Vraag

Mobiel met gsm contract 24 maanden

  • 28 January 2019
  • 50 reacties
  • 2696 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Zelf mijn e-mail van 19 dec als ik smartphone nam gaan nalezen en nergens lees ik iets over rest van mijn producten
Reputatie 3
Badge +1
Ja ombudsman stuurde me het antwoord van Proximus
Dat door een smartphone te nemen met abbonement ik de hele pack onder contract heb staan , ga eens zien of ik die brief kan posten
ik heb in ieder geval ook nog nergens zo iets gelezen of gehoord of dergelijke zaken gelezen op ander sociale media !!!!!
Uw oud pack is/was van onbepaalde duur , het is toch alleen uw gsm abo met gekoppelde smartphone die van bepaalde duur is die er daarna bij gekomen is!!??
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees dat nergens …
Vraag: heeft de ombudsman niet gewoon u het antwoord van Proximus doorgestuurd voor uw commentaar (en uiteraard derhalve nog geen standpunt ingenomen)
Indien zo, kijk uw contract(en) na en stuur deze met uw antwoord/standpunt mee
- uw wenst uw gsm-abo met gsm als dusdanig te behouden (voor de periode van 24 maand)
- u wenst bv. wel uw contract internet+TV (van onbepaalde duur) stop te zetten (ik weet niet of Proximus TV zonder internet aanbiedt, in tegenstelling tot Telenet bv.)

Ter info:
Proximus kan het standpunt van de ombudsman naast zich neerleggen maar zulks kan (desgevallend later) bij de vrederechter in het nadeel van Proximus spelen
Reputatie 3
Badge +1
Dus tv met zijn opties en internet vaststaan !
Mag niet splitsen! Staat onder contract bij smartphone
Reputatie 3
Badge +1
Jullie hulp aub nodig en Lezen jullie op Proximus bij smartphone met mobilus M dat automatisch hele pack onder contract komt te staan ? Ik tekende voor smartphone met mobiel mobilus M van 24maanden en verplicht domicieling ! Nergens lees of zeiden ze ook al ik al had bij Proximus daaraan vast zit !
Dus blijkbaar staat mijn hele pack onder contract van 24maanden heeft Proximus aan de ombudsman uitgelegd !
Reputatie 7
Badge +4
Niet noodzakelijk, maar ik weet niet welke diensten door uw stad/gemeente al dan niet aangeboden worden (hulp van derden bij discussies/problemen met nutsmaatschappijen kan soms wonderen verrichten)
Eventueel kunt u eerst nog contact opnemen met de "financiële dienst/facturatiedienst" van Proximus m.b.t. bovenstaande
Ik vermoed dat de Proximus medewerkers op dit publieke forum ook niet veel anders kunnen doen dat uw bericht doorsturen naar de "financiële dienst"
De vraag is inderdaad:
of het afbetalingsplan effectief correct geïmplementeerd is/gevolgd wordt
of zoals door u reeds hiervoor aangestipt nu de ganse factuur opgevraagd wordt omdat u de afbetalingsregeling zogezegd niet zou gevolgd hebben
Uiteraard kunt desgevallend ook beroep doen op de ombudsdienst telecom voor bijstand/advies
P.S.
Ik vermoed dat (een deel van) het probleem kan te wijten zijn aan één klantennr residentiëel/particulier met deels een domiciliëring deels een manuele overschrijving
Reputatie 3
Badge +1
Schuldbemiddeling is toch wanneer men veel schulden heeft en er zelf niet uitgeraakt ?
Ik heb enkel de afbetaling bij Proximus voor fact dec van 100,94€
Regeling is 50,94€ te betalen voor 30januari die is op 23jan betaalt !
Tweede en laatste aflossing is 50€ te betalen voor 28 februari die ik reeds op 25 febr bij mijn bank invoerde en verder heb ik nergens schulden ! Huur , water , stroom word allemaal op tijd betaalt !
Internet thans ook maar eenmaal een afbetaalregeling in tweemaal gevraagd en die ben ik netjes op tijd aan betalen dus sorry maar denk niet ik schuldbemiddeling nodig heb want voor maar 50€ ik nog schuldig ben ?
Reputatie 7
Badge +4
Misschien best de hulp inroepen van de dienst schuldbemiddeling van uw gemeente/stad, bv. Leuven
https://www.ocmw-leuven.be/financieel-sociaal/schuldbemiddeling (maatschappelijk dienst)
Op basis van bovenstaande stel ik mij de vraag of het afbetalingsplan effectief correct geïmplementeerd is/gevolgd wordt en lijkt het mij misschien aangewezen hulp in te roepen teneinde verdere problemen/misverstanden te voorkomen
Reputatie 3
Badge +1
Wat is toch gaande bij Proximus en waarom willen ze precies mij in problemen hebben ?
Reputatie 3
Badge +1
Netjes he ?
Ik hou me aan afbetaalafspraak !
Zij trekken zonder reden dat bedrag 50,94 die voor 30/1/2019
Moest betaalt zijn en
Op 23/1/2019 betaalt is opeens van factuur 8/2/2019 af !!
Reden is raadsel en weet zelfs Proximus niet !
Maar zeggen ze mevrouw nu moet u wel dan u afbetaling vervallen 30/1/2019 nog betalen !
Reputatie 3
Badge +1
Dit antwoorden ze

Reputatie 3
Badge +1
Ene week rust heb ik gehad en het begint alweer !
Dus het lukte mij die afbetaling ik ruim op tijd betaalde van 50,94€ en die Proximus mij opnieuw probeerde af te halen te laten annuleren door Belfius !
Nu staat de factuur met bedrag 279,13€ via dom voor 8februari !
Opeens zie ik vandaag bij toekomstige verrichtingen nog een factuur Proximus staan met bedrag 228,19€ !
Contact met Proximus zeggen ze oeps Proximus trok daar de afbetaling van 50,94€ van af dus ik moet nu wel de afbetaling van 50,94 van dec nog betalen !!!

Wattt zeg ik !
Ik ben bereid dat bedrag Proximus
Van factuur aftrok om Joost mag weten wat voor reden wel te betalen maar niet alsof het de afbetaling is want dan geld wel ik mijn afspraak van betalen voor 30januari niet hield!
Dus daar doe ik niet aan mee !

Dan blijft de vraag waarom twee facturen via dom voor afname 8februari zie staan !!
Wat wilt Proximus toch !
Kunnen ze wel verdragen als mens op tijd betaalt vraag ik me af
Sinds die domicieling die pas een maand bestaat is al tweede maal ze van al uitspoken op mijn rekening !
Ik kan weer lopen om dit in orde te gaan krijgen !!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Maria,
Alvast excuses voor het late antwoord.
Kan je ons via Het Proximus team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Mvg, Koen
Reputatie 3
Badge +1
Ben reeds twee dagen met allerlei mensen van Proximus aan praten en voel me zo beetgenomen !
Eerst sociaal tarief lees ik per toeval ik recht toe heb en wou aanvraag indienen nu ik te weten kwam ik al zoveel jaar recht op heb en hebben ze niet ingediend ! Kregen foutmelding zeiden ze dus konden geen sociaal tarief vraag indienen ! Dan zijn ze me nu ten onrechte een factuur reeds betaalt is en ze ook toegeven ze ontvangen hebben voor een tweede maal aan innen ! Ze kunnen niet weghalen zeggen ze !
Dan nu willen beweren ik de pack niet mag splitsen gedurende 24maanden :(
Nergens lees ik dat de hele pack onder contact staat bij gsm abb met smartphone thans

Jazeker ik laat jullie zeker weten hoe dit verder gaat !
Ga de ombudsman contacteren want bij Proximus kom ik niet verder !
Ben al 18jaar klant bij Proximus en zoiets als nu maakte ik nooit mee
maria_074, als je eventueel zou moeten de ombudsman van Telecom inschakelen (dus als hier geen oplossing aangeboden wordt door een proximus medewerker) , laat het in ieder geval eens weten hoe dit met de ombudsman afgelopen is.
Reputatie 7
Badge +4
= de ombudsman inschakelen zie hieronder voor bemiddeling
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

uw bovenstaande elementen in bijlage toevoegen & eventueel ook aanstippen dat u zelf recent hebt moeten ontdekken dat u recht hebt (sinds 2014?) op sociaal tarief

succes (ik ben ervan overtuigd dat u via dat kanaal uw gelijk haalt)
Reputatie 3
Badge +1

Reputatie 3
Badge +1
Uiteraard en dat begrijp ik ook heb ik door een smartphone aan mijn mobilus M te verbinden een contract van 24maanden , ga ik natuurlijk ook houden ! maar Proximus praat nu dat ik contract breuk pleeg als ik mijn pack wil splitsen dus het internet+tv en mobilus+smartphone
Niet alle proximus medewerkers zijn even goed op de hoogte en 't zal wel een misverstand zijn dat hier inderdaad kan rechtgezet worden als er iemand van hen hier op het forum zal langskomen (zal pas voor morgen zijn aangezien het al 22u16 is)

NB: persoonlijk heb ik nooit met mailboxen van mijn provider gewerkt dus heb je ook geen probleem bij overstappen, en overschrijvingen doe ik ook nooit via domiciliering of zoomit enz....zo heb je alles beter direct in handen, maar uiteraard doet ieder zijn goesting.....
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat een Poximus-medewerker (op dit publieke forum of elders) hierop wel een antwoord kan formuleren en het probleem desgevallend wel uit de wereld kan helpen...
Vermits u blijkbaar een mobiele telefoon contract (met gsm) met een duur van 24 maand hebt, vermoed ik dat indien u werkelijk een pack hebt (internet+TV+mobiel?) u best uw internet en TV eruit haalt zodat in het betrokken contract A enkel mobiel overblijft (en u derhalve mijns inziens geen contractbreuk pleegt) en in het "nieuwe" contract B (conventie) internet+TV opgenomen worden
Als u geen internet meer gebruikt of nodig hebt kunt u uiteraard best dit abo ook schrappen (opgelet na 18 maand verliest u toegang tot uw e-mail adressen @proximus/skynet), u hebt geen internet voor TV-nodig (enkel de modem/bbox)
P.S.
Ik zie niet direct het voordeel in van X te betalen via domiciliering en Y via zoomit (overschrijving), maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze, die u vrij staat te nemen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_direct/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/betalingsmethode/een-domiciliering-aanvragen-wijzigen-of-stopzetten.html
Als je geen internet nodig hebt dan heb je een pack (telefoon + TV) aan 41,99€ /maand
zie hiervoor hier
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/producten/packs/packs/andere-pack-combinaties.html
hetgeen ik er van weet is dat alle abonnementen van onbepaalde duur zijn maar als er een toestel aan verbonden is bv een mobiel abonnement met een smartphone dan loopt dit over 2 jaar en als je dit vroeger wilt stop zetten moet je natuurlijk de afkoopwaarde (restwaarde) van die smartphone betalen.
Reputatie 3
Badge +1
En als ik morgen mijn internet wil stoppen ?
Ik heb namelijk allang geen laptop meer en eigenlijk is 59€ internet best dure grap als deze toch niet gebruik !
Gezien hiervoor ik geen contract heb en klanten gewoon maandelijks kunnen opzeggen dacht ik doe ik wel nog
Ik heb geen tutimus geen familus
Heb gewoon een pack zonder voordelen
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb toch getekend voor 24maanden mobilus M +data + smartphone !
Wat hebben nu mijn internet en tv hiermee te maken ?
Ik wil gewoon maae mijn mobilus uit pack halen zodat twee facturen dan maandelijks heb
Mobilus via domicieling betaal
En internet met tv pack via zoomit

Reageer