen is vervangen door opnemen (hoe dat ook nog zou kunnen na enkele dagen...???)
Reputatie 7
Badge +4
Fonz, vorige keer had ik gevraagd of het mogelijk was om niets te wissen. Als je gaat wissen kunnen mijn collega's van engineering helaas ook niets localiseren.
Kan je ons een seintje geven als je het probleem ondervind en vervolgens alles laten staan tot we het hebben kunnen bekijken en doorgeven?

Bedankt

Mvg

Charlotte
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Charlotte.D

Na de perikelen van geblokkeerd of verwijderd account, en terug in dienst stellen Fonz account, hier het verdere verloop.
Gisteren: "automatiscch" opgenomen prog: Canvas , "lentebeelden"
tot vanmorgen was dit het enige, maar nu vanavond zijn er nog wat automatisch bijgekomen (en leg dat maar eens uit hé !!)

op 11 april werd er opgenomen (we zijn nu 2 Mei !!) : popup-Rechtbank op 3 VTM
op ? werd opgenomen "The Showslack Redention (film)"
op 22 april om 00:43 werd opgenomen "Motive"
op 29 april werd opgenomen "Killer post" van kanaal 7, een serie van 3 afleveringen
Geen enkel van die opnames was gisteravond of vanmorgen te zien op de TV opgenomen lijst.
Ze staan er nog allemaal op, dus je kan wat spelen om te achterhalen WIE die laten opnemen heeft ( mijn vrouw 100 % niet, Ikzelf via PC , zeker niet , want PC kan geen TV overal meer spelen op mijn verouderde Windows en niet erkende browsers (zelfs niet op de erkende Firefox of Chrome, want men gaat er van uit dat iedereen windows 10 heeft !)

veel geluk ermee 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgespeeld naar het engineering team. Zij kijken dit zo snel mogelijk voor je na. We houden je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +4
Fonz, Mijn collega heeft het nagekeken en ziet wel degelijk dat de programmatie gebeurd is vanop de decoder in de woonkamer.
Hij ziet wel enkele fouten op de opnames op de harde schijf. Kan je allereerst eens proberen ze te verwijderen en er terug in te steken ? In volgende link vind je de uitleg hoe je dat kan doen : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_no_pause/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/kunt-u-niet-pauzeren-als-u-tv-kijkt.html.
Indien dat niet helpt, kunnen we best je decoder omwisselen, maar dan ben je wel de opnames die op de harde schijf staan kwijt. Die kan je dus best toch eerst proberen te bekijken.
Ter info: Ik denk dat Fonz de harde schijf al er eens uitgeswapt heeft want ik had dit in het begin van deze post al eens voorgesteld.
Reputatie 7
Badge +4
Dat had ik inderdaad gelezen, maar er is nergens door Fonz geantwoord dat hij dat al gedaan heeft ook. Vandaar dat ik het nog eens voorstel, zeker nu er fouten ontdekt zijn op de CPVR opnames door engineering.
Reputatie 4
Badge +1
@Hadewych
"Fonz, Mijn collega heeft het nagekeken en ziet wel degelijk dat de programmatie gebeurd is vanop de decoder in de woonkamer. "
--------------------------------------------
OK , dus.....
Leg mij eens uit: eergisteren stonden die opnames er NOG NIET OP (1mei)
gisteren , dus een dag later (2 mei) staan die er op, EN ZIJN 2 TOT 3 DAGEN of zelfs VEEL LANGER (11 april !)TEVOREN OPGENOMEN (zogezegd), en dat zou door ons gebeurd zijn. Je voelt toch zelf dat dit gewoon niet kan !!! Je kan toch geen programmas opnemen 10 dagen of 20 dagen met terugwerkende kracht !!??? En neen , die staan ook niet op onze harde schijf, maar op de servers van Proximus (we kunnen zien wat er op de HD staat in afzonderlijke optie) Zal voor alle zekerheid ook dat nog eens checken.
Ik zal voor ale zekerheid de harde schijf er eens uitnemen en terug plaatsen, maar voor mijn part zitten er al langer "beestjes" in die decoder zoals warm opstart met ontbrekende kleuren en geen geluid, waarbij het volstaat om even een zender hoger of lager te kiezen en alles OK. Daarbij beweegt dus niets, dat slechte kontakten enz kan verklaren, OF je trekt even de HDMI uit, om het even, aan TV of aan decoder, en plots is beeld en geluid OK, en dat geburt bij zenders die speelden voor de uitschakeling (softwarematig) en ook gekozen bleven na het terug inschakelen (ook softwarematig via afstandsbediening)
Reputatie 4
Badge +1
Laatste stand van zaken 04-05-2019
Ik heb nogmaals de Harde Schijf uitgenomen en teruggeplaatst (even kontakten gekuist met pluisvrij doekje), en alles gerstart.
Nagezien. Op de harde schijf stonden een pak méér opnames dan wat we gewend waren, onder andere de series van 11,12 en 29 april, en Lentebeelden (29 april) , (maar op 1 mei nog nergens te zien waren in opnamelijst!!), en enkele opnames op de servers , maar de recentste.
Mijn vrouw vraagt zich al een tijd af, waarom de "rec" oplicht 'snachts na het afzetten van de TV en softwarematig de decoder afzetten, terwijl ze 'snachts geen enkele planning van opnemen heeft.
(Pompt Proxiumus op dat ogenblik programmas naar onze HD ??, welke origineel op server stonden wegens overlap in tijden ?... is maar een gissing, maar wat neemt recorder dan op als we niet kijken en er op die tijd geen opnemen gepland is ...)
Heb nog eens alle niet-gewenste opnames gewist, ook op de HD , en zullen nu eens afwachten.