Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 2006 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 5
Badge +2

ok zal ik doen, het kan nooit geen kwaad, als bijkomend actie om het te voorkomen, groetjes en dank voor de info

Enfin alles kan natuurllijk, maar ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, namelijk ik heb Norton en mijn pa bitdefender en wij hebben beide dit probleem toch tot hiertoe nog niet voorgehad als we programmeren vanop de pc/laptop.

Reputatie 5
Badge +2

ja gekeken naar settings, maar dit is om de code van het kinderslot te veranderen, niet om het uit te sluiten, zal eens modem en decoder herstarten, wie weet 

Reputatie 7
Badge +4

heb je gisteren een update moeten doorvoeren of iets gewijzigt ?

Reputatie 5
Badge +2

ik geloof ook niet dat het daar aan lag maar aan die specifieke opnames, want je kon wel de programmatie zien op TV, maar het werd zogezegd enkel opgenomen op de website en niet op TV, en volgens proximus was het een fout melding, maar als dit natuurlijk driemaal gebeurd op twee dagen begin je dan ook vragen te stellen.  Maar zoals ik al zei voorlopig geen problemen meer, zal misschien eenmalig geweest zijn, maar toch alvast bedankt voor de opvolging en de reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik kom nu weer hetzelfde tegen met de film dat ik nu aan het opnemen ben, op vitaya neem ik Christmas with a prince op, 

ik kijk uitgesteld naar thuis en ik kijk op pickx of de film opneemt en alles is ok, als thuis gedaan is zie ik op TV dat dat film niet opneemt en ik neem vlug de rest op maar op pickx staan er niet twee items één zogezegd op de decorder maar dit zie ik niet op TV en de andere die ik later ben beginnen opnemen

toch een raar fenomeen, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt

 

Reputatie 5
Badge +2

Bedoel je een update van mijn computer?  Niet dat ik weet, mijn laatste update dateert van de 11de, anders heb ik niets gewijzigd

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde fenomeen. Ook geen update gedaan.

 

Reputatie 5
Badge +2

nu staat de film die zogezegd opgenomen is op pickx als vervalt binnenkort, die dus begonnen is op 20.35 en die die ik dan zelf beginnen op te nemen op TV die van 21.04 staat er wel nog goed op, dus vanavond eerst beginnen met replay anders mis ik het begin van de film, hopelijk kom ik dit niet meer tegen, als test heb ik de film erna ook opgenomen, en die is goed opgenomen.

heb wel de decoder herstart zonder resultaat

 

op den duur om zeker te zijn zal men het programma er voor en dit er na moeten opnemen !

Reputatie 5
Badge +2

Het is wel raar dat die twee films opnemen werden en dan vermeld staan als te kijken op decoder en op TV zie je niks van de opname, het moet toch ergens opgenomen worden als je dit ziet staan.  

Dit is nu al tweemaal op korte tijd, had ik dit gisteren niet gezien was er ook geen opname gebeurd.

Het is nieuw wat nu gebeurd, zoiets heb ik nog niet tegengekomen.

Ik heb nu al enige tijd de nieuw V5mini, en geen problemen gehad, 

Misschien eens vragen dat er op de volgende werkdag eens gekeken wordt of mijn vorige decoder de V4 met harde schijf wel goed uitgeschreven is.  Je weet niet of het daar soms mee te maken heeft.

Maar ik zou er toch eerder last van gehad hebben denk ik, want ik heb die V5 al van eind augustus.

 

 

dit kun je ook zelf door te bellen naar het gratis nummer 0800 99 696

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

Reputatie 5
Badge +2

ik heb eens het item van kinderslot opgezocht en op proximus staat dat het kinderslot automatisch actief staat en dat je het kunt deactiveren.  Ik ben daar nooit aan geweest omdat het nu voor mij niet nuttig is.  Het kinderslot is wel nuttig dat het bestaat.  Misschien komt dit nog voor de kleinkinderen, is ook wel handig dat je een code moet invoeren voor het huren van films, zo voorkom je missen en kunnen de kleinkinderen ook niet per toeval een film huren.

Enfin dit ter zake, het is juist raar dat dit fenomeen zoals gilbert het noemt zich enkel voordoet op de computer via pickx en niet op de TV.  Niet dat het zo erg is met de code in te vullen kun je film toch bekijken, ik kijk toch meestal op TV, maar toch eigenaardig 

Reputatie 5
Badge +2

Lap weeral zo ver, zojuist de toespraak opgenomen van de koning , was eigenlijk maar om te testen, op één ok vtm zogezegd op decoder, niets te zien op TV, 

hopelijk reactie van proximus, als er weer gewerkt wordt, ‘t is kerstdag voor iedereen

 

 

ja en blijkbaar heeft dan weer niet iedereen dit probleem want ik moet toch geen kinderslot code invoeren, heb je al geprobeerd om te herstarten of resetten als dit een oplossing biedt.

  • Een kinderslotpincode die u gebruikt om toegang te krijgen tot zenders die u beveiligd hebt of om de verschillende configuratiemenu’s te raadplegen.
  • De aankooppincode die u gebruikt om een video op aanvraag te huren of om uw aankopen te bevestigen (abonnement, boeket, Pass, enz.).

Standaard is de pincode 1234, maar u kunt deze zo vaak u wilt wijzigen, deactiveren of heractiveren.

Uw code op de tv-app

Proximus Pickx application

Druk  > Kinderslot. Druk uw code (Standaard is de pincode 1234):

  • Uw pincode wijzigen: druk Pincode wijzigen.
  • Het kinderslot deactiveren: druk Kinderslot.
  • De leeftijd van het kinderslot selecteren: druk Leeftijdsrestrictie.
  • Titels verbergen: druk Verberg ook de titels.

Als het kinderslot op uw tv-app wordt gewijzigd, wordt het automatisch op de decoder gewijzigd.

Als u uw pincode niet meer terugvindt, bel het gratis nummer 0800 99 696 en hou uw klantnummer bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?). Wij zullen uw pincode opnieuw instellen op de standaardcode (d.w.z. 1234).

Reputatie 5
Badge +2

ik heb de decoder herstart, maar er veranderd niets op de computer, ik gebruik niet de app maar de website van pickx, ik kan de app niet installeren (windows)

ik zal wel eens kijken op de tv voor of ik daar iets kan wijzigen, maar daar is het niet nodig

zal wel zien als het niet plots weer verdwijnt zonder iets doen

 

als je in de pickx webversie rechtboven op je inlognaam klikt en dan op instellingen krijg je onderstaande scherm

dan kun je bij 1)  bvb 1234 invoeren om te wijzigen (1234 is de default instelling)
en bij 2) het kinderslot in of uitschakelen 

Reputatie 6
Badge +3

Er moet echt een probleem zijn tussen de synchronisatie tussen wat je instelt via Pickx website en je decoder. Dat dit niet wordt doorgegeven.Voer eens een reset uit van de decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5c De enigste systeemvereisten voor Pickx zijn de volgende: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/tvcomputer

Reputatie 5
Badge +2

zal nog eens moeten kijken want ik heb dit onderste niet zien staan, waarschijnlijk over het hoofd gezien, dank voor de tip laat iets weten

Reputatie 1

Heb kinderslot afgezet maar dit hielp niet.

Bleef blokkeren.

Reputatie 5
Badge +2

ik heb zojuist kinderslot afgezet en probleem is opgelost, dank u martin voor de tip; 

met het herstarten van mijn decoder ben ik nu wel een film kwijt die opgenomen was, al de rest staat er nog op maar de winter’s tale van zaterdag 14 december om 20.25 is verdwenen, lang geleden dat ik nog problemen gehad heb met opnamen, sedert mijn nieuwe decoder de miniV5 geen meer gehad.  Enkel het kleine probleempje met het kinderslot, maar bij mij is het nu opgelost.

blijkbaar helpt dit allemaal niet Cfr. andere posten van TS waar het ook duidelijk naar boven komt dat er iets mank loopt tussen synchronisatie Picks en decoder...

Reputatie 7
Badge +4

Kan je mij even een lijst geven met alle opnames die je in je opnames op je tv terugziet? Dan kunnen wij even overlopen en vergelijken met het netwerk, want ofwel staat je decoder aangemeld op een ander lijnnummer ofwel gaat de decoder niet reageren.

Reputatie 5
Badge +2
op tv kan ik alles zien behalve de toespraak van de koning op vtm, die staat vervalt binnenkort, Christmas with the prince die begonnen is om 8.35 die staat ook vervalt binnenkort, die was ook geprogrammeerd  en ook niet te zien op tv, en de film waarvoor jullie al gekeken hebben winter tales is ook niet te zien op tv
de andere met bekijk op decoder de onderste zijn die ik voor langer dan twee maanden heb gezet voor lange periode, 
dus het gaat dus voorlopig over drie items,  ik heb wel de decoder nog niet gereset

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ik wou dit gewoon proberen uit te sluiten. Troubleshooten is niet altijd eenvoudig. Soms kan dit type antivirus scan problemen opleveren.

@Valencia : Er kunnen ook problemen geweest zijn met die bepaalde server waarop jouw decoder de programma’s of films moet opnemen, deze hebben ook verscheidene harde schijven.Hopelijk kan Proximus nog wat meer uitleg geven.

Reageer