Vraag

Proximus plant zelf opnames, en hardnekkig


Reputatie 4
Badge +1
Buiten de feiten dat opnames in 50%van de gevallen ergens of op meerdere plaatsen vastlopen, en buiten dat "uitgesteld kijken" (pauseren) het vervolg na enkele tot meerdere minuten een geblokkeerd scherm opleveren..(hiermee hebben we al leren mee leven!!), slaagt Proximus er tegenwoordig ook in om het programma op 5 "Adam zoekt Eva", telkens bij de geprogrammeerde dingen te zetten, ofschoon we het zelf NOOIT hebben geprogrammeerd om op te nemen. Zelf daarstraks nog vastgesteld: programma wissen uit de "geprogrammeerde lijst", en 5 minuten later staat het er terug in .... ( en ja, we hebben de decoder en modem al afgezet (220 V eruit) en herstart, dat doen we zelfs meerdere keren per dag als opnames vastlopen in poging die toch volledig te kunnen zien)

Nu verwacht ik vanwege Proximus hiervoor geen oplossing, het is de zoveelste rariteit (of onbekwaamheid van hun ingehuurde would-be programmeurs), en zal ook het laatste niet zijn zekers.

This topic has been closed for comments

40 reacties

Deze serie hing inderdaad vast bij jouw opnames. Ik heb dit dan ook geannuleerd.

Mocht dit probleem zich toch nog herhalen, kan je dit dan hier melden zonder eerst de serie te verwijderen? Alvast bedankt daarvoor.
Reputatie 4
Badge +1
Nu nog straffer ! ... SERIE hing vast aan mijn opnames !!??
Ten eerste bij de programmering staat nergens dat het een serie is, enkel een enkelvoudige opname. Een serie is nooit gepland geweest... hoe komt die daarin ?.
Blijken nu ook de menu's al niet meer juist (dat je niet ziet dat er een serie is gepland ?) Bij planning staat er een enkelvoudige programmatie van enkele dagen vooruit zelfs !.
Mijn vrouw heeft zelfs de programmas-lijst of hoe heet je dat , voor dagen vooruit geraadpleegd op 5, en nergens staat daar bij Adam Zoekt Eva een indicatie dat die zou gepland staan (voor zover de programmalijst toelaat in toekomst.
Als we nu al moeten de medewerkers inschakelen om te zien of we al dan niet iets geprogrammeerd hebben, dan zijn we mooi geëevalueerdbij Proximus moet ik zeggen...
In ieder geval bedankt voor iets dat we zelf hadden moeten kunnen oplossen....
Reputatie 7
Badge +3
Fonz kan u de decoder resetten? Via onderstaand link ziet u hoe u dit doet. Groeten Els

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 4
Badge +1
Beste Els, en anderen
De decoder werd gereset volgens uw link ( er staat wel onzin in de methode voor de V5, zoals "druk de knoppen ^ en TV tegelijk in aan voorkant", terwijl dat helemaal geen knoppen zijn, maar aanraakvlakjes, soit, ook de tekst die er staat wordt niet getoond, ondanks 2x de procedure te hebben gevolgd), In het filmpje spreekt de demonstrator ook van de knopjes indrukken (?)
Maar belangrijkste : rarara.... ondanks UW ingrepen, stond er vandaag terug Adam Zoekt Eva gepland !!!!!! ?????, Door vrouw uiteraard geannuleerd, NIET de serie, (geen melding van serie !), maar de opnameplanning zelf.( Vrouw wist niet van uw vraag om niet te verwijderen, maar te wachten tot na melding aan jullie)
Morgen herhaal ik die methode nog eens (of enkele keren) in de hoop die "Hello DRA " te zien te krijgen (bij mij was het enkel Hello+ en Hello ++), en dan zien we wel of die Adam zoekt ... er nog op komt.
PS: mogelijk ook eens vermelden wat je met het knopje "reboot "aanvangt aan de achterzijde, of mag ik dat zelf uitvissen ?
Fonz, welke decoder heb je mss, want op mijn v5-compact zie achteraan bij het verzonken knopje "reset" staan.
Reputatie 7
Badge +3
Fonz Hou je ons op de hoogte?Groeten Els
Reputatie 4
Badge +1
@Martin,
Als je GOED LEEST, weet je dat het over een gewone V5( mét harde schijf) gaat, géén compact, en op het filmpje van de V5 zie je ook duidelijk dat er bij dan verzonken knopje "Reboot" staat
@ElsJ
Vandaag nogmaals 5 keer gepoogd om de procedure te volgen, maar wat ik ook doe, na wake-up+ komt er steevast hello en hello+, test hdd enz als bij een gewoon afzetten en terug op met de netschakelaar. Of moet ik toch echt de plastic "indrukken" in plaats van aanraken ?? 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Fonz u dient de toetsen in te drukken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5
ik had inderdaad niet gelezen dat het een V5 was, maar dan is dit verzonken knopje gewoon om te resetten net als de v5-compact dan (waar normaal gezien alle verzonken knopjes voor dienen 😉 !)
Een reboot (heropstarten) is trouwens alleen de stroom even onderbreken.
Reputatie 2
Badge
Buiten de feiten dat opnames in 50%van de gevallen ergens of op meerdere plaatsen vastlopen, en buiten dat "uitgesteld kijken" (pauseren) het vervolg na enkele tot meerdere minuten een geblokkeerd scherm opleveren..(hiermee hebben we al leren mee leven!!), slaagt Proximus er tegenwoordig ook in om het programma op 5 "Adam zoekt Eva", telkens bij de geprogrammeerde dingen te zetten, ofschoon we het zelf NOOIT hebben geprogrammeerd om op te nemen. Zelf daarstraks nog vastgesteld: programma wissen uit de "geprogrammeerde lijst", en 5 minuten later staat het er terug in .... ( en ja, we hebben de decoder en modem al afgezet (220 V eruit) en herstart, dat doen we zelfs meerdere keren per dag als opnames vastlopen in poging die toch volledig te kunnen zien)

Nu verwacht ik vanwege Proximus hiervoor geen oplossing, het is de zoveelste rariteit (of onbekwaamheid van hun ingehuurde would-be programmeurs), en zal ook het laatste niet zijn zekers.

als je het dan al zelf zegt, versta ik het eigenlijk niet waarom je hier nog klant bent? In ieder geval ik heb dat nog nooit voorgehad. en mijn decoder staat zo goed als vol. 2% vrij en 67 opnames.
Reputatie 7
Badge +3
meteoblue uw vaste lijn is in orde en u heeft de laatste firmware op decoder staan. Groeten Els
Reputatie 2
Badge
meteoblue u vaste lijn is in orde en u heeft de laatste firmware op decoder staan. Groeten Els

Ja, weet het dan ook niet hoe het komt. Dan maar werken met die oude versie zeker?
Reputatie 4
Badge +1
@ElsJ
Nogmaals ER STAAN GEEN KNOPJES OP vooraan de decoder, behalve de ON links, dat is een mechanisch drukknopje, de ^ en tv en v , zijn sensoren, die reeds op 5 mm afstand activeren GEEN KNOPPEN ook al staat dat in de uitleg ( ik zou niet weten hoe een plastic plaat met enkel symbolen op in te drukken hoor !) Ik gebruik die "toetsen" regelmatig om van zender te wijzigen als de afstandbediening bij de zetel ligt, dus weet perfect dat het sensoren zijn .
Heb zekers 6 keer de procedure gedaan, maar er komt nooit Hello DRA / StartDRA op , zelfs al vestgehouden tot de controle van de HDD, of losgelaten zodra Waking up + (zoals voorgeschreven) en alle mogelijkheden van wachten om terug los te laten. Zelfs al een de "reboot" achteraan ingedrukt en dan terug de hoofdschakelaar terug aan (procedure van de V5Compact) maar ook dat geeft gewoon geen verschil met de spanning afzetten en terug aan na 15 seconden, of mag ik echt pas 4 seconden wachten tussen het uitzetten achteraan en terug inschakelen ???(heb ik trouwens ook al geprobeerd)
Reputatie 4
Badge +1
@meteoblue
Ikzelf zou al lang geen klant meer zijn, ware het niet dat mijn vrouw beslist méér dan 2 gelijklopende of overlappende programma's wil kunnen opnemen.(en dat ook doet)
Geloof mij, die drang is groter voor haar dan al die miserie met Proximus.
Zo , dat raadsel is voor jou ook weer opgelost.
Fonz, ik ben niet meer 100% zeker maar dacht hier ooit ook eens gelezen te hebben dat er ook bij iemand een probleem was met de reset procedure van zijn V5 en dat het in orde gekomen was nadat hij de HDD links aan de zijkant eens in en uit geswapt had, was het toeval of niet, dat weet ik ook niet, maar ik wou het je toch meegeven en is het tenslotte aan u of je het eventueel al dan niet wilt uitvoeren.
In ieder geval die procedure om de v5 te resetten moet normaal probleemloos werken want ik heb ze mijn pa al dikwijls zien uitvoeren vroeger.
Reputatie 7
Badge +4
Wat is het probleem exact want er zijn ondertussen een paar posts van u ivm tv?
Reputatie 4
Badge +1
@HadewychT
Het probleem WAS, dat er ongevraagd opnames gepland werden en terugkwamen(Adam zoekt Eva)
- het was zogezegd een SERIE, terwijl er een gewone opname gepland was op onze info terzake
- die serie was zogezegd gekoppeld aan ons account
- die serie werd zogezegd verwijderd door WenzelR, maar kwam toch terug
- daarna vroeg ElsJ om de decoder "hard " te resetten via de procedure ( van link) voor de V5
- die procedure werkt niet bij mij (bovendien probeert men mij "niet bestaande druktoetsen te laten indrukken" , en als ik zeg "het zijn aanraakvlakjes " herhaalt men om toch die TOETSEN IN TE DRUKKEN
Dus probleem is: geen reset mogelijk zoals op link mij gegeven en filmpje dat er bij staat voor de V5 ( NIET de compact !!!, maar de gewone met een HDD schijf) Moet die schijf er eventueel uit om die reset te doen lukken ? Worden die aanraakvlakjes gescand tijdens de opstart ?
--- mogelijk weet jij hoe die decoder te resetten (voor zover dit met het originele probleem zou te maken hebben )
Reputatie 7
Badge +4
ho fonz
via volgende link vind je de manier terug hoe je een v5 reset


https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
waar je wel moet op letten blijkbaar is ook dat je moet blijf drukken tot er "waking up" verschijnt op de display, dan loslaten en zeker niet langer blijven drukken, want dan mislukt de Factory reset!
cf.
Reputatie 4
Badge +1
@Jonathandr
- Is precies dezelfde link als ElsJ mij gaf, en ook daar staat dus knoppen indrukken ( ??)
@ Martin: Heb al zowat alles uitgeprobeerd wat ik kon bedenken, tot de Reboot achteraan + de 2 vlakje aangeraakt houden to wakeup+ verschijnt
( mogelijk was bij lmijn testen nog niet, met vroeger dan de + los te laten , want die + volgt enige seconden later, maar volgens beschrijving moet ik wachten to er" Wakeup+" staat ( zal het nog eens proberen, en als dat inderdaad werkt, wordt het hoogtijd dat die beschrijving (link-) eens aangepast wordt aan de realiteit 🙂 )
@Algemeen: die Adam zoekt... tot nogtoe niet meer verschenen (hout vasthouden....),
maar het vastlopen om de haverklap is nog steeds aanwezig in opnames en gepauseerde weergave (uitgesteld kijken), als is het nu zo, dat na enige tijd( 5 a 6 minuten schat ik) het wachten uitvalt en je terug op startscherm zit, waarbij je dus eerst op TV moet drukken voor volledig scherm, en dan terug kan proberen wat je wil.
Reputatie 4
Badge +1
Laatste testen decoder hard-reset V5 (en gelukt)

Na uittesten blijkt dat de" ^"en "TV" vlakjes maar net mogen aangeraakt worden
tot de tekst "Waking Up+" verschijnt, maar ook géén seconde langer
want dan krijg je een "normale reboot"
Je krijgt dan inderdaad als volgende stappen Hello DRA, en dan Start DRA, en een heel reeks testen , die je op de decoder ziet voorbij scrollen, zoals IP adres van decoder, de sotware die gezocht wordt bi!j Prox, en geladen wordt in 100 blokjes, getest, en dan weggeschreven, en daarna een "normale reboot"

Wat was eerste dat ik opmerkte???, jawel, de Adam zoekt eva, stond terug op de planning !!!.
Verder is er géén verschil met vroeger. Enkel uren later toen tv en decoder terug opgezet werden (afstandbediening) was er (weer eens) géén geluid, en het beeld was paars. ( dit komt terug goed door gewoon via afstandbediening , gewoon één kanaal hoger of lager te kiezen, dus heeft zeker géén mechanische oorzaken zoals slechte kontakten in kabels of wat ook. Ook de Hdmi kabel even los en terug in , zowel aan decoder als aan tv zijde geeft terug goed beeld met geluid, maw , het zit ergens in de detectie van wat er is aangeloten op de decoder. Deze "fout" is er al meer dan een jaar, eigenlijk al bijna van begin dat we digitale tv hadden, maar vorige tv had ook opstartkuren, waardoor we ook deze fout aan TV zelf toewezen. Sinds de huidige TV is het duidelijk dat het niet aan de TV zelf ligt.
Waarom deze uitleg ?: mogelijk heeft er iemand iets aan. Tenzij een andere decoder proberen zie ik géén nuttige mogelijkheid , maar daarbij loeren ook de nodige problemen van verzending, registreren/ de-registreren van decoders, terugsturen van oude decoder enz... (lees forum maar eens na hierover). DUS , we leven ermee verder zolang het kan, en tot vrouwlief het "meer-dan-twee opnames tegelijkertijd" wil opgeven (en we dus naar telenet kunnen )
Gelieve ook uw handleidingen aan te passen, voor die TIJD dat je de ^ = tv mag aanraken tijdens reboot , als je DRA wil !, en spreek daar niet van "knopjes indrukken" als er geen knopjes zijn .
Dus klopt wel degelijk dan zoals het beschreven werd hier :
>
https://sites.google.com/site/inttvtf/home#FactoryResetV5
Reputatie 4
Badge +1
@Martin
U mag dan 100 % gelijk hebben in uw verwijzing. Dat heeft niks te maken met het feit , dat via de link van Proximus mederwerkers , die uitleg moet juist en ondubbelzinnig zijn. ( als je nu al moet gaan zoeken bij derden om een juiste uitleg te geven ????
Dat had ik ook niet bedoelt, ik bedoelde alleen maar dat uiteindelijk die uitleg toch klopte met wat jij ervaren hebt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ondertussen op mijn V5 (HDD) interface versie NTE_91.54.6.14 binnengekregen. Wat het effect is, nog geen idee...Voornaamste opmerking: als je op de decoder naar een opname gekeken hebt, en die daarna verwijdert, blijft die daarna in de lijst van opnames terugkomen, maar als je daar dan nog eens op "kijken" klikte, verdween ze uit de lijst. Nu blijkbaar niet meer, maar moet je ze nog een 2e keer verwijderen...