Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Gisterenavond eindelijk eens tijd gehad terug met de decoder bezig te zijn, Ik heb hem herstart, maar de firmware blijft dezelfde.
Ik had V100R001C00B125 en na reset van de decoder en opnieuw downloaden van de software is dit nog steeds dezelfde versie. Klopt dat of heb ik miss te lang gewacht om de decoder te herstarten?
je kunt niet zomaar de laatste software op een decoder binnentrekken door een heropstart of een reset van de decoder uit te voeren, deze software moet eerst actie staan voor je lijn, vooraleer deze zogezegd geforceerd binnen te trekken vooraleer ze automatisch op de decoder binnenkomt (dit normaal 's nachts)
Het klaar zetten van nieuwe software gebeurt in verschillende golven , daarom dat je bv van anderen kunt horen dat ze al nieuwe hebben op de decoder en jij nog niet.
je kunt niet zomaar de laatste software op een decoder binnentrekken door een heropstart of een reset van de decoder uit te voeren, deze software moet eerst actie staan voor je lijn, vooraleer deze zogezegd geforceerd binnen te trekken vooraleer ze automatisch op de decoder binnenkomt (dit normaal 's nachts)
Het klaar zetten van nieuwe software gebeurt in verschillende golven , daarom dat je bv van anderen kunt horen dat ze al nieuwe hebben op de decoder en jij nog niet.


Ja dat snap ik, maar ik ben dezelfde persoon waartegen Jonathan eergisteren zei dat de software 'klaar stond' en waarna jij vroeg of ik eens wilde kijken welke versie ik zou binnenkrijgen :)

maw ik heb dus geen nieuwe versie binnengekregen ook al stond die klaar.
Sorry, weeral te vlug gewest, ik dacht inderdaad dat het ondertussen al iemand anders was met deze vraag 😳
Dan zal iemand van Proximus zelf nog eens moeten de software ...B133 pushen op je decoder.
Gebruikt er hier iemand een Logitech Harmony afstandsbediening met de Decoder v6 ? Welk type apparaat moet je toevoegen om dit te laten werken ?
Reputatie 2
Badge
Beste
Nog altijd software versie B125
Nog thans had men gelooft de B133 te pushen
Groetjes
Reputatie 7
Badge +3
Nu zou het gelukt moeten zijn

Geert
Reputatie 2
Badge
Beste
Niet gelukt het is nog altijd B125
Groetjes
Gebruikt er hier iemand een Logitech Harmony afstandsbediening met de Decoder v6 ? Welk type apparaat moet je toevoegen om dit te laten werken ?
probeer eens HUAWEI.EC6109V1 of het hiermee lukt.
of HUAWEI EC6109-V1
of HUAWEI EC6109V1
of HUAWEI EC6109
Reputatie 7
Badge +4
Witte Herder, we koppelen even terug met de bevoegde dienst met de vraag dit opnieuw te willen bekijken.
Reputatie 7
Badge +4
... En reeds antwoord: kan je even de decoder resetten zoals hier beschreven?
Gebruikt er hier iemand een Logitech Harmony afstandsbediening met de Decoder v6 ? Welk type apparaat moet je toevoegen om dit te laten werken ?
probeer eens HUAWEI.EC6109V1 of het hiermee lukt.
of HUAWEI EC6109-V1
of HUAWEI EC6109V1
of HUAWEI EC6109


Dag Martin, bedankt voor de feedback! Ik ben momenteel nog geen klant, maar plan na deze week over te schakelen van Telenet Whoppa naar Familus. Wanneer ik de decoder heb getest met de Harmony remote, laat ik hier terug iets weten!
Reputatie 2
Badge
Beste
Sorry voor de laattijdige reactie
Vanmorgen was de software versie B136
Dit is outomatisch gebeurt dus zonder reset
Eerste bevindingen
Veel meer informatie bij film en serie
Het spoelen is merkelijk verbeterd
Prima werk
Groetjes
Reputatie 7
Badge +4
Blij dat te horen. Veel plezier ermee. Groeten, Hadewych
Kan je even de decoder herstarten ?
de software staat klaar voor je decoder


Is het mogelijk hem nog eens aan te bieden aub? Ik blijf op B125 zitten, zelfs na reset van de decoder en opnieuw binnenhalen van de software.

Alvast bedankt
Vraagje aan Proximus medewerkers ❓
nu zie ik dat er onlangs de software B133 gepusht werd voor sommigen en nu B136 voor anderen, wat is dan het verschil tussen B133 en B136
Reputatie 1
Ik heb ook nog de B125 softwareversie,wanneer krijg ik de B133 aangeboden,is dit mogelijk via dit forum hier voor mij te fiksen??
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +4
ik heb de vraag gesteld aan de specialisten en hou je op de hoogte
Dag HadewychT,

Is het mogelijk hem bij mij ook nog eens aan te bieden aub? De nieuwe firmware was mij ook belooft omdat ik een probleem heb dat de decoder telkens de verkeerde resolutie afspreekt met mijn AV receiver en ik daardoor altijd zwart beeld heb, maar blijf ook op B125 zitten.

Alvast bedankt.
En is de laatste versie nu B136 ❓
Reputatie 7
Badge +4
Kan je me dan via PB je lijn- of klantennummer doorgeven aub ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 1
Zojuist mijn lijnnr doorgegeven,alvast bedankt?
Heb ook net beide doorgegeven, bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +4
snixel Hfradioman Binnen een uurtje mogen de decoders worden herstart. Tegen dan staan de software versies volledig klaar.
Reputatie 1
Bedankt HadewychT alsook Charlotte.D
De update is binnen,nu is het versie B 136 !!
Tnx??
Luc