Vraag

Internetproblemen sinds januari...


Goeiemiddag,

Wij hebben thuis een Tuttimus pack.
Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.
Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.
Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 15 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).
Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...
Ik heb dit zelf al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn". Ze hebben zelf (lijkt mij) ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...
Heb dit ook al een bij de gemeente gaan melden omdat ik dacht dat dit dan misschien het proces zou versnellen, maar zij vertellen me daar dat Proximus aanvragen opstuurt voor werken en zij deze altijd meteen aanvaarden, dus dat zij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor eventuele vertraging van het uitvoeren van werken. Ook vertelde ze me dat als dit nog lang aansleept, dat ik dan best overstap naar een andere provider...

Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? En of dit eindelijk eens opgelost kan worden?

Dank bij voorbaat!

55 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Ruben,
Ik heb je lijn even nagekeken. Je snelheid is nog niet in waarde gedaald, integendeel zelfs, de lijn is ondertussen naar 30mbps gestegen ipv de 22mbps eind juni, dus dit is toch al een positieve vooruitgang.
Wat ik wel zie is dat je de modem ook nog niet hebt herstart. De laatste keer dat de modem een nieuw signaal binnentrok was:
02/09/2019 - 18:32:18 u

Herstart je modem even en als je een speedtest doet, doe dit dan even via kabel en niet via wifi.
De speedtest is via kabel gebeurd, niet via wifi.
ik herstart de modem...
Modem herstart, zelfde probleem... (ook via kabel)

Reputatie 7
Badge +4
Ruben, op LAN2 zie ik je HP, welk toestel zit op LAN1?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik de modem even zou resetten maar als daar privé toestellen op staan of als je wijzigingen in de modem hebt gezet, zullen deze verdwenen zijn.
Ruben, op LAN2 zie ik je HP, welk toestel zit op LAN1?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik de modem even zou resetten maar als daar privé toestellen op staan of als je wijzigingen in de modem hebt gezet, zullen deze verdwenen zijn.

Doe maar! En ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik hoop dat het hier plots veel
beter zal gaan, want zoals gezegd hebben we het echt wel gehad met promo-praatjes. Maar zie dit nu eens als een noodkreet om het ook echt op te lossen... Een verbetering is niet wat wij aan de lijve ondervinden, als jullie daar zeker van zijn, stuur dan eens iemand langs en zorg dat het echt zo is.
Reputatie 7
Badge +4
je modem is zich nu aan het resetten, dit neemt ongeveer 15min in beslag.
je modem is zich nu aan het resetten, dit neemt ongeveer 15min in beslag.
Oké, ondertussen is er een halfuurtje voorbij gegaan. Is dit dan nog steeds normaal?

hoe doe je eigenlijk die speedtest, als je bv je laptop verbindt met utp kabel aan de bbox is het dan ook zo laag.

hoe doe je eigenlijk die speedtest, als je bv je laptop verbindt met utp kabel aan de bbox is het dan ook zo laag.


Via 2 desktops die altijd rechtstreeks verbonden zijn met de bbox.
Reputatie 7
Badge +4
kan je nogmaals testen
ik zie dat je volume was opgebruikt ondertussen
ik heb al wat toegevoegd, je kan zelf nog meer toevoegen via myproximus als je wenst
inderdaad we zijn bijna aan het einde van de maand, had daar nu niet direct aan gedacht, Bandwidth throttling ☺️

kan je nogmaals testen
ik zie dat je volume was opgebruikt ondertussen
ik heb al wat toegevoegd, je kan zelf nog meer toevoegen via myproximus als je wenst

Dit is wat hij momenteel geeft... (tv werkt ook niet momenteel)
We hebben ons verbruik bekeken op MyProximus, wij zitten voor deze maand al aan 775GB, terwijl we andere maanden net boven de 300GB verbruiken. Het kan volgens ons niet dat wij deze maand zo veel data verbruik hebben. Normaal zijn wij met 5 thuis, maar deze maand zijn er verschillenden op reis gegaan dus het verbruik zou logischerwijs lager moeten liggen dan bvb augustus want toen was iedereen een hele maand thuis. Het lijkt ons ook niet echt logisch dat wij op één bepaalde dag meer dan 90GB hebben gedownload terwijl onze gemiddelde downloadsnelheid tussen de 12 en de 20 Mbps ligt. Kan het zijn dat er iets niet klopt... (gehackt?)?
Reputatie 7
Badge +3
@RubenVD97

We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert
@RubenVD97

We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert

Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Reputatie 7
Badge +3

@RubenVD97


We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.


Is hier al een technicus voor langsgeweest?

Geert


@RubenVD97



We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?

Geert



Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.
Bijkomende info: als je een bbox3 hebt van Sagemcom bv de bbox3V+ dan kun je de lijnsnelheid waarop je bbox synchroniseert uitlezen door dit tool te downloaden
> download Sagem toolinloggen als User en Userwachtwoord vind je op de sticker van de bbox3 zelf, is trouwens ook de zelfde methode om in te loggen en zo de interface van je bbox3 te openen > http://192.168.1.1

van een bbox3v+ of bbox3 van sagemcom staan de gele ethernetpoorten twee per twee met een scheiding tussen van technicolor staan ze alle vier naast elkaar

PS: de sticker onderaan de bbox3 is soms moeilijk te lezen en is het gemakkelijker als je de voet een kwartslag naar rechts draait waardoor je de voet kunt afnemen en de sticker beter zichtbaar wordt.

ik weet nu niet of je het tool al gedownload hebt om eens te proberen om je lijnwaarden uit te lezen van je bbox3?
om het tool te downloaden > klik hier

Bijkomende info: als je een bbox3 hebt van Sagemcom bv de bbox3V+ dan kun je de lijnsnelheid waarop je bbox synchroniseert uitlezen door dit tool te downloaden
> download Sagem toolinloggen als User en Userwachtwoord vind je op de sticker van de bbox3 zelf, is trouwens ook de zelfde methode om in te loggen en zo de interface van je bbox3 te openen > http://192.168.1.1

van een bbox3v+ of bbox3 van sagemcom staan de gele ethernetpoorten twee per twee met een scheiding tussen van technicolor staan ze alle vier naast elkaar

PS: de sticker onderaan de bbox3 is soms moeilijk te lezen en is het gemakkelijker als je de voet een kwartslag naar rechts draait waardoor je de voet kunt afnemen en de sticker beter zichtbaar wordt.
ik weet nu niet of je het tool al gedownload hebt om eens te proberen om je lijnwaarden uit te lezen van je bbox3?
om het tool te downloaden > klik hier

Nog niet gedaan, net gedownload. Wat zou mijn username en wachtwoord hiervoor dan zijn? Zelfde als MyProximus of...?
'User' laat je gewoon staan en het 'User wachtwoord' staat op een sticker van je bbox3


'User' laat je gewoon staan en het 'User wachtwoord' staat op een sticker van je bbox3



"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +3



@RubenVD97




We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?

Geert

Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.


Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?

Geert
@RubenVD97
"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.


Dan heb je geen bbox3 van Sagemcom maar ene van Technicolor dan, waarbij de gele ethernet (utp) poorten mooi alle vier naast elkaar opgesteld staan ipv twee per twee naast elkaar.
@RubenVD97

"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.
Dan heb je geen bbox3 van Sagemcomm maar ene van Technicolor dan, waarbij de gele ethernet (utp) poorten mooi alle vier naast elkaar opgesteld staan ipv twee per twee naast elkaar.

Ja, dat klopt.




@RubenVD97





We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.
Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?

Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?

Geert
Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.
Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?

Geert

Normaal is er elke dag van de week wel iemand die van thuis uit werkt, dus laat maar weten!

Reageer