Beantwoord

Panasonic TV

  • 14 January 2019
  • 30 reacties
  • 1313 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties
Via afstandsbediening Panasonic TV, kan ik source instellen (HDMI 1 - HDMI 2 enz).
Dit lukt echter niet via de knop EXT op de afstandsbediening van Proximus.
Kan ik dat op een of andere manier wel instellen?
Bedankt!
icon

Beste antwoord door Martin 15 January 2019, 15:22

Bekijk origineel

30 reacties

En werkt het ook niet terwijl je de knop "TV-mode" blijft indrukken en dan op "ext" drukt en vervolgens met de pijltjes toetsen naar de source van je keuze gaat (dan pas de "TV-mode" terug loslaten)
Bedankt!
Helaas, werkt niet.
Nog andere mogelijkheden aub?
en als je opnieuw begint van nul
- resetten van de Prox remote
- dan terug universeel maken van prox remote

PS: heb je al eens met nieuwe batterijtjes geprobeerd
resetten= https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/uw-afstandsbediening-resetten.html
universeel maken= https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
functie kopieren naar prox afstandsbediening=
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html
Hallo,
Heb dit helemaal doorlopen, alles werkt behalve de knop ext. Als ik die nu indruk dan krijg ik wel het keuzemenu, maar de pijltjes werken dan niet om bv nr hdmi 2 te gaan.

Nog iets wat ik kan doen?
Probeer dan eens in plaats van met de pijltjes toets te werken om door de lijst te scrollen met externe bronnen, door herhaaldelijk op de "ext" knop te drukken (terwijl je de knop "TV-mode" blijft ingedrukt houden) tot je aan de de source van je keuze aangekomen bent (dan pas de "TV-mode" terug loslaten)

Ik werk met de pijltjes toetsen omdat dit handiger is omdat je zowel naar boven als naar onder kunt scrollen in die lijst tewijl je door herhaaldelijk op de ext te drukken je maar in één richting kunt scrollen en dus moet doorscrollen om soms aan de bewuste externe bron toe te komen.

Heb je een afstandsbediening van een V6 decoder mss ?

...”Via afstandsbediening Panasonic TV, kan ik source instellen (HDMI 1 - HDMI 2 enz).
Dit lukt echter niet via de knop EXT op de afstandsbediening van Proximus.”…

 

Zelfde probleem maar dan met een Philips TV. Afstandsbediening werkt met uizondering van EXT. En nee, resetten etc.. werkt niet.

Iemand? Dank!
 

mss erbij vermelden welke afstandsbediening van Proximus dat je hebt.

zie > foto’s van afstandsbedieningen > klik hier

Het is de Afstandsbediening V5.

Nu is het afwachten of ze bij Proximus dit probleem kennen of dit bij de engineering kunnen doorgeven om te zien of er een oplossing of een reden gekend is.
Of mss iemand anders van de forumleden die de oplossing kennen.

Heb je mss twee proximius afstandsbedieningen, omdat je het over twee tv’s hebt en in dit geval heb je bij beide afstandsbedieningen het zelfde voor.

Louter als bijkomende info: Bij mij werkt de v5 afstandsbediening ivm ext functie goed op mijn Sony TV

NB: proximus medewerkers komen hier nog langs tot 22u en komen pas terug op het forum maandag aanstaande.

Nee, ik heb slechts 1 Philips TV. Zit nu 2 jaar bij Proximus. Was al altijd zo. Ik moet mijn Philips afstandbediening gebruiken bij EXT. Met de Proximus afstandsbediening enkel het menu ‘bronnen’ aan en uit. Ik kan geen selectie maken.

Ik heb geen Panasonic, ik citeerde enkel het eerder bericht, maar wel exact hetzelfde probleem. Echter, ik zie geen oplossing.

Inderdaad daarom dat het zal afwachten worden op de reactie van iemand van Proximus zelf
(of wie weet iemand anders die het probleem kent en reeds een oplossing gekregen of gevonden heeft)

Voor zover van belang:

V5 Compact (HD) is de decoder.

Philips 43PUS6412 - Ambilight is de TV

Productinformatie

https://www.coolblue.be/nl/product/776500/philips-43pus6412-ambilight.html#product-specifications

 
Reputatie 7
Badge +4

@JanXXX en @aek  Mijn broer heeft ook een Philips TV waar het niet lukt om met de pijltjestoetsen te navigeren door de source/EXT lijst, maar het navigeren lukt wel door telkens op de EXT-toets te drukken (Zonder de knop TV-mode in te drukken).
Kunnen jullie het eens op deze manier proberen.

Nee, dat werkt niet. Terug op EXT drukken en het Bronnenscherm verdwijnt terug.

en je proximus remote eens resetten (klik hier) en opnieuw universeel maken (klik hier) zou dit niks oplossen ?

Nee, reset gedaan en dan terug universeel. Op EXT drukken, bronnenscherm. Maar dat is het dan. De up and down knop gaat gewoon reageren op wat op het scherm is en niet op EXT.

Overigens moet ik de afstandsbediening altijd richten op de decoder. Is het niet de bedoeling dat gelijk welke richting zou werken?

Als je in infra rood mode werkt moet je hem richten op de decoder maar als je via de decoder instellingen de afstandsbediening op RF zet dan moet je natuurlijk niet meer richten 

via remote > Menu > Instellingen > Systeem > Afstandsbediening

Reputatie 7
Badge +3

@JanXXX 

@aek 

vraagje, heeft het ooit wel gewerkt/gelukt met de EXT knop of is het nooit mogelijk geweest?

 

Geert

Nooit gewerkt.

Reputatie 7
Badge +3

Nooit gewerkt.


Ik ben geneigd om je afstandsbediening te laten omruilen, maar ik zal eerst de remote hierover eerst nog aanspreken.

Welk type van Philips tv heb je?

 

Geert

Als je in infra rood mode werkt moet je hem richten op de decoder maar als je via de decoder instellingen de afstandsbediening op RF zet dan moet je natuurlijk niet meer richten 

via remote > Menu > Instellingen > Systeem > Afstandsbediening

Ja, dat werkt niet. Het enige resultaat is dat niks nog werkt.  En ik “fout tijdens het instellen” krijg. Probeer opnieuw gaat niet want zowal de Proximus als Philips afstandsbediening reageren niet meer, enkel nog voor aan en uit. 

En hoe schakel ik die afstandsbediening nu terug in? Zit dus vast.

 

Edit: door de decoder uit en in  te schakelen werkt de afstandsbediening terug.

Nooit gewerkt.


Ik ben geneigd om je afstandsbediening te laten omruilen, maar ik zal eerst de remote hierover eerst nog aanspreken.

Welk type van Philips tv heb je?

 

Geert

V5 Compact (HD) is de decoder.

Philips 43PUS6412 - Ambilight is de TV

Productinformatie

https://www.coolblue.be/nl/product/776500/philips-43pus6412-ambilight.html#product-specifications

Reputatie 7
Badge +3

@JanXXX 

Ik heb dit doorgestuurd naar de remote dienst, ik wacht hun antwoord af.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@JanXXX 

@aek 

volgens de remote dienst is de software van de afstandsbediening niet compatible met de software van de TV.

Hievoor hebben we echter geen oplossing.

 

Het veranderen van (source/bron) kanaal zal voorlopig met de twee afstandsbedieningen moeten gebeuren.

onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Reageer