Vraag

Proximus pickx op smart TV?

  • 28 September 2019
  • 4 reacties
  • 7228 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb eigenlijk nog maar net Proximus pickx ontdekt op de computer en heb er op vakantie veel nut van gehad door mijn laptop te koppelen aan een TV.

Maar ik vroeg mij ook af of dat ook kan zonder laptop en met een smart TV?

Op mijn smart TV heb ik wel toegang tot een Netflix app en een heleboel Tv-zender apps maar geen Proximus pickx. En ik vind niet hoe ik daar apps kan toevoegen. Ook op de proximus website vind ik geen informatie, alleen voor tablets en smartphone.

Mijn vraag m.a.w. is: bestaat de Proximus pickx voor smart TV? En zo ja, hoe kom ik eraan? En zo nee, waarom niet?!

This topic has been closed for comments

4 reacties

Mijn vraag m.a.w. is: bestaat de Proximus pickx voor smart TV? En zo ja, hoe kom ik eraan? En zo nee, waarom niet?!
  • bestaat de Proximus pickx voor smart TV: ~nee~
  • zo nee, waarom niet? : Dit antwoord laat ik aan de proximus medewerkers over als ze morgen terug op het forum langs komen.
Zie ook als bijkomende uitleg van proximus >>
Om alvast al enkele toekomstige vragen te beantwoorden:
  1. Live tv kijken via Android tv box: Wanneer zal dit worden geimplementeerd? Momenteel kunnen we hier nog geen exacte termijn op kleven. Maar we houden jullie via deze weg als deze lancering is voorzien! 😉
  2. Zal dit mogelijk zijn op alle Android TV toestellen? Dit zal mogelijk zijn op de V7 decoders evenals op bvb: Nvidia Shild TV).
  3. Voor welke klanten zal dit mogelijk zijn? Dit zal voorlopig enkel voor Familus, Tuttimus en Epic klanten zijn.
  4. Zullen alle zenders beschikbaar zijn? Ja
  5. Wat met Apple TV? Momenteel hebben we hier nog geen informatie over.
_
Reputatie 6
Badge +3
Als je TV op zelfde netwerk staat (router wifi of bekabeld ) dan kan je met Android smartphone je tvapp casten naar de tv.

In principe heb je dan ook geen decoder nodig, alleen zijn er met de app wel minder zenders beschikbaar
Het is wel zo dat er hier al verschillende in het verleden de vraag gesteld hebben om het via een app op hun smart tv te kunnen doen, wat ook logisch is omdat het casten toch nog altijd een omweg is, die ik nu ook noodgedwongen moet gebruiken om het op mijn tv te krijgen via mijn laptop/Android- of -iOS smartphone!
Als er ooit een app voor smart TV's uitkomt zal het wel de zelfde beperking zijn dat er minder zenders beschikbaar zijn dan via de decoder zelf.

MSS in de toekomst wel een TV app voor de smart TV's aangezien er nu al door sommigen beweerd wordt dat de V7 de laatste decoder zou zijn! (spijtig genoeg geen officiële bevestigingen, dus nog gebaseerd op geruchten....)
Reputatie 1
Bedankt Martin en Frank, voor jullie snelle reactie. Dan weet ik al dat ik niet moet blijven zoeken naar iets wat niet bestaat.

Al vind ik het wel een beetje een gemiste kans en hoop dat Proximus er wat vaart achterzet om het voor smart TV's ook in orde te krijgen. Want zo verlies je toch kijkers aan Netflix wat wel gemakkelijk gaat via apps op smart TV's. Het casten is een noodoplossing maar niet voor mensen die niet zo vlot met technologie omkunnen..