Beantwoord

Proximus abonnement

  • 19 July 2019
  • 6 reacties
  • 506 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Ooit toen de dieren nog spraken kochten we een abonnement bij ik denk eerst de RTT, dan Belgacom en vervolgens Proximus. De diensten veranderden en verbeterden, en de prijzen stegen mee. Toen ik boven 100 euro per maand ging besloot ik mijn smart15 gsm-abonnement op te zeggen en te veranderen in een prepaid-kaart bij Orange (dat kost mij 15 euro per jaar ipv 15 euro per maand). Ik heb nu
- vaste telefoon met aanduiding van de nummer van de oproeper. Gratis bellen "buiten de diensturen".
- internet Maxi die mij een verbruik mogelijk maakt van 750 GB waarvan ik er hoogstens 30 gebruik. Ik heb ook "overal Wifi" als er ter plekke Wifi is natuurlijk, probeer maar eens aan de belgische kust of in de ardennen. Ook mail is er uiteraard bij.
- TV met TV Replay en een Kadofilm (waar ik nooit naar kijk). Ook Belgisch voetbal voor 11.95 euro.

Op mijn factuur staat er een pack "Familius" met decoder en modem inbegrepen : 67 euro
Als Opties worden vermeld : voordeelpak slimme diensten en belgian sport : 16.94 euro

Nu blijkt :
dat belgian sport niet meer geleverd wordt (heb wel betaald toen er geen voetbal was) en zal vervangen worden door international sport (waar ik geen behoefte aan heb). Dat wordt dan wat duurder. Goedkoper is het nooit geworden. Zo ga ik weer stilaan naar de 100 euro per maand. En dan moet ik nog dikwijls mijn vrouw aansporen om buiten de diensturen te bellen.

Mijn vragen :
- wordt dat belgian sport automatisch vervangen door international sport, of moet ik dat bestellen als ik dat wens?
- kan voor internet (zoals voor de telefoon) niet gewoon gefactureerd worden in functie van het verbruik. 750 Gbytes kosten bvb 40 euro en een verbruik van 30 Gbytes kost dan 1.6 euro.
icon

Beste antwoord door AntonellaD 19 July 2019, 13:11

Bekijk origineel

6 reacties

Ter info: (in afwachting van een reactie van iemand van PX)
hier loopt ook een thread ivm belgian sport
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/belgian-sports-wordt-all-sports-vanaf-midden-februari-2020-47774/index1.html#post628447
Reputatie 7
Badge +3
Dag Cvanloon,

Vanaf 1 juli zullen Belgian Sports-kijkers genieten van de inhoud van All Sports aan de prijs van hun Belgian Sports (= € 11,95) of aan de prijs van hun International Sports (= € 11,99). Deze korting van € 5/maand blijft geldig tot februari 2020. Daarna wordt de prijs € 16,99 per maand (met de mogelijkheid tot korting € 2 als je een compatibel pack hebt).
Meer info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_foot/particulieren/producten/proximus-pickx-tv-opties/sportaanbod.html
en
https://www.proximus.com/nl/news/Proximus-kicks-off-the-new-sports-season-with-a-broader--simpler-sports-offer.html

Helaas bestaan de tarieven volgens het verbruik voor het internet reeds jarenlang niet meer. Je kan altijd een kijkje nemen op onze website naar de alternatieve packs als deze voor jou interessant zijn:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/producten/packs/packs/andere-pack-combinaties.html?rid=box5_other_combinations

Groetjes,
Antonella
Reputatie 6
Badge +2
Dank voor Martin : ik leer daar uit dat ik weer onnozel geweest ben, omdat de belgische voetbalcompetitie twee maanden stil heeft gelegen en ik gewoon heb doorbetaald. Blijkbaar was het ook mogelijke geweest om dat belgisch voetbalabonnement op te zeggen en achteraf terug te activeren aan dezelfde voorwaarden.

Dank aan Antonella. Kan ik nu aan Proximus niet gewoon vragen dat ze mijn belgisch voetbalabonnement voor twee maanden terugstorten? Misschien een kredietnota?
Wat ik gewoon wil zeggen is dat mijn proximusabonnement altijd maar duurder wordt, en dat ik een aantal dingen krijg die ik niet nodig heb en ook niet echt gevraagd heb. Ik denk dan aan een gratis film elke maand, 750 Gbytes voor internet daar waar ik er maar 30 gebruik, nu zadelt men mij op met een all sport met allelei soort dingen die mij niet interesseren. En ben ik binnenkort mijn klantenpunten kwijt en in de plaats krijg ik een loterij. Met die klantenpunten kon ik ten minste nog gratis telefoneren tijdens de diensturen. Men geeft dan altijd de indruk dat alles beter wordt (zoals bvb "vanaf 1 juli genieten van ....) , eigenlijk wordt het gewoon allemaal duurder.
Reputatie 3
Badge
Je hebt gelijk maar mevrouw de CEO ligt daar niet wakker van; haar interesseert alleen de marktwaarde van Proximus en de aandeelhouders; de klanten zijn braaf genoeg om alsmaar MINDER voor MEER geld te aanvaarden.
Reputatie 6
Badge +2
De marktwaarde en de tevredenheid van de aandeelhouders zijn natuurlijk belangrijke elementen voor een CEO. Of de klanten braaf genoeg zijn : dat weet ik nog zo niet. Maar het is ook niet zo simpel om naar een goedkoper model over te stappen. Ik zou bvb wel willen overstappen naar scarlet, maar dat is allemaal niet zo eenvoudig. En hoe is de reactie bij problemen. Er is ook Telenet, maar die zijn zeker niet goedkoper. TV Vlaanderen is met een antenne : geeft dat wel een goed resultaat en ik moet kabels leggen? Het is eerder schrik om over te stappen naar de concurrentie wat De Croo daar ook over mag beweren. Eigenlijk is men als klant gegijzeld, ik voel het eerder zo aan.
Reputatie 6
Badge +2
Gisteren kreeg ik dan toch via mail het nieuws over de heugelijke gebeurtenis : stopzetten van belgian sport en hoera overschakelen naar international sport. Een commercieler mail heb ik nog niet vaak gezien. Om de prijs te weten van dat international gedoe moet je wel heel ver doorklikken. Antwoorden op die mail gaat niet, zo rekenen ze erop dat er weinig klanten opmerkingen maken over de nieuwe prijs. Ik ga eens ergens mijn licht opsteken om te horen of de gebruikte methode wel wettelijk is. Het is een beetje zoals een brood kopen bij de bakker. Je krijgt er een koffiekoek gratis bij gedurende een week, maar dan koop je een brood samen met een koffiekoek maar het is een euro meer. Is dat geen koppelverkoop?

Reageer