Skip to main content
Goeiemiddag,



Wij hebben thuis een Tuttimus pack.

Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.

Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.

Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 15 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).

Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...

Ik heb dit zelf al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn". Ze hebben zelf (lijkt mij) ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...

Heb dit ook al een bij de gemeente gaan melden omdat ik dacht dat dit dan misschien het proces zou versnellen, maar zij vertellen me daar dat Proximus aanvragen opstuurt voor werken en zij deze altijd meteen aanvaarden, dus dat zij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor eventuele vertraging van het uitvoeren van werken. Ook vertelde ze me dat als dit nog lang aansleept, dat ik dan best overstap naar een andere provider...



Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? En of dit eindelijk eens opgelost kan worden?



Dank bij voorbaat!
Bijkomende info: als je een bbox3 hebt van Sagemcom bv de bbox3V+ dan kun je de lijnsnelheid waarop je bbox synchroniseert uitlezen door dit tool te downloaden

> download Sagem toolinloggen als User en Userwachtwoord vind je op de sticker van de bbox3 zelf, is trouwens ook de zelfde methode om in te loggen en zo de interface van je bbox3 te openen > http://192.168.1.1



van een bbox3v+ of bbox3 van sagemcom staan de gele ethernetpoorten twee per twee met een scheiding tussen van technicolor staan ze alle vier naast elkaar



PS: de sticker onderaan de bbox3 is soms moeilijk te lezen en is het gemakkelijker als je de voet een kwartslag naar rechts draait waardoor je de voet kunt afnemen en de sticker beter zichtbaar wordt.


ik weet nu niet of je het tool al gedownload hebt om eens te proberen om je lijnwaarden uit te lezen van je bbox3?

om het tool te downloaden > klik hier


Bijkomende info: als je een bbox3 hebt van Sagemcom bv de bbox3V+ dan kun je de lijnsnelheid waarop je bbox synchroniseert uitlezen door dit tool te downloaden

> download Sagem toolinloggen als User en Userwachtwoord vind je op de sticker van de bbox3 zelf, is trouwens ook de zelfde methode om in te loggen en zo de interface van je bbox3 te openen > http://192.168.1.1



van een bbox3v+ of bbox3 van sagemcom staan de gele ethernetpoorten twee per twee met een scheiding tussen van technicolor staan ze alle vier naast elkaar



PS: de sticker onderaan de bbox3 is soms moeilijk te lezen en is het gemakkelijker als je de voet een kwartslag naar rechts draait waardoor je de voet kunt afnemen en de sticker beter zichtbaar wordt.
ik weet nu niet of je het tool al gedownload hebt om eens te proberen om je lijnwaarden uit te lezen van je bbox3?

om het tool te downloaden > klik hier


Nog niet gedaan, net gedownload. Wat zou mijn username en wachtwoord hiervoor dan zijn? Zelfde als MyProximus of...?
'User' laat je gewoon staan en het 'User wachtwoord' staat op een sticker van je bbox3




'User' laat je gewoon staan en het 'User wachtwoord' staat op een sticker van je bbox3





"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.






@RubenVD97









We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.

Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?



Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?



Geert


Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.




Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?



Geert
Goeiemiddag,



Wij hebben thuis een Tuttimus pack.

Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.

Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.

Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 15 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).

Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...

Ik heb dit zelf al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn". Ze hebben zelf (lijkt mij) ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...

Heb dit ook al een bij de gemeente gaan melden omdat ik dacht dat dit dan misschien het proces zou versnellen, maar zij vertellen me daar dat Proximus aanvragen opstuurt voor werken en zij deze altijd meteen aanvaarden, dus dat zij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor eventuele vertraging van het uitvoeren van werken. Ook vertelde ze me dat als dit nog lang aansleept, dat ik dan best overstap naar een andere provider...



Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? En of dit eindelijk eens opgelost kan worden?



Dank bij voorbaat!


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg




Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd! Kon je geen privébericht sturen, 'stuur bericht' staat niet naast je naam.


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg


Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!




ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar

ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)

ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is

Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben

van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg


Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!




ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar

ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)

ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is

Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben

van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug




Sinds ongeveer 2010 zijn wij niet alleen voor telefonie maar voor alles naar Proximus gegaan, maar nu blijft dus eigenlijk dat al jaren aan stuk Proximus ons niet de kwaliteit levert die geadverteerd in het pakket zit, andere pakketten die goedkoper zijn, bieden dan uiteindelijk toch een internetsnelheid aan die meer aansluit bij de snelheid die onze lijn aankan. Wij betalen dus al jaren te veel? Waarom heeft niemand ons dat gezegd?


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg


Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!




ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar

ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)

ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is

Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben

van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug




Sinds ongeveer 2010 zijn wij niet alleen voor telefonie maar voor alles naar Proximus gegaan, maar nu blijft dus eigenlijk dat al jaren aan stuk Proximus ons niet de kwaliteit levert die geadverteerd in het pakket zit, andere pakketten die goedkoper zijn, bieden dan uiteindelijk toch een internetsnelheid aan die meer aansluit bij de snelheid die onze lijn aankan. Wij betalen dus al jaren te veel? Waarom heeft niemand ons dat gezegd?


je packet bepaald vooral over hoeveel volume je beschikt en dus hoeveel je kan downloaden, en heeft ook invloed op je maximale snelheid

de cruciale factor voor je snelheid is echter je afstand van de centrale

Aangezien je meld dat je begin dit jaar, voor de werken, over een hogere snelheid beschikte laat ik dus ook nagaan wat er veranderd is en wat er mogelijk is voor je verbinding om deze zo optimal mogelijk te krijgen

mijn excuses voor het ongemak, vanzodra ik echter meer info heb contacteren we je hiervoor terug


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?

Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren

mvg


Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!




ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar

ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)

ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is

Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben

van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug




Sinds ongeveer 2010 zijn wij niet alleen voor telefonie maar voor alles naar Proximus gegaan, maar nu blijft dus eigenlijk dat al jaren aan stuk Proximus ons niet de kwaliteit levert die geadverteerd in het pakket zit, andere pakketten die goedkoper zijn, bieden dan uiteindelijk toch een internetsnelheid aan die meer aansluit bij de snelheid die onze lijn aankan. Wij betalen dus al jaren te veel? Waarom heeft niemand ons dat gezegd?


je packet bepaald vooral over hoeveel volume je beschikt en dus hoeveel je kan downloaden, en heeft ook invloed op je maximale snelheid

de cruciale factor voor je snelheid is echter je afstand van de centrale

Aangezien je meld dat je begin dit jaar, voor de werken, over een hogere snelheid beschikte laat ik dus ook nagaan wat er veranderd is en wat er mogelijk is voor je verbinding om deze zo optimal mogelijk te krijgen

mijn excuses voor het ongemak, vanzodra ik echter meer info heb contacteren we je hiervoor terug




Oké, ik hoor graag meer en wacht op je reactie.
@RubenVD97

"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.




Dan heb je geen bbox3 van Sagemcom maar ene van Technicolor dan, waarbij de gele ethernet (utp) poorten mooi alle vier naast elkaar opgesteld staan ipv twee per twee naast elkaar.
Hey Ruben, heb je al eens gekeken wat er beloofd wordt al minimum snelheid die je zou moeten halen volgens hun site >

http://proximus.be/internetsnelheid
@RubenVD97



"Could not connect to device". Nochtans wel degelijk de juiste sticker en het bijhorende User password meermaals geprobeerd.
Dan heb je geen bbox3 van Sagemcomm maar ene van Technicolor dan, waarbij de gele ethernet (utp) poorten mooi alle vier naast elkaar opgesteld staan ipv twee per twee naast elkaar.


Ja, dat klopt.
Hey Ruben, heb je al eens gekeken wat er beloofd wordt al minimum snelheid die je zou moeten halen volgens hun site >

http://proximus.be/internetsnelheid




Ja, al gedaan hoor!

dit geeft een maximale snelheid volgens lijnen met mijn configuratie van 22.7 Mbps... :(

Minimale snelheid: 15.2 Mbps, hoewel ik nu zelf al een paar dagen de snelheid int oog houd via de app Speedtest en die gaf op 19/6 een downloadsnelheid van 7,29 Mbps aan...
In je eerste bericht sprak je over 15Mbps met de kabel, haal je deze snelheid dan via WiFi oid? Normaal zou de snelheid van 15-16Mbps correct moeten zijn voor jouw lijn.
In je eerste bericht sprak je over 15Mbps met de kabel, haal je deze snelheid dan via WiFi oid? Normaal zou de snelheid van 15-16Mbps correct moeten zijn voor jouw lijn.



Neen, niet via WiFi maar via verbinden met een ethernetkabel, zoals ik zei...

Wat bedoel je dan met 'correct'? Bedoel je hiermee 'voldoende'? Want dat is het duidelijk niet...








@RubenVD97











We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.

Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?



Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?



Geert
Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.
Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?



Geert


Normaal is er elke dag van de week wel iemand die van thuis uit werkt, dus laat maar weten!
mss kan de DLM je nog op een hoger snelheid krijgen in de toekomst dan je huidig profiel van 20Mbps!
Het tool dat je gedownload hebt werkt alleen voor een Sagemcom bbox.

Ik hoop dat de Prox technieker het deze keer voor u in orde kan brengen.

houd ons op de hoogte.
WenzelR schreef:

In je eerste bericht sprak je over 15Mbps met de kabel, haal je deze snelheid dan via WiFi oid? Normaal zou de snelheid van 15-16Mbps correct moeten zijn voor jouw lijn


Wat bedoel je dan met 'correct'? Bedoel je hiermee 'voldoende'? Want dat is het duidelijk niet



= de downloadspeed van +/- 15/16 Mbps is blijkbaar de normale snelheid voor uw lijn (= in functie van de lengte ervan, van de bezetting van de kabelparen en de kwaliteit van de distributiekabels) cfr. eerste bericht van Martin hierboven



indien de speedtest van Px fluctuerende/lagere waardes (7 Mbps op 19/6 jl.) geeft indien u meet als uw PC direct via UTP-kabel aangesloten is op de Bbox-modem/router is er "een probleem" dat moet opgelost worden



eventueel kunt u bv. ook via onderstaande Bbox3 sagem-tool uw profiel controleren (password user op Bbox gebruiken)

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066

Ref.:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902
Bijkomende info: als je een bbox3 hebt van Sagemcom bv de bbox3V+ dan kun je de lijnsnelheid waarop je bbox synchroniseert uitlezen door dit tool te downloaden

> download Sagem tool

inloggen als User en Userwachtwoord vind je op de sticker van de bbox3 zelf, is trouwens ook de zelfde methode om in te loggen en zo de interface van je bbox3 te openen > http://192.168.1.1



van een bbox3v+ of bbox3 van sagemcom staan de gele ethernetpoorten twee per twee met een scheiding tussen van technicolor staan ze alle vier naast elkaar



PS: de sticker onderaan de bbox3 is soms moeilijk te lezen en is het gemakkelijker als je de voet een kwartslag naar rechts draait waardoor je de voet kunt afnemen en de sticker beter zichtbaar wordt.
Ruben, Ik heb ook even je snelheid in het verleden bekeken. Eind vorig jaar stond je lijn op 25 Mbps. Dit na verhoging van je snelheid via DLM. Een hogere snelheid is er niet gehaald. Zo stond je lijn ondertussen na de werken al terug op 20. Ik heb nu nog eens een nieuwe evaluatie opgestart om te zien of ze terug verhoogd kan worden naar 25Mbps. Dit hangt af van de kwaliteit van je eigen lijn, maar ook de lijnen in je buurt.
Uit deze antwoorden leid ik dus af dat jullie voor korte termijn geen oplossingen voor hogere snelheden (hiermee bedoel ik dus de geadverteerde 100Mbps) bieden, verhogen naar 25 Mbps is nog altijd peanuts. Wij vinden dit een spijtige wending aangezien wij al jaren een trouwe klant zijn... Maar goed, als dit is wat jullie kunnen bieden, zullen wij noodgedwongen opzoek moeten naar een andere provider die ons hogere snelheden kan bezorgen. De mensen hier in mijn straat klagen ook over de trage snelheden van Proximus, ik zal hen hierover inlichten...
Ter info: als je ergens woont waar de distributiekabel vanuit de KVD/ROP straatkast, een te grote lengte/verzwakking heeft dan zal je inderdaad nooit een hoge snelheid kunnen halen en zeker 100Mbps .

Als je bv op een kabel zit van ±1,5 km lang dan zou je gegarandeerd 20Mbps moet halen en dan is het indien mogelijk dat je een verhoging krijgt als de stabiliteit van de lijnen in deze distributie kabel niet in het gedrang komt, dus deze verhogingen kunnen niet gegarandeerd worden.

Proximus is wel stilletjes aan bezig met aanleggen van glaswezel maar tegen dat er overal in ieder straat glasvezel ligt, vraagt dit natuurlijk tijd.

NB: of glasvezel naar je toe komt kun je trouwens checken hier

>

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning/komt-glasvezel-naar-je-toe.html

Reageer